کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

چرایی دستگیری گردانندگان یک کانال و حقیقت ماجرا

فساد در کردستان، انکار آن توسط مسؤولین و سوء استفاده از نام مقدس «مردم»!

فساد اداری، کانال افشای عملکرد مدیران، دلیر بهمنی، علوم سیاسی، کردستان

کاش دستگیرکنندگان گردانندگان یک کانال تلگرامی، تحقیق و تفحصی هم از معادن قروه انجام می دادند و آن زمان بود که به عمق فاجعه پی می بردند. کاش نهاد های بازرسی و نظارتی تحقیق و تفحصی از مرز باشماق مریوان انجام می دادند و آنگاه مشخص می شد که عمق فساد در کردستان چقدر است.

به گزارش کُردتودی، دلیر بهمنی کارشناس ارشد علوم سیاسی با ارسال یادداشتی به کردتودی، آورده است: بیست و چهارم مرداد ماه بود که آیت الله رییسی سفری به سنندج داشت و از فضا و شرایط جلسه و سخنان وی معلوم بود که بعد از این سفر دستگیری هایی در سنندج انجام خواهد شد و همین طور هم شد اما ...

 

اول اینکه بیش از دو سال است کانالی با هدف افشای عملکرد مدیران کردستان مشغول فعالیت است و هدف از این نوشتار طرفداری و یا برعلیه بودن از آن کانال نیست.

 

دوم اینکه سه شنبه گذشته چندین نفر از فعالین سیاسی و رسانه ای سنندج و ظاهرا با اتهام ارتباط با این کانال دستگیر شده اند که هدف از نگارش این مطلب هم نه طرفداری از این افراد است و نه ضدیت با آنها، فقط سوالی که اکنون پیش می آید این است چرا و بعد از دو سال که از فعالیت این کانال می گذرد این دستگیری ها انجام شده است؟؟ در مدت چند روز گذشته منافع چه فرد یا افرادی توسط این کانال افشا شد و این کانال بر علیه چه شخص و یا اشخاصی مطلب منتشر کرد که منجر به صدور دستگیری این چند نفر شده است؟؟

 

و سوم اینکه مدتی پیش توسط نهادی، کردستان در فساد اداری، دقت بفرمایید در فساد اداری رتبه اول کشور را کسب نمود.

 

اگر اجازه دهید به ترتیب شرح مختصری درباره این سه مورد خواهم داد.

 

چند روز پیش رییس پلیس فتا خبر از دستگیری گردانندگان کانالی که اقدام به دوست یابی می کرد خبر داد و وی اعلام کرد با استفاده از توان و تجربه کادر پلیس فتا عوامل این کانال در مدت کمی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. اکنون سوال این است اگر کانال افشای عملکرد مدیران کردستان ناحق و باطل است چرا با وجود اینکه بیش از دوسال از فعالیت این کانال می گذرد پلیس فتا نتوانسته ادمین ها و عوامل این کانال را شناسایی و دستگیر کنند و اگر هم این کانال درست و حق می گوید چرا تاکنون مدیرانی که فساد آنها توسط این کانال افشا شده است حتی یک شب هم بازداشت نشده اند؟؟

 

مورد دوم بازداشتی های اخیر است، این افراد چه کسانی هستند؟؟ آیا فساد در کردستان معطوف به این افراد می شود؟؟ و در صورت دستگیری و مجازات این افراد فساد در کردستان ریشه کن خواهد شد؟؟ آیا دستگیری این افراد گرفتن فرع و رها کردن اصل قضیه نیست؟؟

 

و مورد سوم کسب رتبه برتر فساد اداری توسط کردستان است. سوالات زیادی را در رابطه با این قضیه می توان مطرح نمود. به عنوان مثال اگر برعکس این قضیه اتفاق می افتاد و همین نهاد کردستان را سالمترین استان کشور از نظر سلامت اداری اعلام می کرد آیا باز هم آقایان آنرا فاقد اعتبار می دانستند؟؟ هدف از این نوشتار اثبات درستی و یا نادرستی این آمار نیست اما وقتی در این سیستم کارمند ساده دفتر حقوقی دانشگاه کردستان و با رشته تحصیلی غیر مرتبط یک شبه به ریاست سازمان می رسد و باز این فرد از رانت همین ریاست سازمان سوء استفاده می کند و هیات علمی دانشگاه می شود، آیا این فساد اداری نیست؟؟ در سیستم های سالم اداری فردی باید ده ها مرحله و سمت اداری را طی کند تا فرماندار شود اما وقتی در کردستان معلم آزمایشگاه دوره راهنمایی یک شبه فرماندار می شود آیا این فساد اداری نیست؟؟

 

کاش افرادی که اقدام به دستگیری این افراد نموده اند تحقیق و تفحصی هم از ماجرای گرفتن ارز دولتی توسط یکی از مسئولین ارشد استان انجام می دادند و بررسی می کردند که آیا این ارز دولتی به کشور عودت داده شده است یا نه و آیا با این ارز دولتی همان کالای ثبت سفارش شده خریداری شده است یا کالایی دیگر؟؟ کاش نهاد های نظارتی در کردستان تحقیق و تفحصی از معادن قروه انجام می دادند و آن زمان بود که به عمق فاجعه پی می بردند. کاش نهاد های بازرسی و نظارتی تحقیق و تفحصی از مرز باشماق مریوان انجام می دادند و آنگاه مشخص می شد که عمق فساد در کردستان چقدر است.

 

آقایان، با کتمان واقعیت در سخنرانی قبل از نماز جمعه و یا در شوراهای اداری مشکلی حل نخواهد شد و به عبارتی در ساعت دوازده ظهر انکار روز نمودن دردی را دوا نخواهد کرد. فساد در پوست و گوشت و استخوان سیستم اداری کردستان نفوذ و رسوخ کرده است و انکار آن و سوء استفاده از نام مردم و اعلام اینکه این آمار جفا در حق مردم است دردی را دوا نخواهد کرد. اینکه گفته شود مردمی که وام نمی گیرند چون دادن بهره را حرام می دانند مفسد نیستند، این آسمان را با ریسمان بافتن است و سفسطه و مغلطه.

 

آقایان مسئول، مردم کردستان خسته هستند، خسته از زد و بند، خسته از عوام فریبی، خسته از سوء استفاده، خسته از دروغ، خسته از وعده های بی پایه و اساس و خسته از کتمان واقعیت توسط مسئولین.

 

امیدوارم در چند روز آینده دستگیری های کردستان وارد فاز جدی خود شود و مافیاهای اقتصادی و مفسدین واقعی کردستان و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند دستگیر شوند ...

 

 

انتهای پیام/sh.s

یکشنبه 10 شهریور 1398 | 08:37

کد خبر : 33779

منتشر کننده : sh.s

مریوان پاسخ یکشنبه 10 شهریور 1398 | 10:20

0
20

آقای مرادنیای عزیز به جای اینکه فساد و تورم رو انکار کنی لطفا سری به مرز باشماق بزن افرادی با حمایت دفن در مرز باشماق مریوان یک شبه از صفر به صد رسیدن افرادی دیگر با مدرک دکتری دارند کولبری میکنند این فساد نیست این فساد نیست فرماندار مریوان با پرونده مفتوح در مریوان فقط به خاطر .....مرز باشماق و اهداف دفن حکومت میکنن این فساد نیست پست ها خرید و فروش میشن تا حالا در هیچ دولتی فساد به این واضحی نبوده و نخواهد بود به امید ریشه کن شدن دفن

حیدرh پاسخ یکشنبه 10 شهریور 1398 | 11:28

0
18

امیدوارم در چند روز آینده دستگیری های کردستان وارد فاز جدی خود شود و مافیاهای اقتصادی و مفسدین واقعی کردستان و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند دستگیر شوند

محمد محمد رضایی پاسخ یکشنبه 10 شهریور 1398 | 22:44

0
11

کودتای ....برعلیه افشاگران

شهروند پاسخ یکشنبه 10 شهریور 1398 | 22:53

0
11

متأسفم برای دولتمردان کردستان،
مردم ما انقلاب کردندوبا خون بچه هایشان درخت انقلاب را آبیاری کردندکه الان عده ای با طرفداری از فساد وسرکوب نیروهای ارزشی و انقلابی مردم را خفه کنند تا دیگر کسی جرأت نکند به مسئولی بگوید که بالای چشمت ابرو هست.
تعجبم از برخورد همسوی دادستانی محترم با این افراد است که به نوعی مردم ونیروهای انقلابی وارزشی استان را نسبت به وضع موجود دلسرد میکند.
از نیروهای امنیتی وانقلابی میخواهیم نسبت به این موضوع واکنش معقولانه داشته باشند.

ش.ف پاسخ یکشنبه 10 شهریور 1398 | 22:57

0
12

امیدوارم به عمق فساد توجه شود ..به مطالب و افشاگرهایی که در کانال انجام میشد بیشتر توجه شود تا به افراد مرتبط با کانال...از آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا داریم به این موضوعات ورود کند که چند نفر مشخص در کردستان هستند که مثل افعی دارند میبلعند

صادق پاسخ دوشنبه 11 شهریور 1398 | 00:10

9
4

حتما این افراد با حکم قضایی دستگیر شدند .من کاری به بی گناه یا مجرمی این دستگیر شدگان ندارم .اما در این رسانه شما یکبار ندیدم به دستکیری های افراد وبستن رسانه ها دیگر اعتراضی شود اگر این ها بی گناه بودند چرا از قوه قضاییه انتقاد نکرده‌اید ؟ آیا برای هر دستگیری وبسته شده هر کانال یا رسانه این چنین آشفته میشوید ؟ من مخالف بستن رسانه هستم مطالب اعمک را هم میخواندم. اما نباید از بستن رسانه همراه نگران واز بستن رسانه مخالف خوشحال شد .رسانه آزاد یکی ازابزارهای مبارزه با فساد است .قوه قضائیه زمانی که فله ای روزنامه ها را می بست ‌.درواقع زمینه فساد را فراهم کرد امروز هم روش قوه قضاییه در مبارزه فساد اصولی نیست با دستکیری چند نفرکاراصلاح نمی شود باید رسانه واخزاب در انتقاد آزاد باشند

دانشگاه ازاد پاسخ دوشنبه 11 شهریور 1398 | 00:48

0
11

و یا وقتیکه نیروی خدماتی ، یک شبه ، به سمت مدیرکل اداری دانشگاه و یا وقتیکه نیروی آشپزخانه ، یک شبه ، به سمت مدیرکل دانشجویی دانشگاه منصوب و یا .......... فساد اداری و.....نیست؟!!

شه پول پاسخ دوشنبه 11 شهریور 1398 | 09:09

0
8

من ازآقای رئیسی تقاضادارم همانطورکه آستین مردانگی رابالازده پیگیر اینهمه فساداداری شوندوبه کلیه شهرستانهای استان کردستان برسند وازمدیرکل محترم دادگستری استان کردستان تقاضادارم بازرسین خداشناسی رابه میان مردم شهرهای استان کردستان بفرستند تاببینند درگذشته وحال چه بلاهایی رابرسرمردم آورده ومی کنند انشاالله این مارمولک های به اژدهارسیده راهرچه سریعتر ازبین ببرند تامردم مطلوم وبیچاره بیشترازاین درتنگنا قرارنگیرند انشاالله

معلم پایه اول پاسخ دوشنبه 11 شهریور 1398 | 09:36

11
3

السلام علیک کادلیر
این جمله مال شماست:\"هدف از نگارش این مطلب هم نه طرفداری از این افراد است و نه ضدیت با آنها، \"جنابعالی فرموده اید که گویا طرفدارشون نیستید و ضدشان هم نیستید به عبارتی مشکلی هم باهاشون ندارید .(طرفداری تلویحی). دلیرگیان در این پرونده پای خیلی ها گیر است هنوز تموم نشده .از ریاست فلان اداره گرفته تا فلان ......که به لحاظ مالی این کانال را ساپورت می کردند.( ئه م هه ویره ئاو فره ی گه ره ک).
عزیز دل برادر فساد بداست واز طرف مسئولین بدتر . ومتهم نمودن افراد از طرف یک کانال تلگرامی بر اساس گمامه زنی و بدون مستندات ظلم است و قباحت فراوان دارد.قوه محترم قضاییه بدون ادله محکم هیچوقت اقدام به بازداشت افراد نمی کند.

مریوان دوشنبه 11 شهریور 1398 | 10:31

آقا معلم عزیز حتما به شما هم قول فرمانداری جایی رو دادن چون یک شبه زیاد داشتیم از معلمی زیست تا معاون اقتصادی از ناظمی به فرمانداری از معلم عربی به مدیر کل و هزاران مورد فساد دیگه آقایان دفن استان رو ویران کردن مطمئن باش روزی همه رو در دادگاه خواهیم دید پرونده های مفتوح پست های حساس برنج فروش رئیس آرامستان و هزاران مورد دیگه از کثافت کاری های این فرصت طلبان و در آخر تشکر از سایت کورد تودی و مطالب بسیار زیبای دلیر بهمنی عاشق مطالب بهمنی

ناشناس دوشنبه 11 شهریور 1398 | 18:05

باز هم نوشتی با این نام ای داد داد
این پیراهن به تن شما گشاد است.
برستادی مبارکت است بر تن مبارکت.
اگر نام برستادی را برای خودت انتخاب میکردی پیراهنت اندازه تنت میشد.
برو نگاه کن مدیران ارشد استانی این دولت چه خوانده اند که استان کردستان را به این رتبه های برتر در فساد اداری و بیکاری و ... رسانده اند.
ح :زیست شناسی ، ب جغرافیا. ش:تاریخ

شهروند پاسخ دوشنبه 11 شهریور 1398 | 11:33

0
10

در دولت آقای روحانی افراد برجسته و نخبه و با درایت ومدیریت قوی و تحصیلات آکادمی در دانشگاههای خارج از کشور منصوب شده اند. حقیقتا" پای کارند و برای این کشور دارنند فعالیت می کنندو....ولی خدایی در استان ما چه انتصاباتی صورت گرفته ؟ لیست و بانک اطلاعاتی انتخاب و انتصاب مدیران و اتاق فکر استان ما هم همه وهمه در دست آقای فیروزی وسایر افراد منتسب به ایشان می باشد. خدایی از کدام علما برجسته استان چه اهل تشیع وتسنن نظر خواهی در باره مدیران انجام داده اند؟ با کدام نخبگان استان وتحصیل کرده های دانشگاهی هم اندیشی داشته اند؟ کدام احترام برای کارکنان وکارمندان استانداری ،فرمانداریها ،بخشداریها به حق الناس رعایت نموده اند؟ به روز کارمند که قرار بود آقای استاندار صحبت بکند در باره روز کارمند؟ از طرفی اولویت به بر گزاری جلسه ودیدار به دار ودسته ستاد انتخاباتاتی آقای روحانی در استان و آن همه احترام برای اعضاء ستاد دراستانداری وپذیرایی مفصل ؟ آیا دوستان شما کارمند استانداری هستی تا بحال دیدی حتی با نوبت و هماهنگی با دفتر خود آقای فیروزی ملاقاتی با ایشان داشته باشید وشما را بپذیرد ؟ تا برسد به آن ارباب رجوع وامام جمعه روستا و....ولی واقعا کتمان نکنیدآیا آقای فیروزی برای دوستان برستادی خودش همین اندازه آنهارا پشت درب اتاقش معطل می کند؟ خودتان قضات بکنید وآن ایزد یکتا.

حمیدرضا پاسخ سه شنبه 12 شهریور 1398 | 10:54

0
9

کاک دلیر قلمت همچنان روشنی بخش و مانا باد.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید