حالت تاریک
یکشنبه, 02 آذر 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی کردتودی هستید؟
دهگلان میزبان نو‌معلمان در مسیر بالندگی تعلیم‌وتربیت
جرقه‌ای برای تحول؛

دهگلان میزبان نو‌معلمان در مسیر بالندگی تعلیم‌وتربیت

در همایشی دوروزه با حضور بیش از ۱۱۰ معلم جدیدالاستخدام در دهگلان، نو‌معلمان با مبانی سند تحول بنیادین و ساحت‌های تربیتی آشنا شدند؛ مسیری که هدف آن توانمندسازی معلمان جوان برای تحقق تربیت تمام‌ساحتی و بهبود کیفیت آموزش است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، علی دره‌وزمی مسئول دبیرخانه استانی مسیر معلمی با بیان این خبر افزود: در این کارگاه دوروزه بالغ بر ۱۱۰ معلم جدیدالاستخدام حضور دارند.

 مسئول دبیرخانه استانی مسیر معلمی هدف از برگزاری این کارگاه دوروزه را تبیین اهداف سند تحول بنیادین اعلام و در ادامه افزود: در تلاشیم مسیر تحول سند بنیادین آموزش‌وپرورش را هموارتر کنیم.

 دره وزمی در ادامه گفت: جلسه دوره مسیر معلمی در سه بازه زمانی، از شهرستان قروه آغاز، سپس در موچش و در نهایت در شهرستان دهگلان برگزار شد، افراد حاضر در این جلسه معلمانی هستند که سابقهٔ آنها زیر ده سال است.

 وی تأکید داشت: امیدوارم که با برگزاری این جلسات، مبانی نهایی دستورالعمل‌ها از قبیل سند تحول بنیادین و قوانین و مقرراتی که برای فرایند آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شده است، خروجی و ماحصل این جلسات با حضور اساتید کشوری، ارتقا جایگاه علمی و آموزش‌وپرورش شهرستان دهگلان را به همراه خواهد داشت.

 محمدعلی محمدی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دهگلان در این همایش دوروزه معلمان با ساحت‌های شش‌گانه تعلیم‌وتربیت آشنا خواهند شد و راهکارهای عملی اجرای سند تحول بنیادین را در کلاس‌ها مرور خواهند کرد.

 محمدی در ادامه تشریح کرد: سند تحول بنیادین با نام کامل سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی رسید، این سند باهدف ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور و تربیت نسلی متعهد، خلاق و کارآمد تدوین شده است.

 رئیس آموزش‌وپرورش دهگلان تأکید کرد: تحقق ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های کشور نیازمند تالش همه‌جانبه در ابعاد مختلف است، نظام تعلیم‌وتربیت یکی از ارکان اصلی توسعه و ارتقای سرمایه انسانی است که در دستیابی به آرمان‌های اسلامی نقش اساسی دارد، این سند باتوجه‌به اسناد بالادستی، اهداف جمهوری اسلامی ایران و نیازهای آموزشی، برای تحقق تحول بنیادین طراحی شده است.

 وی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تعلیم‌وتربیت رسمی عمومی، مسئول فرایند تعلیم‌وتربیت در تمامی ساحت‌ها و فرهنگ عمومی کشور است.

 محمدی در پایان خاطرنشان کرد: این نهاد با مشارکت خانواده، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مأموریت دارد با تأکید بر شایستگی‌های پایه، زمینه دستیابی به حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی را در ۱۲ پایه تحصیلی فراهم کند.

 مدیر آموزش‌وپرورش دهگلان اذعان داشت: جلسه در مسیر معلمی یکی از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش است که در طی دو روز برای معلمانی که در طی چند سال اخیر به جایگاه معلمی نائل شده‌اند برگزار شده است، بالغ بر ۱۱۰ نفر از همکاران نو معلم شهرستان در این جلسه حضور دارند.

 محمدی اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه پیاده‌سازی اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در بستر مدارس است، هدف آن است که همکاران بتوانند تربیت تمام ساحتی را به دانش‌آموزان، آموزش دهند، رشد تک‌بعدی دانش‌آموز از اهداف آموزش‌وپرورش نیست، بلکه هدف بر رشد متعادل و همه‌جانبه دانش‌آموزان است.

 وی اعلام داشت: امید است که در خروجی این جلسات، آموزش‌وپرورش بتواند شهروند خود تربیت، شهروند خوب را قرار دهد، زیرا هدف بر اساس سند تحول بنیادین بر همین اساس است و در این راستا آموزش‌هایی به نو معلمان داده خواهد شد.

 نماینده دبیرخانه ملی مسیر معلمی در استان کردستان اظهار نمود: دوره مسیر معلمی باهدف اجرایی‌سازی و گفتمان‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ارتباط با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به مدت دو روز در دهگلان برگزار شد.

 زینت السادات حسینی، یادآور شد: این دوره با فراخوان بیش از یک‌صد معلم جدیدالاستخدام انجام شده است، سرفصل‌هایی از قبیل، چیستی و چگونگی تربیت، ضرورت و معنای تحول، سند تحول بنیادین و الگوی مفهومی تراز، نقش‌آفرینی معلم در این دوره ارائه شد.

 لیلی سفری، از معلمان جدیدالاستخدام آموزش‌وپرورش دهگلان بیان کرد: من در دومین سال خدمتم به معلم قرار دارم، برگزاری این دوره‌ها برای معلمانی تازه‌استخدام که دارای تجربه کمتری هستند، خیلی در مسیر معلمی نقش کمک‌کننده را ایفا کند.

 سفری در ادامه تشریح ساخت: ایده‌ها، نظرات، مباحث و سرفصل‌های ارائه داده شده توسط اساتید ملی، قطعاً برای معلمان تازه‌کار کمک‌کننده خواهد بود، معلمان اگر بتوانند ایده‌ها و نظریه‌های قابل‌ارائه اساتید بهره ببرند، در مسیر معلمی و محیط کاری بدون شک راهگشا خواهد بود.

 وی ابراز کرد: امیدواریم که بتوان با استفاده از نظریه‌ها و مباحث اساتید، از سرفصل‌های ارائه داده شده بهره برد.

 زیرار محمودی، از معلمان نوآموز و جدیدالاستخدام دهگلانی تأکید داشت: در سال نخست تدریس قرار دارم و سعادت این رو پیدا کردم تا در جلسات در مسیر معلمی حضور داشته باشم.

 محمودی در ادامه یادآور شد: حضور در کلاس‌ها، تبیین راه و مسیر معلمی خواهد بود و مسیر را برای نو معلمان روشن و باز خواهد کرد، سعادت این رو داشتیم تا از حضور اساتید ملی بهره کافی رو ببریم و این برای اولین‌بار است که در شهرستان این اتفاق بزرگ افتاده است.

 همایش و طرح کشوری در مسیر معلمی با حضور اساتید ملی در سالن اجتماعات کانون فرهنگی هنری شهید مطهری شهرستان دهگلان با تجلیل و قدردانی از افرادی که برای هر چه‌بهتر برگزارشدن این همایش زحمت بسیار کشیدند و همچنین از خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای آن، به کار خود پایان داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!