کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

حمایت غیرمستقیم اصلاح طلبان کردستان از تجاوز ترکیه به کردهای سوریه؛

اردوغان را لعن نکنید او دغدغه مسلمین را دارد!

اصلاح طلبان کردستان، موضع گیری، محسن نیکخواه، تجاوز ترکیه، شمال سوریه، دغدغه مسلمین، گروههای جهادی

چند روز پس از لشکرکشی اردوغان و گروه های جهادی تکفیری به کردستان سوریه، محسن نیکخواه رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان مریوان در اظهارنظری عجیب خواسته است که مردم اردوغان را لعن نکنند چون دغدغه مسلمین را دارد.

به گزارش کُردتودی، این اصلاح طلب مریوانی در اظهاراتی عجیب عنوان کرده است: «حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه به هر بهانه ای محکوم است زیرا حملات نظامی در عصر کنونی همیشه یادآور کشتار زنان، کودکان و افراد بیگناهی است که بدون ارتکاب هیج جرمی قربانی می شوند وچنین چیزی دل هر مرد وزن آزاده ای را به راستی مکدر ومجروح می سازد مخصوصا زمانی که این کشتار از برادران و خواهران هم نژاد،مسلمان و بی گناهی باشد که سال ها در زیر چتر ظلم وبیداد بشار نمی توانستد خود را کرد بنامند،گرچه کشتار بی گناهان با هر لباس و فرهنگ و آئین و مذهبی خود محکوم است و عاملان آنها منفور عام و خاص قرار می گیرند.اما سوالی که این جا مطرح است این است راستی لعن و نفرین به شخص اردوغان که خود مسلمان بوده واز اسلام میانه دفاع نموده و برای این گونه حملات از طرف خود دلایلی هر چند اشتباه،مبنی بر این که” ایشان قصد حمله به کردها را نداشته بلکه با تروریست و هر کس که امنیت مرز ومردم او را به خطر می اندازد می جنگد ویا این که ایشان قصد اسکان سه و نیم میلیون مردم آواره ی بی پناه سوریه را داشته و می خواهد به کمک ارتش آزاد سوریه که متشکل از کرد و عرب و… است از این بی پناهان دفاع کند”صحیح است؟بله درست است که خداوند ظالمان را لعن و نفرین نموده اما ما نمی توانیم با توجه به برخی آیات فرد واشخاص خاصی را ظالم قلمداد کرده و در زمان حیاتش لعن و نفرین را نثارش کنیم.راستی این لعنت کنندگان و آزادی خواهان که معمولا امروز تریبون های نماز جمعه و جماعت را در اختیار دارند چرا در خطبه ها و سخنرانی های خود از کشتار بی رحمانه بشار و روسیه و آل سعود ویا خیانتی که در جریان استقلال کردستان عراق به آن ملت شد را در زمان خویش یاد آور نشدند؟آیا بهتر نیست که اردوغان را حاکمی در نظر گرفته که ازیک طرف از مظلومان غزه،مصر،میانمار و آوارگان میلیونی سوری دفاع کرده واز طرف دیگر این حمله و کشتار او و ارتشش را به هر بهانه ای محکوم کنیم واو را انسانی بدانیم که هم خطا و اشتباه می کند وهم مانند هر انسان مسلمانی دغدغه مسلمانان را دل دارد؟برادران و خواهران گرامی تنها کسی که از این آب گل آلود ماهی می گیرد غرب و در راس آن آمریکا است.امروز غرب و اروپا با سیاست های خود هم اسلام تندرو را در انظار عمومی بدنام کرده و به دنیا شناسانده اند و هم با این توطئه ها قصد بدنامی اسلام میانه را در دل دارند.امیدوارم با درایت تمام به این قضایا نگریسته شود

 

به گزارش کُردتودی، این موضع گیری رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان مریوان در حالی است که در چند روز گذشته مردم شهرهای مختلف استان کردستان در اعتراض به تجاوزگری رژیم ترکیه در شمال سوریه با تجمع در میادین اصلی شهرها شعار «مرگ بر اردوغان»، «مرگ بر ترکیه» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

 

این اصلاح طلب در این نوشتار از کشتن تکفیرهای داعشی توسط ارتش سوریه به عنوان کشتار بی رحمانه بشار اسد نام برده است. داعشی که از داخل عراق تا 40 کیلومتری مرز ایران نفوذ کرده بود و اگر کنترل و سرکوب نمی شد شاید اکنون داخل ایران می بودند و حکومت خودخوانده داشتند! او همچنین به واکنش امامان جمعه و جماعت نسبت به جنایات داعش انتقاد کرده است!

 

انتهای پیام/sh.s

دوشنبه 22 مهر 1398 | 07:20

کد خبر : 34118

منتشر کننده : sh.s

معلم پایه اول پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 08:02

1
4

دغدغه ی مسلمین؟؟؟؟؟؟!!!!!!! دغدغه ای که بخاطر آن به یک کشور مستقل تجاوز شود ، کودکان خردسال قلع وقمح شوند ، اراده ی ملتی خدشه دار شود ، هزاران انسان ییگناه آواره شوند ، میخام نه دغدغه اش باشد ونه مسلمینش ...!!!! راست میفرمایید کشورگشایی ، نسل کشی، کوردکشی همیشه دغدغه ی سلاطین معزز عثمانی بوده وهست !!!! جناب سلطان اردوغان دغدغه ی ملت خودش را داشته باشد ....!!!!! البته از وهابیت و اخوان و داعش چیزی بیش از این نباید انتظار داشت ...متاسفم .

شهروند پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 09:44

1
4

شاگرد منفعت طلبان می باشد، همین منفعت طلبان که در استان تمام مردم ، نخبگان و کامندان از کارنامه عملشان با خبرندکه چقدر برای این استان تلاش و کوشش حزبی داشته اند؟

حامد پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 10:16

0
1

اگر انسان بودی این حرف را نمیزدی!

elyas پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 10:19

0
2

آقای نیکخواه مگر در شبکه های اجتماعی نمیبینی که اردوغان چگونه هم نژادیهایت را در سوریه سلاخی می کند، آدم انقدر منفعت طلب؟ از شعار مرگ بر اردوغان ناراحتی یا مرگ بر آمریکا؟‍

فرهنگی پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 11:15

0
3

آقای نیکخواه شما متوجه دیکتاتوری اردوغان نیستی بخاطریک کودتا هزار نفر از فعالین ، قضات دادگسری، وکیل ، استاد دانشگاه ، از بین بردفقط برای ماندن برکرسی قدرت ترکیه شما به چه مستند واسنادی از یک دیکتاتور دارید ازش دفاع می کنی ؟ بخاطر ترامپ که چراغ سبز به اردوغان داد و نسل کشی کردها طراحی کند ؟ کردهای بیگناه که در خانه وشهر خودشان مثل ماها زندگی می ولی حالا آواره وسرگردان؟ فقط بتوانند جانشان نجات دهند ،؟ اردوغان یک دیکتاتوری جزء صدام نیست؟ پس بدان شما نه ایرانی هستی ؟ ونه مریوانی؟ ونه یک کرد مسلمان در زیر سایه دین اسلام .

آزاده پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 11:23

0
1

لعنت خدا برتمام فاشیستهای دنیا ولعنت خدا برترامپ لامذهب ولعنت خدا براردوغان که حامی داعش بی شرف بودولعنت خدابرشماکه چنیین اظهاراتی رانوشته اید ای ..نما وای ...بی سواد وبدبخت که چنیین اظهارنظری کرده اید به والله شماکمترازاردوغان وترامپ ورژیم ...صهیونیستم نیستید

احسان پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 12:01

0
0

نیکخواه تکذیب کرده است

پاسخ مدیریت :
یادداشتش در فضای مجازی منتشر شده، حتما ترسیده یا پی به اشتباه خود برده و از سرناچاری تکذیب کرده است

عثمان پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 12:16

7
1

خوب چرا زمانی که پ ک ک به عرب و تورکمن های سوریه حمله کرد و انها رو از خانه هایشان بیرون کرد کسی از کوردها حرف از حقوق بشر نزد کسی حرف از تجاوز نزد کسی به فکر کودکان و زنان نبود الان چی شده همه دم از حقوق بشر می زنن الان ارتش ازادی بخش تورک در حال پاک سازی افراد منفور و بچه کش ما کوردها یا همان پ ک ک هست چرا از قهرمان دفاع نمی کنید از تروریستی دفاع می کنید که بچه های ما رو با هزار وعده وعید عضویت گروهک تروریستی پ ک ک در میاورند در حالی که افراد رده بالای سازمان تروریستی پ ک ک در کشورهای اروپایی به عشق حال می پردازند و بچه های ما رو به اغوش گلوله می فرستند کورد همیشه خاين بود و هست زنده باد ارتش تورک زنده باد رجب طیب اردوغان

ali سه شنبه 23 مهر 1398 | 07:21

تو خودت یه فاشیست هستی خودتو جای کورد جا نزن بی وجود

صادق پاسخ دوشنبه 22 مهر 1398 | 12:46

0
5

این کار رسانه شما مصداق ماهیگیری از آب گل آلوده که در نزدیک انتخابات بلکه اینها را تضعیف کنید البته مردم اگر به اصطلاح طلبان رای ندهند به شما اصولگرایان حتما رای نخواند داد.دولت ایران این حرکت اردوغان را محکوم کرده اصلاح طلبان خودشان تشکیلاتی دارنداز طریق بیانیه دیدگاه خود را مطرح می کنند انصافاً به نسبت جریان های سیاسی داخل ایران اصلاح طلبان واقعی بیشتر مخالف دیکتاتوری وتجاوز وستم بودند این آقای مریوانی نظر خود را گفته به معنی نظرکل اصلاح طلبان نیست .هیچ فرد آزاده‌ای کشتار مردم را قبول ندارد خصوصا اگر از برادران مظلوم وهم نژاد خودش باشد البته اردوغان با کشتار کوردها وحمایت از گروهای افراطی مذهبی سعی در احیای امپراتوری ننگین عثمانی را دارد انشاالله که ناکام خواهد ماند

خادم قران کریم سه شنبه 23 مهر 1398 | 13:58

سلام علیکم و عرض ادب
شاید در تهران و شهرهای بزرگ رفتار حزبی و جناحی برای انتخابات نماینده وجود داشته باشد ولی در مریوان و کردستان اصلاح طلب خریداری ندارد گوجه فرنگی کار کامیاران به فکر گوجه اش است که بیچاره شدند و مریوان به فکر باغهای انگورش هستند و راه مریوان و سنندج که همیشه دچار حوادث می شود مگر حزبی و جناحی است ؟ از طرفی انچه که مهم و خطرناک است این است افرادی که صلاحیت گفتن مسایل دینی را ندارند فتوی ندهند که بسیار خطرناک است . والله اگر کسی به من بگوید در جایی که ملا هم نباشد برای کسی پیشنماز شوم قبول نمی کنم چون از مسئولیتش پیش خدا می ترسم و یا بارها بوده است سوال شرعی پرسیده اند جواب نداده ام و گفته ام بروید از شخص متخصص سوال فرمایید

ساوالان افشارلی پاسخ سه شنبه 23 مهر 1398 | 10:32

1
3

دعوای کورد و تورک بیش از هر چیزی بر پیکره ی اسلام ضربه خواهد زد ... ما باید حساب گروهک های تروریستی و جیره خوار مانند پ ک ک و... را از حساب ملت خونگرم و مهربان کورد جدا کنیم . پ ک ک بیشترین ضربه را به آرمان کورد زده است... حذف پ ک ک هم به نفع کورد خواهد بود و هم به نفع دنیای اسلام... مبارزه با پ ک ک حق طبیعی ایران و تورکیه وسوریه و حتی عراق می باشد . کشتن انسان بی گناه در هرکجای زمین محکوم است مخصوصا آن انسان اگر کورد مسلمان باشد بنده به عنوان یک تورک برادران کوردم را دوست دارم

یکی از شاعران تورک به نام \" مختاری نیا \" دو بیتی خوبی در مورد \" وحدت تورک و کورد \" دارد که تقدیم می کنم:

مرا شیرین تو را ترد آفریدند
مرا آسلان تو را گرد آفریدند
شبیه وحدت انگشت دستان
مرا تورک و تو را کورد آفریدند

بژی تورک یاشاسین کورد زنده باد اسلام

کورد - ئیلام پاسخ یکشنبه 28 مهر 1398 | 11:28

0
1

اردوغان نسبت به کورد کینه شتری دارد خداوند این جلاد فاشیست را به سرنوشت صدام دچار خواهد کرد.

ناشناس دوشنبه 6 آبان 1398 | 16:16

برو لر ایلام و کرمانشاه
نسبت به مسئله‌ی کورد کاسه‌ی داغ‌تر از آش نشوید ...!.
کوردها هرچه می‌کشند از دست رفاقت شماست چون فقط موقع حیدی حیدی کورد هستید ...!.

مظفر پاسخ شنبه 4 آبان 1398 | 14:45

0
0

شاید هم راست گفته و مثل بعضی‌ها سرش را مانند کبک در قبال مسئله‌ی کورد زیر برف نمی‌کند و اقرار می‌کند که خودش هم در داخل ترکیه به نوعی با این مسئله (مسئله‌ی کورد) مواجه است ...!.
الله اعلم

ناشناس پاسخ شنبه 4 آبان 1398 | 16:50

0
0

جرات نکردی بگویی دغدغه‌ی مسئله‌ی کورد را دارد، ...ترسو ...!.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

ADS

ADS

 

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید