وقتی ایمنی جا ماند از مسیر؛
جادهای که آسفالت شد تا مرگ آسودهتر بگذرد!
ماهها انتظار مردم دهگلان برای آسفالت محور روستاهای تلوار، بگهجان و بلدستی سرانجام به ثمر نشست، اما نه با طعم آسایش، بلکه با بوی خطر.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، راهداری شهرستان دهگلان در اقدام یک ماه پیش خود، محور دهگلان به سمت روستای تلوار، بگه جان و بلدستی را آسفالت کرده است، آسفالت این محور پس از گزارشهای پیاپی و چندینباره خبرنگاران و مردم صورت گرفت و البته بیش از یک ماه است که بدون علائم و راهنماهای رانندگی به حال خود رها شده و بستر مناسبی را برای تصادفات رانندگی فراهم آورده است.
پس از آخرین گزارش و پیگیریهای خبرنگاران، راهداری در اقدامی عجیب از پاسخگویی و توضیحات درباره عدم آسفالت این محور امتناع ورزید، همچنین پس از آسفالتریزی محور نیز، بدون نصب علائم رانندگی، هیچ اطلاعاتی در مورد آسفالت این محور در اختیار مردم و خبرنگاران قرار نداد.
بیش از یک ماه از آسفالت این محور میگذرد، اما هیچگونه علائم رانندگی در این جاده نصب نشده است، لازم به ذکر است که بیشتر تصادفات رانندگی در این محور رخ میدهد، پیچ خطرناکی که در ابتدای روستای بگه جان قرار دارد، یکی از خطرناکترین پیچهای جادهای استان به شمار میرود.
رحمتالله عزیزی از ساکنان روستای بگه جان در این باره اظهار داشت: حتماً باید مسئولان راهداری، شاهد مرگ چندین نفر در این محور باشند تا برای ایمنی جاده اقدامی اساسی صورت دهند؟! وقتی مسئول راهداری در جواب مردم میگوید که ۹۰ درصد تصادفات از خطاهای انسانی رخ میدهد، دیگر از مسئولان چه انتظاری داشته باشیم؟!
عزیزی عنوان میکند: آسفالت این محور خطرناک، چندین سال بود که از مطالبات کل مردم روستاهای منطقه بود، حالا که کار را انجام دادهاند، حداقل برای خدمتی که میکنند ارزش قائل شوند، چه فایدهای دارد وقتی که جاده آسفالت رو ترمیم کردهاند، اما جاده را بیشتر از گذشته خطرناکتر جلوه میدهند!
فرهاد حسینی، مسئول آسفالتریزی جاده روستای بگه جان با اشاره به ایمنی پروژه راهداری اعلام کرد: باتوجهبه اینکه نصب تابلوها و علائم رانندگی و ترافیکی، خطکشی محور بر روی هیچکدام از قراردادهای پیمانکاری و روکش آسفالت وجود ندارد و این کار بر عهدهٔ راهداری استان و شهرستانها میباشد.
حسینی یادآور شد: پیمانکار پروژه میبایست پس از گذشت یک ماه از آسفالت پروژه اقدام به خطکشی و نصب علائم رانندگی نماید، اما یکی از وظایف پیمانکاران، نصب رفلکس تور چشمگربهای برای مشخصکردن لاینهای محورها است.
وی در ادامه تأکید کرد: با پیمانکار پروژه در طی مکاتباتی اعلام شده و از لحاظ قانونی کلیهٔ موارد به وی تذکر داده شده است و پیمانکار موظف به نصب رفلکس تور چشمگربهای هست، حقوحقوق مربوط به کاری که به پیمانکار داده شده برعهدهٔ وی خواهد بود.
این در حال است که پیمانکار محور روستای بگه جان قرار بود که در ابتدا جاده پر پیچوخم دهگلان به سمت روستای حسینی را آسفالت کند، اما تا به الان این کار را انجام نداده است، آنچه پیمانکار در مورد عدم اقدام بر آسفالت محور نامبرده ادعا میکند، شرایط جوی و آبوهوایی منطقه است، برایناساس و توجیه پیمانکار، دهگلان سهماهه تابستان را با باران و برف و سرما سپری کرد.
حسینی در این باره افزود: باتوجهبه ضعف اعتباراتی را در راهداری استان وجود دارد، پیمانکار پروژه برای روکش جاده حسینی تمکین نکرده است، راهداری استان و شهرستان برای انجام کار به پیمانکار ارسال شده و موجود است، اما اینکه پیمانکار چرا برای کار اقدامی نمیکند، جای سؤال است؟!
مورد مهمی که اینجا باید در مورد آن به بحثوجدل پرداخت، ایمنی جاده و حفظ و حراست از جان انسانهاست، راهداری و پیمانکار، عدم بودجه کافی را دلیل و توجیه برای عدم اقدام خود بیان میکنند، اما حوادث رانندگی و تصادفات مرگبار این محور، بی بودجگی و توجیه را نمیپذیرد.
بهخاطر اقدام دیر راهداری چندین نفر در حادثه رانندگی در همین محور روستای بگه جان فوت کرده و یا راهی بیمارستان شدهاند، بیاییم برای یکبار هم که شده به خودمان هم فکر کنیم و یادمان نرود شاید خودمان طعمه بعدی برای حوادث و رخدادهای رانندگی باشیم.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!