کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

در زیر پوست شهر سنندج چه می گذرد؟

افشای زمین خواری در سنندج و طرح سوالاتی در این مورد!

شورای سنندج، شهرداری سنندج، زمین خواری پارک ارغوان، پارک ملت

دلیر بهمنی کارشناس ارشد علوم سیاسی با ارسال یادداشتی به سایت کردتودی به اظهارات چند تن از مسؤولین در خصوص زمین خواری در سنندج واکنش نشان داده و آن را دهن کجی و توهین به مردم می داند.

به گزارش کُردتودی، چند روز پیش یکی از اعضای شورای شهرداری سنندج مطلبی در مورد وقوع یک زمین خواری در سنندج منتشر نمود و اینگونه که از نوشته ایشان معلوم بود پارک ارغوان در محدوده دیدگاه مورد غصب عده ای سودجو قرار گرفته و با صدور سند در کمترین زمان، این زمین به فروش گذاشته شده است و در نهایت این عضو شورای شهرداری در راستای احقاق حق مردم و بیت المال خواستار ورود نهادهای نظارتی به این موضوع شده بود.

 

چند روز پس از انتشار این مطلب هم کاجلال، رهبر خود خوانده فرصت طلبان سنندج، با آب و تاب فراوان این مطلب را در کانال شخصی خود گذاشت و اعلام کرد که مردم خبر داشته باشید فلان عضو شورا به حدی پاک و منزه و طاهر و مطهر و زلال و شفاف و علیه السلام است که به محض خبردار شدن از وقوع این زمین خواری در مقابل آن ایستاده و آنرا افشا نموده است.

 

در نگاه اول این اقدام عضو شورای شهرداری کاری است ارزشمند و قابل تقدیر اما...

 

اما سوالات و مطالبی در این زمینه به ذهنم رسید که تصمیم گرفتم آنرا مطرح و منتشر کنم.

 

اول اینکه این فرد شش سال است عضو شورای شهرداری است آیا در مدت شش سال گذشته هیچ گونه فساد اداری و مالی و یا زمین خواری در شهرداری اتفاق نیفتاده و تغییر کاربری پارک ارغوان اولین مورد تخلف در شش سال اخیر بوده است؟

 

لطفا ایشان اعلام کنند اگر تغییر کاربری پارک ارغوان اولین مورد تخلف شش سال گذشته بوده که هیچ اما اگر چنین تخلفاتی دیگری در شش سال گذشته اتفاق افتاده چرا سکوت کرده اند و آنرا رسانه ای نکرده اند.

 

لطفا ایشان اعلام کنند چرا و در زمانی که شورای هماهنگی فرصت طلبان فردی را بدون هیچگونه سابقه کار اداری و بدون هیچگونه سابقه کار در شهرداری و با تحصیلات خواندن و نوشتن را به شهرداری تحمیل نمودند و یک شبه استخدام و مدیریت یکی از سازمانهای تابعه شهرداری به او داده شد، سکوت کرد و این تخلف آشکار را رسانه ای نکرد؟

 

لطفا ایشان اعلام کند چرا وقتی شهردار سابق فردی با تحصیلات دیپلم را یک شبه استخدام و در دفتر شهردار مشغول به کار کرد، سکوت کرد و این تخلف آشکار را رسانه ای نکرد؟

 

لطفا ایشان توضیح دهند چرا تاکنون و در مدت شش سال گذشته هیچ افشاگری در مورد باندهای مافیایی ساخت و ساز غیر مجاز که در حاشیه شهر مشغول فعالیت هستند نداشته اند؟

 

لطفا ایشان اعلام کند برادر وی طبق کدام تحصیلات و آزمون و مصاحبه و گزینش در شهرداری حسین آباد و با قرارداد مدت معین مشغول به کار شده است؟

 

چرا باید در شهری که دهها و صدها و هزاران جوان تحصیلکرده و فهیم و خانواده دار و خدمت رفته ی بیکار وجود دارد برادر شما بدون هیچگونه قاعده و قانونی استخدام شود؟

 

خدمت جناب عضو شورا عرض کنم که در این میان دو قضیه وجود دارد. یا خودتان نمی فهمید یا مردم را نفهم فرض می کنید.

 

مورد اول که نیست پس مورد دوم یعنی مردم را نفهم فرض می کنید و با چنین اقداماتی می خواهید اعلام کنید که آهای مردم، من به حدی طاهر و مطهر و پاک و منزه هستم که در مقابل تغییر کاربری پارک ارغوان ایستاده ام و از نهادهای نظارتی در خواست ورود به قضیه را دارم.

 

جناب آقای عضو شورا، پارک ارغوان مانند استخوان های یک لاشه قربانی است که مانده است و عده ای می خواهند آنرا ببرند چرا و در زمانی که گوشت و پوست و پشم و کله پاچه این لاشه برده می شد سکوت کردی و افشاگری نکردی؟

 

این توضیح را هم بدهم که بعضا و در گوشه و کنار می گویند مطالب دلیر  بهمنی هتاکانه است.

 

به نظر شما در مورد چنین فردی که اینگونه مردم را نادان فرض می کند و اینگونه ژست سلامت می گیرد چگونه باید نوشت؟؟ به نظر شما وقتی بارام نصرالهی زاده می گوید حتی یک مورد استخدام غیر قانونی نداشته ایم باید چگونه جواب او را داد؟؟ وقتی آقای فرماندار از تریبون مقدس نماز جمعه سوء استفاده می کند و در خانه خدا راحت راحت به دروغ می گوید در کردستان فساد اداری نداریم، باید چگونه جواب او را داد و چگونه در مورد او نوشت؟؟

 

جناب آقایان تا زمانی که سکوت کنید مشکلی نیست و بنده به عنوان فردی که همیشه و در همه حال دغدغه مردم مظلوم و محروم کردستان را داشته ام، سکوت خواهم کرد اما زمانی که بخواهید عوام فریبی کنید و مردم را نفهم فرض کنید در مقابل شماها خواهم ایستاد و به بدترین شکل جواب شماها را خواهم داد.

 

صلاح و مصلحت شماها این است که تا سال 1400 سکوت کنید و هیچگاه سعی نکنید که خودتان را آدم خوبه قصه نشان دهید چون پرونده شما آقایان هر کدام به نحوی خط خطی است.

 

آیت الله رییسی در سفر 24 مرداد ماه خود به سنندج با مفسدین اتمام حجت نمود و فرار به جلوی بعضیها هیچ تاثیری در قضیه ندارد.

 

امیدوارم در آینده نزدیک مفسدین واقعی کردستان، زمین خواران و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند و در حاشیه امن قرار دارند دستگیر، محاکمه و به سزای اعمال پلید خود برسند.

 

ختم کلام اینکه این عضو محترم و علیه السلام شورا دو قضیه را به طور شفاف و صریح اعلام کنند.

 

اول اینکه آیا تغییر کاربری و غصب پارک ارغوان اولین مورد تخلف در شورا و شهرداری سنندج و اولین مورد از ضایع شدن حق مردم در شش سال گذشته بوده است؟؟

 

اگر اولین مورد بوده که اعلام کنند اما اگر مواردی دیگری هم بوده علت سکوت خود و عدم افشای آنرا شرح دهند.

 

دوم اینکه اعلام کنند برادر ایشان با کدام تحصیلات و طی کدام آزمون، مصاحبه و گزینش در شهرداری حسین آباد استخدام شده اند؟؟

 

دلیر بهمنی کارشناس ارشد علوم سیاسی

 

انتهای پیام/sh.s

چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 09:44

کد خبر : 33901

منتشر کننده : sh.s

ناصر پاسخ چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 10:14

6
7

دلیر جان دمت گرم .این کارها دیگر جواب نمیدهد.وقتی سر در برف است .انتظار چه داری .بارام نصرالهی زاده و فیروزی و دره وزم استان را به قهقرای سیاسی اقتصادی بردند .مگر دره وزم استخدام داشت.مگر میقانی چطور آمد .چند نفر در کردستان بخاطر بیکاری خودکشی کرده اند .باید پاسخگو باشند .این حضرات هزار و چهار صدی .

شهروند پاسخ چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 14:19

2
7

اینا کلا آبرو ندارن و هیچی براشون مهم نبوده و نخواهد بود وقتی پنج شهرستان به خاطر کینه توزی و انتخابات با سرپرست اداره میشه از این بهتر نخواهد شد توی این همه دزد و تخلفات زورشون به شهردار بانه رسیده و آقای ملکی گفته بودن که در مقابل تخلفات کوتاهی نخواهیم کرد یکی نیست به آقای ملکی بگه خودشما هم سرتاپا تخلف و غیرقانونی پست معاونت تشریف دارید تبریک به استاندار بی تدبیر کردستان

وزیری پنجشنبه 28 شهریور 1398 | 17:54

خود جناب ...با لیسانس تاریخ معاونت ...استانداری تشریف دارند جالبه اون وقت دم از تخلف میزنه...
واقعا اینها استان را به کجا میبرند.
همه این تخلفها دنباله تخلفات بیشمار شماست جناب ....که فقط به فکر منافع و میز خودتی اگر هم مفید بودی در ....نگهت میداشتند.
آیا کردستان یک لیسانس تاریخ ندارد که پست کاملا تخصصی شما را عهدار شود..

محمدی پاسخ چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 16:38

1
7

آقای بهمنی واقعا باید گفت دستت دردنکند و صد درود به سایت خبری کردتودی که سخن دل مردم را منعکس می کند!!
اما وقتی این جریان سیاسی با در قبضه گرفتن شهرداری سنندج دارند به مردم شهر جفا می کنند، به کارکنان زحمتکش شهرداری سنندج بزرگترین تبعیض و ظلم را روا می دارند این عضو شورای شهر سنندج کجابود؟
وقتی آقای صیدی شهردار سیاسی با شال بنفشش ، با عبور و بی اعتنایی به دهها کارشناس زبده و پرتوان شهرداری سنندج ، کمال پرونده ساز مشهور به کمال کاظمی دوست و یار قدیمی خود را از استانداری بعنوان معاون شهردار می آورد ، این عضو شورا کجا بودند ؟؟!!
وقتی مرحوم ایرج تخت فیروزه بعلت اخراج کمال پرونده ساز معاون شهردار ، مجبور می شود به شاگرد تانکری روبیاورد و آنگاه در ماهشهر براثر تصادف می میرد این عضو شورای شهر کجا بودند ؟! چه کسی جواب زن و بچه مرحوم ایرج را خواهد داد ؟!!
وقتی حقوق کارکنان شهرداری سنندج چند ماه به تاخیر می افتد و کارگر شهرداری مجبور می شود کارت یارانه اش را برای تهیه نان خشک به خبازیها بدهد این عضو شورا کجا بودند؟!
اعضاء شورای شهر سنندج این روزها سفت صندلی شورا را گرفته اند که مبادا خدای نکرده وربیافتند ، و به همین دلیل همه سرشان زیر برف کرده اند ، متاسفانه شهر سنندج را سیاسیون فرصت طلب خصوصا فرماندار شهر با سیاسی کاری و حمایت بی بدیلش از شهردار ناکارآمد به باد دادند و شورای شهر هم مهر سکوت به لب زده اند تا مبادا منافعشان به خطر بیافتد !
اینان چرا به میان مردم نمی آیند تا سخن مردم را بشنوند ،94درصد هم از سیستم مدیریت شهری ناراصیند، 4 درصد افراد راضی هم سیاسیون دم ستادی و منفعت طلبهای فرصت طلب هستند !
آنگاه در بین خود معامله می کنند ، کاجلال با یک معامله دوباره رئیس می شود و نائب رئیس را هم به فردی دیگر می دهند تا صدای او را نیز بعنوان یک مخالف احتمالی در گلو خفه کنند ؟!
لطفا از این عضو شورای شهر سنندج بپرسید که پارک ارغوان پیشکش، فقط لطف کنید به مردمی که بهت اعتماد کرده اند بگوئید که قبلا کجا زندگی می کردید و حالا کجائید؟! این جهش بزرگ مالی حاصل کدام ارث رسیده و یا پیدا شدن گنج بود ؟!
به هر صورت به این عضو شورای شهر که شکمش از پارک ارغوان درد گرفته ، بفرمائید با این سیاه بازیها و اعمال مردم فریبانه قطعا دیگه به جایی نخواهید رسید !!
البته گویا کدخدای ناخوانده مرکزنشین هم این روزها دوبار هوس نشستن روی صندلیهای بهارستان به سرش زده است ، به ایشان هم بگوئید که دیگر حنایش نزد مردم فهیم کردستان رنگی ندارد و نخواهد داشت!!!
اما ذکر یک نکته به شورای شهر سنندج ،،، آقایان شورا لطفا از اتاقهای شورا مقداری فاصله بگیرید ، چرا اینقدر دلبسته میز و صندلی و اتاق انتظار و پیشخدمت و منشی و راننده خصوصی شده اید، مقداری هم به خود بیائید، کدامیک از وعده های شهردار سیاسی تان تحقق یافت؟ چرا از واقعیات فرار می کنید ؟ قطعا دیگر امیدی به صندوق رای دوره بعد ندارید ؛ زیرا با این عملکرد فکر نکنم خودتان هم به خود رای بدهید !!!

لطفا این جواب را هم در کانال کردتودی بگذارید

رامان پاسخ چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 20:44

0
5

شما چرا ناراحت هستید؟
اگه اقای بهمنی خودش دوست دار شهر هستند به جای پیچاندن و به حاشیه بردن موضوع روی همین مورد تمرکز میکردن تا ابعادش روشن بشه

کیوان عبدی پاسخ چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 23:15

2
3

عالی....منتظر جواب عالجنابان باید وایساد ولی فکر نکنم جواب داشته باشن بجز.........

صادق پاسخ پنجشنبه 28 شهریور 1398 | 01:03

2
3

جناب دلیر خان کارشناس ارشد ! ما که این عضو شورا را نمی شناسیم حالا این بنده خدا به قول شما جلو یک فساد را گرفته باید تشویق و حمایت شود یا تخطئە ومحکوم ؟چرا شما از اینکه حقی به نفع عموم مردم ایفا و پارک ارغوان به اموال عمومی باز گردانید ه شده ناراحتی ؟نکند شما هم آره،با زمین خواری مربوطه ارتباط داشته وذینفع باشید .یا با این عضوشوراخصومتی داری ؟چرا شفاف اسم این عضو شورا را نگفتید؟شما این علم تشخیص وپیشداوری در مورد نفهم تصور کردن مردم را از دوره کارشناسی ارشد آموخته آید !؟

هیوا پاسخ پنجشنبه 28 شهریور 1398 | 15:08

0
1

متاسفم برای کورد تودی واسه اینکه به دام زمین خواران افتاده....آقای خ.ع زمین را با همکاری یکی ازمدیران ارشد به نام الف.ج به قیمت 2 میلیارد و 100 میلیون خریداری کرده و الان به قیمت 8 میلیارد میخواد بفروشه!! جای تاسفه که به جای حمایت از افشای این زمین خواری به دام و بازی امثال ...و... افتادید!!

عبید پاسخ پنجشنبه 28 شهریور 1398 | 17:21

0
0

آقای صادق شما که این عضو شورا را نمی شناسید و از رانت بازی و بده بستانهای ایشان خبر ندارید پس کلا از مسایل استان کردستان بی خبری و به قول معروف تو باغ نیستی. چون اگر اطلاعاتی داشتید می دانستید که این قیافه دفاع از حق مردم که این اغا به خود گرفته اند فقط یک تبلیغ برای انتخابات مجلس می باشد تا خود را داعی مردم معرفی کند و برای خود تبلیغ نماید. زیرا شما اگر از مسایل پشت پرده خبر داشتید می دانیتید که این عضو شورا در دوره بعد انتخابات مجلس نامزد انتخابات خواهند بود و این اعمال به ظاهر به نفع مردم فقط در جهت جلب اعتماد مردم می باشد. چرا در سالهای قبل از این کارها انجام نمی دانند و مدافع حقوق مردم نبودند چرا در این یک سال مانده به انتخابات باید ایشان مدافع حق مردم باشند. شما هم بهتر است اول در مورد مسایل پشت پرده که در استان کردستان در جریان است کاملا اطلاعات کسب نمایید بعد اظهار نظر بفرمایید. مبادا شما را زود باور انگارند.

هیرش شنبه 30 شهریور 1398 | 14:26

دوست عزیز چرا شانتاژ میکنی و دروغ پراکنی!!!! اگه برای انتخابات بود که باید سه ماه قبل استعفا میداد

صادق شنبه 30 شهریور 1398 | 23:48

عبید بزرگوار شما که از پشت پرده خبر داری دستی در دستگاه داری ،از کاندیداهای مجلس ورانت هاخبر داری اسم این فرد را بفرما یید.آقا بهمنی وامثال شماها اگر واقعا از ترس اینکه بعنوان مفتری واتهام مورد بازخواست قرار نمی گیرد چرا اسم این فرد را نمی گوید که مردم این فرد را بشناسند ودر مورد دیگر اعضای شورا قضاوت بد نکنند ،درضمن آنقدر هم بی اطلاع وخوش باور نیستم همانطور که باورنکردم‌ آقا بهمنی صادقانه نوشته اند باوری به نیت خیر بعضی از افراد مانند همان عضو شورا و افراد وابسته به بعضی جناح ها و مراکز خاص که در رسانه های خاص قلم می زنند ندارم .آقا بهمنی جواب این سوال ها ندادند ۱_اگر کسی به هر نیتی جلورانتی راگرفت باید سرزنش ومحکوم شود یا تشویق وحمایت؟ ۲_نویسنده مطلب آقای بهمنی چرا از اینکه جلو رانتی گرفته شده نارحتند؟ ۳_واز کجا فهمیدن که این عضو شورا مردم رانفهم فرض کرداند؟

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

ADS

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید