پرچمدار حل مسئله برای ایران مقتدر؛
انتخابات شورای دانشآموزی در دهگلان برگزار شد
بیست و هشتمین دوره انتخابات شوراهای دانشآموزی مدارس در سال ۱۴۰۴ با شعار محوری شورای دانشآموزی، پرچمدار حل مسئله، برای ایران مقتدر با حضور مسئولان سایر ادارات سطح شهرستان دهگلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، عبدالله ساسانی در بیست و هشتمین دوره انتخابات شوراهای دانشآموزی مدارس در سال ۱۴۰۴ که با شعار محوری شورای دانشآموزی، پرچمدار حل مسئله، برای ایران مقتدر با حضور مسئولان سایر ادارات سطح شهرستان دهگلان برگزار شد اظهار داشت: انتخابات شورای دانشآموزی بهصورت نمادین شهرستانی در مدارس سطح شهرستان دهگلان، همزمان با این مراسم در تمامی مدارس شهر و روستاهای تابعه شهرستان در حال برگزاری است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان عنوان کرد: با استناد به راهکار ۱۳.۲ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و باتوجهبه نقش شوراهای دانشآموزی بهعنوان یکی از ارکان مهم مدرسه در راستای تحقق اصل دانشآموزمحوری و مشارکت مؤثر دانشآموزان در تصمیمگیری، تصمیمسازی و حل مسئله با دستور وزیر آموزشوپرورش برای اجرا به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ شد.
وی اعلام کرد: تمرین مشارکتجویی و مسئولیتپذیری و تقویت روحیه انتقادپذیری، تحکیم و تعمیق ارزشها و باورهای دینی، آموزههای سیاسی و اجتماعی در بین دانشآموزان، تکریم عملی شخصیت دانشآموزان و تقویت خودباوری و اعتمادبهنفس آنان، توجه عملی به مطالبات و خواستههای دانشآموزان در چارچوب مقررات، قوانین و آییننامههای اجرایی مدارس، از اهداف این شورا است.
وی در ادامه اضافه کرد: شورای دانشآموزی بهعنوان بازوی مشورتی مدارس و دارایی ارزشمندی برای آنها است، مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکلهایی داشته باشند، میتوانند با همافزایی مثبت بین دانشآموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیشبینیشده مدارس گام بردارند.
ساسانی تأکید کرد: هر یک از دانشآموزان تواناییهای بالقوهای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرایند آموزشوپرورش میتوان بسترهای لازم برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی آینده را فراهم کرد.
وی ادامه داد: برایناساس برنامهریزان آموزشوپرورش امکان فعالیت شورای دانشآموزی را در مدارس فراهم کردند تا به این طریق به ارکان اصلی تعلیموتربیت در محیط مدرسه توجه کافی داشته باشند و راهکارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیتپذیری دانشآموزان بهعنوان عوامل تأثیرگذار در فرایند آموزشی مدارس اتخاذ کنند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان به اهداف تشکیل شورای دانشآموزی اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم تشکیل شورای دانشآموزی میتوان به آمادهسازی دانشآموزان برای جامعهپذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیتپذیری و تمرین کار تیمی، ایجاد حس رقابت بین کلاسها در امر مشارکت در کارهای مدرسه، کاهش فاصله بین مسئولین و دانشآموزان و حذف فاصله کلاس و دفتر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
وی با اشاره به وظایف شورای دانشآموزی اذعان کرد: شورای دانشآموزی برای ارائه عملکردی هر چهبهتر در راستای همکاری در امر آموزشوپرورش وظایفی همچون همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانشآموزان، ارائه پیشنهاداتی به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیتهای اجرایی مدرسه، برگزاری جلسات مشترک با انجمن اولیاومربیان را بر عهده دارد.
ساسانی یادآور شد: همکاری و حضور در امور اردو و نماز جماعت، مشارکت در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، ایجاد ارتباط صحیح، مستقیم و دوجانبه بین دانشآموزان و اولیای مدرسه، تقویت احساس مسئولیتپذیری، تعهد و ارتباط مؤثر با دانشآموزان و اولیای مدرسه، کشف استعدادها در جهت رشد و پیشرفت تحصیلی مدارس از دیگر وظایف شورای دانشآموزی میباشد.
وی در پایان با اشاره به اینکه اعضای شورای دانشآموزی چگونه انتخاب میشوند، تشریح کرد: در راستای برگزاری انتخابات شورای دانشآموزی از میان دانشآموزان علاقهمند هر پایه تعدادی برای انتخابات نامزد شده و با تبلیغ در محیط مدرسه در مورد دیدگاهها، نظرات و برنامههای خود برای همکلاسهایشان صحبت میکنند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!