کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

این تکنیک ها را برای رسیدن به آرامش فراگیرید

رسیدن به آرامش، تکنیک آرامش درون، روانی سالم

گاهی لازم است خودمان تمرین کنیم تا در شرایط های بد روحی آرامش از دست رفته خود را بازیابی کنیم ما در این مطلب نکات های مهم و کاربردی جهت بازیابی و رسیدن به آرامش درون را برای شما اماده کرده ایم.

به گزارش کُردتودی، همه ما برای داشتن روانی سالم نیاز به آرامش درونی داریم افرادی که ارامش در زندگی دارند بیش از سایر افراد استرسی کیفیت زندگی بهتری دارند باید یاد بگیریم که هر فردی در هر موقعیتی نیاز به آرامش روانی دارد و گاهی خود فرد باید دست به کار شود و خود را به این آرامش برساند ما در این مطلب از پرشین وی نکات های مهم پیرامون رسیدن به آرامش درون را به شما عزیزان خواهیم گفت.

رسیدن به آرامش درون

 

بد نیست بدست آوردن آرامش با این تکنیک های پیشنهادی ما را تمرین کنید ،می خواهیم موثرترین تکنیک‌های مختلف آرامش را به شما بیامویم با ما همراه باشیدتکنیک‌های آرامش می‌توانند نشانه‌های استرس را کم کنند و کمک می‌کنند از زندگی‌تان بیشتر لذت ببرید. وقتی با مسئولیت‌ها و کارهای زیاد مواجه می‌شوید، به‌کارگیری تکنیک‌های آرامش می‌تواند در زندگی‌تان موثر باشد.

 

تکنیک‌های آرامش با کاهش ضربان قلب، کاهش فشارخون، کاهش سرعت تنفس، کاهش فعالیت هورمون‌های استرس و افزایش جریان خون به ماهیچه‌های مهم، به آرامش بیشتر و کاهش استرس کمک می‌کنند.

 

رسیدن به آرامش درون

 

کاهش درد مزمن، بهبود تمرکز و خلق و خو، کاهش خستگی، عصبانیت و گیجی و افزایش اعتماد به‌نفس از دیگرمزایای استفاده از تکنیک‌های آرامش است که استرس را کم می‌کنند. برای اینکه بیشترین بهره را از تکنیک‌های آرامش ببرید، آنها را با دیگر روش‌ها مانند تفکر مثبت، ورزش، خواب کافی، ارتباط با دوستان و اقوام و مدیریت زمان به کار ببرید. متخصصان سلامت مانند پزشکان و روان‌درمانگرها، به‌طورکلی این تکنیک‌ها شامل تمرکز دوباره توجه به مسائل آرامش‌بخش و افزایش آگاهی شما از بدنتان است.

 

تکنیک‌های آرامش به شما کمک می‌کند با استرس روزمره و استرس مرتبط با بیماری‌های خود مانند سرطان و درد مقابله کنید.

 

تکنیک های موثر رسیدن به آرامش درون

آرامش خود به خود: این آرامش از درون شما برمی‌آید. در این تکنیک، باید از تصویرسازی و هوشیاری بدن برای کاهش استرس استفاده کنید. برای رسیدن به آرامش و کاهش تنش ماهیچه‌ها، کافی است کلمات را در ذهن خود تکرار کنید. مثلا ممکن است مکان آرامی را در ذهن خود تصور کنید و روی نفس کشیدن تحت کنترل و آرام، کاهش ضربان قلب و احساسات مختلف مانند ریلکس‌کردن دست‌ها یا پاهای خود تمرکز کنید.

 

آرامش پیشرونده عضلات: در این تکنیک روی کشیدگی و سپس رهایی عضلات تمرکز می‌کنید. این کار باعث می‌شود به تفاوت کشش و رهایی عضلات توجه کنید. یکی از این تکنیک‌ها، کشش و رهایی انگشتان پا و سپس گردن و سر است. حداقل ۵ ثانیه به عضلات خود کشش دهید و ۳۰ ثانیه آنها را رها و این کار را تکرار کنید.

 

تصویرسازی: در این تکنیک یک تصویر از مسافرت به جایی امن و آرام در ذهنتان بسازید. در حین تصویرسازی، سعی کنید از همه حواس خود از جمله بینایی، بویایی، شنوایی و لامسه استفاده کنید. مثلا اگر تصور می‌کنید در کنار اقیانوس به آرامش رسیده‌اید، به بوی آب شور، صدای امواج و گرمای خورشید روی پوست خود فکرکنید.

 

سایر تکنیک‌ها: تنفس عمیق، هیپنوتیزم، ماساژ، مدیتیشن، تای‌چی، یوگا، موسیقی و هنردرمانی از دیگر تکنیک‌های آرامش است.

 

بد نیست از همین لحظه با به کار بردن این تکنیک‌ها آرامش را به زندگی خود بیاورید.

 

بیشتر بدانید از راهکارهایی جهت آرامش درون

تمرکز: نیازی نیست به میان دشت‌ها و کوه‌ها بروید. ۵ دقیقه سکوت و آرامش می‌تواند همان مزایای مدیتیشن را داشته باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اختصاص دادن دو زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می‌تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد. روی تنفستان تمرکز و احساس کنید همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج می‌شوند.

 

سر گذاشتن روی بالش یا کوسن: روزهایی هست که تنها چیزی که ما نیاز داریم، یک چرت نیمروزی خوب و طولانی است اما هیچ‌وقت امکان چرت زدن وسط روز و در محیط کار وجود ندارد. اگر یک بالش پیدا کردید، آماده سفری کوتاه برای آرام شدن شوید. علاوه بر این، می‌توانید از این تصویر ذهنی استفاده کنید؛ سرتان را برای مدت کوتاهی زمین بگذارید و حس کنید بالش، اسفنجی است که تمام اضطراب‌های شما را می‌شوید و از بین می‌برد.

 

نفس عمیق کشیدن: راه آسان‌تری هم برای آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید.

 

ریلکس‌کردن پیشرفته: مضطرب هستید؟ فقط کافی است یاد بگیرید؛ انقباض، رها کردن و تکرار! این روش شامل فشرده کردن ماهیچه‌های قسمتی از بدن برای رسیدن به وضعیت آرامش است. این روش را که هنرپیشه‌ها هم استفاده می‌کنند برای به خواب رفتن هم مناسب است.

 

 

انتهای پیام/m.r

پنجشنبه 14 شهریور 1398 | 08:16

کد خبر : 33803

منتشر کننده : م ر/a

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید