کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

قول های تصاعدی استاندار؛ بازگشایی مرز سیرانبند این بار تا دو هفته دیگر!

مرز سیرانبند بانه، کردتودی، اخبار کردستان

مرز سیرانبند بانه چندین سال است که در گیرودار رسمی شدن و بازگشایی قرار گرفته است و هر بار آن را به شکلی دنبال نخود سیاه می فرستند.

به گزارش کُردتودی،  استان کردستان به عنوان يکی از استانهای هم مرز با کشور عراق با توجه به پتانسيل ها و مزيت های نسبی خود می تواند به عنوان يکی از گزينه های مناسب ايجاد مناطق آزاد تجاری نقش قابل ملاحظه و موثری را به منظور حضور موفقيت آميز در عرصه تجارت جهانی و کمک به توسعه کشور ايفا نمايد.


 

مرز سیرانبند بانه! مرزی که چندین سال است در گیرو دار رسمی شدن و بازگشایی است. یک روز باز می شود و ماه ها بسته، یک روز خبر از بازگشایی آن در کمترین زمان ممکن می‌دهند و این کمترین زمان ماه ها طول می‌کشد و باز این زمان تمدید می شود و به وقتی دیگر موکول می شود.

 

 اواسط اسفند ماه سال گذشته استاندار کردستان در چندین محفل عنوان کرده بود که تا قبل از پایان سال مرز سیرانبند بانه طی یک مراسم رسمی بازگشایی می شود، سال تمام شد و این موضوع محقق نشد.

 

باز، روز گذشته و پس از چندین ماه از آخرین قول استاندار کردستان، این بار وی به همراه استاندار سلیمانیه عراق و در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرده است، «مرز سیرانبند بانه تا دو هفته دیگر بازگشایی می‌شود».

 

رسمی شدن و بازگشایی مرز سیرانبند بانه و باز شدن کرویدور رسمی برای عبور و مرور افراد و صادرات و واردات کالا از طریق این مرز می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان کردستان داشته باشد. به گفته نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه بازگشایی مرز سیرانبند بانه به دلیل نزدیکی بیشتر با عراق نسبت به سایر بازارها و با تاثیرات خوبی که در واردات و صادرات دارد، موجب متحول شدن اقتصاد این شهرستان و به تبع آن استان کردستان خواهد شد.

 

محسن بیگلری معتقد است تاخیر بیش از این در بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند جایز نیست به ویژه اینکه میلیاردها تومان پول بیت‌المال در آنجا هزینه شده است.

 

باید منتظر بود و دید که آیا بازگشایی بازارچه سیرانبند که سال‌ها آرزوی مردم این شهرستان بوده است، تا دو هفته دیگر عملی خواهد شn یا باز قول بازگشایی آن تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/sh.s

یکشنبه 16 تیر 1398 | 08:25

کد خبر : 33333

منتشر کننده : sh.s

ناشناس پاسخ یکشنبه 16 تیر 1398 | 12:00

1
23

این قول هم مثل قولهای جناب حسن روحانی تو خالی خواهد بود
این همه تبلیغات و وعده وعیده ها برای قومیت ها به کجا رسید
کردستان با مثلث دفن به اضافه یک به هیچ کجا نخواهد رسید.
فقط وعده و دروغ.....

فهیمی پاسخ یکشنبه 16 تیر 1398 | 12:27

1
21

چه تصویر جالبی دست مریزاد
استـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاندار و استاندار در سایه...
مهمترین اقدام
رتبه یک استان کردستان در میان تمامی استانهای کشور از نظر گرانی...

مسعود دوشنبه 17 تیر 1398 | 07:37

خیلی جالبه .یه زمانی روزنامه کیهان هم وقتی میخواست شخصی رو از گردونه خارج کنه عکسهایی همچنینی می گذاشت.انتخاب زیرکانه تصاویر!!!!!!! برام جالبه .اگرهم دکتر فیرروزی معاون نبود اونوقت می گفتید : این روحانی حتی یه معاون استاندار اهل سنت برای ما روا ندید !!!!!خدا خودش به همه رحم نماید.
(البته کامنت بنده اگرم منتشر نشه ملالی نیست چون ما به این وضع عادت کردیم.)

1111 دوشنبه 17 تیر 1398 | 12:06

پاسخ به نظر مسعود
مسعود جان بحث عملکرد است نه اهل تسنن و تشیع بودن این بحث ها قدیمی شده است.
دیدید که کامنت شما منتشر شد و مشکلی ندارد
اما به نظر میرسد که در این کامنت شما فقط تعصب دیده میشود.

اهل سنت در پاسخ مسعود دوشنبه 17 تیر 1398 | 15:44

اینجانب بخدا قسم اهل سنت هستم . اساسا اعتقاد اینجانب این است که نه تنها معاون استاندار اهل سنت بلکه حتی یک بخشدار اهل سنت نیز بخاطر مصالح و منافع خود اهل سنت نمی خواهم. علت این است مدیر کل اهل سنت بخاطر اثبات موقعیت خودش ظلمی به اهل سنت می کند که برادر شیعه چون شیعه است نیازی به اثبات خودش ندارد اکنون با وجود 7 میلیون رای اهل سنت به اقای روحانی نتیجه این شده است که چند نفر پست گرفته اند این 7 میلیون نفر فدای سر ان چند نفر پست گیرنده منطق شماست . نمی خواهیم این پست و مقام را کار انجام بدهند . اقای ....متخصص علوم مذهبی اهل سنت نیست تا به اهل سنت بودن ایشان افتخار کنیم . اقای ....قبل از ایشان که کرد و اهل سنت بود و توانایی بالایی نیز داشت را برداشتند اقای ....را بجایش گذاشتند . جوانانان تحصیلکرده اهل سنت بیکار شما خوش باشید که معاون استاندار اهل سنت است در انتخابات اینده به هیچ عنوان به کاندید اهل سنت رای نخواهم داد

0000 پاسخ یکشنبه 16 تیر 1398 | 12:51

16
1

جای نگرانی نیست همه کارهای اداری همین طور جلو پیش میره ، انشالله درآینده نزدیک جناب آقای فیروزی معاون محترم هماهنگی وامور اقتصادی استانداری کردستان بازگشایی مرزسیرابند را افتتاح خواهد نمود.

ناشناس پاسخ دوشنبه 17 تیر 1398 | 22:05

0
13

گمان نه‌که‌م فلانی
از این قولها ۴۰ ساله می‌دید دیگه تابلو شده مردم می‌خندند قولهای دیگری بدید ...!.

ناشناس پاسخ دوشنبه 17 تیر 1398 | 22:07

0
12

ما که بخیل نیستیم از خدامونه، ولی کو جرعه‌ای ... در این دولت‌مردان .......؟!.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

ADS

ADS

 

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید