کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

تبلیغات هدفمند چیست ؟

تبلیغات هدفمند، مقاله آموزشی، حریم خصوصی

تبلیغات هدفمند شکلی از تبلیغات است که بر روی طیف بخصوصی از رفتار ها ، علاقه مندی و ترجیحات مصرف کننده ها تمرکز دارد . تبلیغ کنندگان ، این اطلاعات را توسط رهگیری رفتار شما بر روی اینترنت کشف می کنند .

به گزارش کُردتودی، به نقل از نسرا کردستان، تبلیغات در هر جایی که آنلاین باشیم وجود دارند ، اما ما در نادیده گرفتن آنها حرفه ای شده ایم . برای اینکه دوباره توجه مان را جلب کنند ، مدیران تبلیغاتی با عادات بازدیدی ما در دنیای دیجیتال خودشان را وفق داده اند و به خاطر دارند که ما چه می خوانیم و چه چیزی را آنلاین خریداری می کنیم ، سپس از این اطلاعات برای فروختن مواردی به ما استفاده می کنند که می دانند ممکن است ما دوست داشته باشیم و بدرد مان می خورد . شاید برایتان عجیب باشد ، اما این عمل ، تبلیغات هدفمند نام دارد و بسیار رایج شده است .

تبلیغات هدفمند شکلی از تبلیغات است که بر روی طیف بخصوصی از رفتار ها ، علاقه مندی و ترجیحات مصرف کننده ها تمرکز دارد . تبلیغ کنندگان ، این اطلاعات را توسط رهگیری رفتار شما بر روی اینترنت کشف می کنند .

 

تبلیغات هدفمند چگونه عمل می کنند؟

یکی از رایج ترین شیوه ها : فرض کنیم شما به سایت آمازون می روید و می خواهید نگاهی به سی دی پاول مک کارتی بیاندازید . برای این که بازدید شما را رهگیری کنند ، سایت آمازون بر روی کامپیوتر شما یک فایل کوچک به نام کوکی ایجاد می کند .بعدا ، اگر شما این مقاله را جای دیگر بخوانید ، تبلیغات خودکار این کوکی را می خواند و تبلیغات مرتبط با بازدید شما در سایت آمازون را به شما نشان خواهد داد ، دقیقا مانند سایر آلبوم های پاول مک کارتی و یا تیشرت های گروه موسیقی بیتلز .

خوبی این مدل تبلیغات این است که شما تبلیغات محصولاتی را میبینید که واقعا آن را می خواهید .اگرچه ، این سیستم کامل نیست . اگر شما یک صفحه را تنها یک بار ببینید ، ممکن است آن تبلیغ محصول بخصوص را برای مدت مشخصی ببینید .برای مثال ، ممکن است شما تبلیغات مربوط به مسائل زایمان را حتی بعدها بعد از تولد فرزندتان ملاحظه کنید .

جدای از کوکی ها ، تبلیغ کننده ها شما را با روش های دیگری نیز تحلیل می کنند ، مانند چک کردن تاریخچه یا هیستوری موتورجستجوی شما و یا پیدا کردن اطلاعات شخصی شما در شبکه های اجتماعی .

آیا این نقض حریم خصوصی من نیست ؟

تبلیغات هدفمند ممکن است نوعی نقض حریم خصوصی به نظر برسد . اگرچه ، باید این را در نظر داشته باشید که تمام اطلاعاتی که شما در اینترنت وارد می کنید ، قابل رهگیری است ، بنابراین ممکن است درخواست های موتور جستجو یا بروزرسانی های شبکه های اجتماعی و یا اطلاعات شما بر روی وب سایتی که از آن بازدید کرده اید ، باشد .و اگر این قابل رهگیری باشد ، این اطلاعات ممکن است به صورت تبلیغات هدفمند برای شما نمایش داده شود.

هرچه تبلیغ کننده ها در مورد شما بیشتر بدانند ، در مورد عادات خرید شما بیشتر حدس می زنند و پیش بینی می کنند.سن ، جنس ، درآمد ، وضعیت رابطه شما : تمام این ها توسط آزانس های تبلیغاتی گرفته می شوند ، اگر بدانند که می توانند کالایی را به شما بفروشند .

به طور مثال ، پروفایل فیس بوک شما شامل اطلاعات بیوگرافی شماست که آژانس های تبلیغاتی بسیار راغب هستند که بدست بیاورند .با توجه به پروفایل ، این کاربر جوان ، یک خانم که از مدرسه هنر فارغ التحصیل شده است و در یک شهر بزرگ زندگی میکند . فقط روی همین اطلاعات ، تبلیغ کننده ها طیف کثیری از تبلیغات هدفمند را که ممکن است برای وی جذاب باشد ، ارسال می کنند.

آیا این تبلیغات بر روی سایر دستگاه ها نیز مرا دنبال می کنند ؟

بله . اگر شما یک عدد چکمه ی کاری بر روی لپ تاپ خریداری کنید ، ممکن است تبلیغات ان مدل چکمه را بر روی تلفن همراه خود نیز مشاهده کنید ، حتی اگر هرگز بر روی گوشی خود این تبلیغات را ندیده باشید. تبلیغ کننده ها از روی تحلیل مکان ، عادات گردش در اینترنت و نوع سایت هایی که در ان لوگین می شوید ، مانند گوگل یا فیس بوک ، می توانند حدس بزنند که شما دارای چه شخصیتی هستید . و بخش دیوانه کننده اش ، حدس های آنان به طور شگفت آوری ، با توجه به مقالات ترند های دیجیتال و بازنگری تکنولوژی در دانشگاه ام ای تی صحیح است.

چطور می توانم این تبلیغات را قطع کنم ؟

در ابتدا ، یک قانون سرانگشتی برای گشت و گذار در اینترنت : فرض کنیم که هیچ چیز در اینترنت خصوصی نیست.سپس ، اگر می خواهید که به سادگی این تبلیغات متوقف شوند ، یک مسدود کننده ی تبلیغات بر روی مرورگر اینترنتی خود دانلود  نصب کنید.اگر می خواهید که تبلیغ کنند گان اطلاعات شما را رهگیری نکنند ، چند گزینه ی زیر موجود است :

به تنظیمات خصوصی مرورگر وب خود بروید ، کوکی های خود را پاک کنید و تیک گزینه ی عدم بررسی وب سایت ها برای رهگیری شما را بزنید.

یک سایت مانند درباره تبلیغات را باز کنید که کاملا در زمینه ی تبلیغات مشارکت می کنند و از آنها بخواهید که شما را ردگیری نکنند . اگرچه این روش به حذف کامل ان تبلیغات نمی انجامد ولی از حجم آنها کم می کند.

اطلاعات کمتری از خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا سازمان های تبلیغاتی در مورد شما کمتر بدانند و کمتر یاد بگیرند.

همچنین تمام مرورگر ها یک گزینه به نام استفاده خصوصی از مرورگر دارند که تاریخچه استفاده و یا کوکی از شما را ذخیره نمی کند .اگرچه ، این از تبلیغات هدفمند جلوگیری نمی کند ، چرا که آزانس های تبلیغاتی از مسیر های دیگری در حال رهگیری شما هستند ، مانند تاریخچه ی موتور های جستجو و یا اطلاعات شبکه های اجتماعی شما .

تبلیغات آنلاین به این راحتی دست از سر شما برنخواهند داشت و تبلیغات هدفمند این را ثابت کرده است که در حال وفق دادن و تغییر ذائقه ی مصرف کنندگان می باشد .حالا که فهمیدید تبلیغات هدفمند از کجا جلوی راه شما سبز می شوند ، قطعا دیگر از دیدن این تبلیغات شگفت زده نمی شوید.

ترجمه اختصاصی نسرای کردستان از وب سایت سواد دیجیتال و رسانه

 

انتهای پیام/a.s

شنبه 28 دی 1398 | 09:49

کد خبر : 34967

منتشر کننده : sh.s

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید