کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

یک جوان کُرد سنندجی خطاب به استاندار کردستان؛

بازدید از فیلمی که در آن ناموس کُرد ایرانی سبک انگاشته شده، مایه تأسف است!

فیلم کاکه م ئه زانی، استاندار کردستان، حمه دمبل، شبکه کردستان

یک جوان سنندجی در یادداشتی خطاب به استاندار کردستان آورده است، بنا بر اخبار منتشر شده، فیلم کاکه‌م ئه‌زانی، داستانی عاشقانه دارد که در آن یک کورد عراقی (با بازی یک هنرمند مبتذل) و تیمی از بازیگران شبکه استانی عاشق یک دختر کورد سنندجی می شود، به سنندج آمده و قس علی هذه...

به گزارش کُردتودی، یک جوان کُرد سنندجی با ارسال یادداشتی به سایت کُردتودی آورده است: جناب استاندار، چندی پیش به اتفاق مقامات عالیرتبه استان کردستان، برای استقبال از هنرمند مظهر خالقی، قدم رنجه فرموده و به مرز باشماق مریوان شتافتید، این حرکت به غایت پوپولیستی و نیز کنگره‌ی ناموفق مشاهیر کورد، در میان مردم و حتی حامیان دولت نیز توفیق و برد تبلیغاتی، آنگونه که مد نظر تیم دولت بود، نداشت.

 

علی‌رغم محبوبیت نسبی هنرمند مذکور در میان مردم، بسیاری از صاحب نظران اذعان دارند که خالقی صرفنظر از تعدادی انگشت شمار آهنگ های قدیمی، خدمتی به موسیقی کوردی نکرده، اساساً موزیک ایشان برخلاف هنرمندان بزرگی مانند سید علی اصغر کردستانی، محمد ماملی و... تبدیل به میراث ماندگار موسیقی کوردی نشده، ایشان حتی در اشاعه ی هنر و تربیت شاگرد نیز هیچ کار مشخصی انجام نداده است، هنرمند متوسطی است، اما محترم و قابل اعتنا...

 

سؤال اصلی این است، آیا وقت و انرژی استاندار کردستان چنان بی ارزش است که باید صرف چنین استقبالی شود!؟ آیا جناب مرادنیا و مشاورانش از یک اهم و مهم ساده عاجزند!؟

 

آیا نمی شد کار استقبال به یک معاون، یک مشاور یا یکی از بادنجان قاب چین های استانداری تفویض گردد!؟

 

به خاطر برخی مصالح سکوت کردیم، اما بازدید استاندار و مدیرکل روابط عمومی (مجری شبکه استانی که بدون هیچگونه سابقه ی مرتبط و یا استخقاقی، پست حساس مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان به ایشان هبه گردید) از لوکیشن فیلم کاکه‌م ئه‌زانی حجت را بر ما تمام کرد.

 

بنا بر اخبار منتشر شده، فیلم، داستانی عاشقانه دارد، یک کورد عراقی (با بازی یک هنرمند مبتذل) و تیمی از بازیگران شبکه استانی (که در سال‌های اخیر در کارهای کمدی سخیف و دون مایه ای ایفای نقش کرده اند) عاشق یک دختر کورد سنندجی می شود، به سنندج آمده و قس علی هذه...

 

جناب استاندار، شما به عنوان یک تحصیل‌کرده می دانید که زن در سینما، نماد سرزمین، عقیده و مفاهیمی از این دست است، آیا داستان این فیلم اتفاقی انتخاب شده است!؟

 

لابد یادتان هست زمانی که هنرمند فراری گلشیفته فراهانی، در سکانسی کوتاه، در اولین فیلم خود، پس از خروج از ایران حضور یافت بازیگر مرد خارجی لئوناردو دیکاپریو از فاصله ی دور به او می نگریست، و او را می طلبید (یعنی غرب به سرزمین، فرهنگ و عقیده ی ایران چشم دوخته است)، این حادثه زمانی رخ داد که رهبر انقلاب سالها پیش از آن هشدار داده بود تهاجم فرهنگی غرب را جدی بگیرید، آقایان منفعت طلب کوچکترین توجهی به فرمایشات معظم له نداشتند، کار به جایی رسید که رهبری حتی مفهوم شبیخون فرهنگی را مطرح کردند، اما باز دریغ از یک اقدام کوچک...

 

چنان شد که رهبر معظم انقلاب، علیرغم مشغله بسیار و مسئولیت های فراوان، در عرصه ی فرهنگ حضور یافته و با ابداع کلید واژه هایی چون آتش به اختیار و گام دوم، غیرت اسلامی خود را نشان دادند.

 

و اما دیدیم که سرنوشت گلشیفته فراهانی چه شد!؟ و چه نقش های مبتذلی را بازی کرد!؟(متأسفانه به عنوان نماد زن ایرانی، به عنوان فاحشه، با مردان خارجی به بستر رفت).

 

حال به سناریوی فیلم برگردیم، به دل باختن و یا به عبارت صحیح‌تر، چشم طمع مرد کرد عراقی به ناموس کرد ایرانی، آیا با دیدن چنین سناریویی، نباید نگران شد!؟

 

به عنوان اجرای واجب امر به معروف و نهی از منکر موضوع را مستقیماً خدمت حضرتعالی اعلام کرده و منتظر اقدامات واقعی و بررسی های میدانی خواهیم شد.

 

این یادداشت بیانگر نظرات نویسنده بوده و صرفاً جهت اطلاع رسانی و انعکاس دیدگاه های متنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به دور از جانب گیری از هیچ فرد، حزب و یا گروه خاصی در این سایت منتشر شده است.

 

انتهای پیام/sh.s

دوشنبه 28 مرداد 1398 | 10:27

کد خبر : 33683

منتشر کننده : sh.s

Saman1465 پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 11:42

3
9

برو بابا خودتون رو سیاه کنید معلومه شما چی از عوامل فیلم خواستید براورده نشده دارید فیلم را میکوبید..دیگه قدیمی شده این کارا عزیزم

بامرام دوشنبه 28 مرداد 1398 | 13:53

چی میگی؟؟؟ حالت خوب نیست!

ناشناس پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 12:19

2
9

جوان عزیز در کمال احترام به عرض میرساند بی ارزشی و سخیف بودن جناب عالی در این مطلب دون مایه کاملاً مشهود است. لطفاً زمانی که می خواهید در مورد کشورت و مردمات صحبت کنید و مطلب بنویسید با مطالعه و دانش لازم قلم بردارید. در ضمن مدیر محترم کانال لطفا با انتشار چنین مطالبی وجه کانال رو خراب نکنید.

شهروند پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 12:29

1
3

نگرانی نویسنده نسبت به ناموس کردها و ایرانی ها بسیار بجا و قابل احترام است. اما فراموش نکنید که در همه سریال ها و فیلم های تلویزیونی و سینمایی که به نوعی کردها در آن نشان داده شده اند، کردها در آن ساده و روستایی انگاشته شده اند و یا کشته شده اند. فیلم های « کانی مانگا» و « گلها و گلوله ها» نمونه های بارزی از این موضوع هستند. شما کدام فیلم یا سریالی را سراغ دارید که مهمان نواز بودن، مرزدار بودن، قابل اعتماد بودن و وفاداری کردها را به تصویر کشیده باشد؟
شبکه استانی کردستان نیز هرگز نتوانسته است معرف فرهنگ و شخصیت کردها باشد و از این بهتر نمی تواند باشد.

کامیاران پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 12:34

1
7

سلام. فرمایشات این جوان با غیرت کاملا درست و بجا میباشد. اما جوانان عزیز واقعیت بسیار تلختر از این جریان است، اگر در خیابانهای سنندج چرخی بزنید و پوشش خانمها را مشاهده کنید واقعیت مشخص میشود و خیلی بیشتر از این گونه فیلمها باید تاسف خورد...

عبدالملکی دوشنبه 28 مرداد 1398 | 16:33

وضعیت پوشش خانمها بسیارمایه تأسف است. اما این نوع پوشش ها و اینگونه لباس پوشیدن ها یک موضوع جهانی است. بی عرضه بودن مسولان مقابله با بی حجابی نیز تسهیل کننده بی حجابی خانم های ضعیف الایمان و غیر معتقد است.

احمد پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 13:52

2
4

خیلی وقت است که دیگر واژه غیرت با مردم کرد همخوانی ندارد!!!!!!!!

گل آقا دوشنبه 28 مرداد 1398 | 16:14

با مسیولینی که بر مردم کرد حکومت می کنند چطور؟

معلم پایه اول پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 13:53

4
8

دوست عزیز من جوان سنندجی :هنرمند مظهر خالقی بزرگ است وبزرگ خواهد ماند. اگر استاندار به استقبالش نمی رفت چه؟قطعا میگفتید استاندار برای هنرمند بزرگی همچون استاد مظهر خالقی هیچ ارزشی قائل نیست و مفاخر فرهنگی مارا برنمی تابدو قس علیهذا.... البته این نوشته جنابعالی مارا یاد تحلیلهای عناصر ضد انقلاب می اندازد که می گفتند :خالقی نمی آید ونباید بیاید و....بگذریم .
دوست گرامی شما از طرفی خود را دلسوز ناموس مردم کرد معرفی کرده وازسوی دیگر دربین آنها فاصله (کوردهای عراق وایران) تفاوت وفاصله قائل میشوی .!!!!درحالیکه مسئولین نظام همیشه به اکراد عراقی نظر مثبت داشته وآنها را دوست وبرادر جمهوری اسلامی میدانند وعملا هم اثبات نموده اند .
دوست عزیزمن شما با استاندار مشکل داری چرا از ناموس مردم کرد و شخصیت استاد مظهر خالقی مایه میگذاری؟(مصادره به مطلوب)به علاوه بازدید از مراحل ساخت یک فیلم و نشست باعوامل آن به معنای تایید آن اثر هنری نیست .
البته این بار میگیم یه فیلمی بسازن که ما عاشق اونا شیم (جهت مزاح)

شهروند دوشنبه 28 مرداد 1398 | 14:34

شما وابسته به دفن و کار شما سرکوب کردن منتقدان دفن خخخخخخخخخ معلم پایه اول

رامیار پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 16:32

5
8

شرم بر نویسنده باد که به خاطر مطامع شخصی بدون علم و آگاهی بخصوص در حوزه ی تاریخی بین کردها اختلاف انداخته و بیسوادی خودرا اثبات نموده چرا که کردها هر کجای دنیا که باشند اصالتا ایرانیند
آقای مهندس مرادنیا از ابتدای حضورش در کردستان نشان داده که حامی واقعی فرهنگ و هنر کردستان است

شهروند دوشنبه 28 مرداد 1398 | 22:48

آقا رامیار حتما شما هم وابسته به دفن هستید مجموعه استانداری کلا بی آبرو شدن پس خواهشا شما هم دفاع نکنید بهتره

رحیم پاسخ دوشنبه 28 مرداد 1398 | 16:38

2
6

چه عتیقه هایی هم رفته اند بازدید!

الله یاری سه شنبه 29 مرداد 1398 | 13:54

واقعا عتیقه اند دست مریزاد آغا رحیم
کلا دفنی اند دیگه
هیچ کاری نکرده اند فقط با این ژست گرفتن ها ادای حمایت از فرهنگ را دارند.
زیست شناس و تاریخ خوانده و جغرافیای سیاسی و ادبیات خوانده دارند کار فرهنگی میکنند.
شرم بر شما باد با این شرایط حاکم بر استان کردستان

صادق پاسخ سه شنبه 29 مرداد 1398 | 02:00

0
4

سریالهای اینچنینی فقط لودگی و دلقک بازی است و مانند مرحوم چریکه شو فاقد کوچکترین ارزش هنری هستند.بنابر این زیاد حرص نخورید و ریلکس باشید.

سردار سهرابي تهيه كننده پاسخ سه شنبه 29 مرداد 1398 | 02:20

0
0

ممنونيم از تبليغات عالي دوستان

معلم پایه دوم ابتدایی پاسخ چهارشنبه 30 مرداد 1398 | 08:15

2
1

واقعاً متأسفم ازمعلم پایه اول که نوشتار خود را بدقت بررسی ننموده وای به حال دانش آموزانی که ازاین معلم الگومی گیرند اگرممکن است بازهم به دانشگاه فرهنگیان بروید وچندترم دیگردرس بخوانید تابلکه بتوانید هم به خودوهم به دانش آموزان بیچاره خدمت نمائید راستی شماازنهضتی های بدونه ترمز نیستید که ازدانشگاههای غیردولتی وبازاری مدرک می گیرند

سنندج پاسخ جمعه 1 شهریور 1398 | 12:22

0
12

فکر نکنم به اندازه این نوشته ات به فکر کرد و غیرت باشی .مشخصه از فهوای متنت که به دنبال چی هستی اینقدر پای کرد رو به وسط نکش .یه خورده به حال خودت فکر کن

یک ایرانی. فارس زبان پاسخ شنبه 2 شهریور 1398 | 10:58

1
1

کردها ادمهای بسیار غیرتی هستن و هچی وقت یک عراقی برادر یک ایرانی نبوده و نیست و نخواهد بود

محمد پاسخ یکشنبه 3 شهریور 1398 | 08:49

0
1

راستی جای انتقاد جناب رئیس امر به معروف، استاد الله مرادی واقعا خالی است!!!! ..یا شاید هم دلش نمیاد از همشهری بیجاری خودش جناب استاندار انتقاد کنه ...

شهروند پاسخ یکشنبه 3 شهریور 1398 | 09:42

0
9

دوست من به خاطر تسویه حساب با حامیان تدبیر و امید از ناموس کردها مایه نزار

حسین پاسخ پنجشنبه 7 شهریور 1398 | 11:04

0
1

مدیر کل روابط عمومی استانداری کجاست که ما نمی بینیم!!!!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید