کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

واکنش دبیر امر به معروف و نهی از منکر کردستان به حواشی « روز سنندج »؛

عده‌ای مسؤول نما به فقه امام شافعی (رض) و فرهنگ مردم کردستان توهین کردند!

روز سنندج، امر به معروف، نهی از منکر، کردستان، محمود الله مرادی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: عده ای فرهنگ مردم کرد را در یک دستمال و «چوپی» خلاصه کرده‌اند و به تازگی در مراسمات فرهنگی، رقص مختلط برگزار می کنند! و سکوت مسؤولان امر نیز در این خصوص قابل توجیه نیست!

به گزارش کُردتودی، به پیشنهاد شورا و شهرداری سنندج، روز 6 اردیبهشت به نام روز «سنندج» نامگذاری شده و در همین خصوص جمعه گذشته مراسم پیاده روی خانوادگی از میدان گاز تا پارک کودک به همراه برنامه‌های دیگری در این شهر برگزار شد که به گفته حاضران در برنامه، برخی از آیتم‌ها همراه با بی اخلاقی بوده و همین موضوع واکنش دبیر ستا امر به معروف و نهی از منکر کردستان را دربرداشت.

 

محمود الله‌مرای پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد مرموز در قالب مسؤول و در برنامه‌های مختلف ضداخلاقیات را ترویج می‌دهند. وی افزود: ادعای این افراد برای ایجاد شور و نشاط ظاهرسازی بوده و می خواهند مردم را به سمتی سوق بدهند که اخلاق و ارزش زیرپا گذاشته شود.

 

وی ادامه داد: 30 هزار نفر در استان کردستان شهید شده‌اند تا ارزش ها در این استان زنده بماند اما این دست از مسؤولین ریشه به ریشه تمامی ارزشها می‌زنند.

 

الله‌مرادی ابراز داشت: عده ای معلوم‌الحال در کردستان تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا مردم را از اعتقادات خود دور کنند و یادشان رفته که سنندج شهر مسجد و مناره و شهر عبادت و خداپرستی  بوده و هست.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: عده ای فرهنگ مردم کرد را در یک دستمال و «چوپی» خلاصه کرده‌اند و به تازگی در مراسمات فرهنگی، رقص مختلط برگزار می کنند! و سکوت مسؤولان امر نیز در این خصوص قابل توجیه نیست!

 

الله‌مرادی بیان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مخالف شادی مردم در مسیر صحیح نیستیم اما با ابتذال مخالفیم. وی افزود: مگر مردم سنندج پیرو امام شافعی(رض) نیستند؟، کجای فقه امام شافعی(رض) به اختلاط زنان و مردان تأکید کرده است.

 

وی تذکر داد: وقتی مسؤولی وظیفه برگزاری مراسمی را بر عهده می‌گیرد باید در قبال اتفاقات آن نیز پاسخگو باشد. متأسفانه برخی از این مسؤولیتن خود مروج بی بند و باری شده‌اند و مطمئن باشند که نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند و با آنها باید برخورد شود.

 

الله‌مرادی عنوان کرد: آقای مدیرکل ارشاد اسلامی، جناب استاندار و سایر مسؤولان امر در کردستان کجا هستند و چرا به این قضایا ورود پیدا نمی‌کنند؟! آیا ورود به این موضوعات ضدارزشی فقط وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است؟!

 

وی گفت: همین کارهای غیرفرهنگی و غیراخلاقی موجب شده تا آمار طلاق در کردستان بیشتر از دیگر نقاط کشور شود و همین بی‌اخلاقی ها زمینه ساز فساد اخلاقی در جامعه شده است.

 

الله‌مرادی بیان کرد: جمهوری اسلامی تشکیل شد که کار غیرشرعی در جامعه انجام نشود و مهم ترین هدف انقلاب اسلامی زنده کردن ارزشهای دینی در جامعه بود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در این نشست با تبریک روزهای کارگر و معلم به کارگران مستضعف و معلمان تلاشگر از مسؤولان خواست که توجه بیشتری به این دو قشر داشته باشند.

 

انتهای پیام/a.s

یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 14:15

کد خبر : 32818

منتشر کننده : sh.s

محمودیان پاسخ یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 14:29

3
6

کردستان استان عالمان و مسلمانانی بوده که در تقوا ودینداری زبانزد بوده اند و حالا چندین سال است عده ای بی هویت نامسلمان میخواهند اهداف غرب و گروهکهای ملحد را در کردستان پیاده کنند وقاحت این عده نسبت به دین و مسلمانان باید هر چه زودتر پایان یابد ; این افراد بی هویت آگاه باشند مدافعان اسلام خون دل میخورند از این بی شرمی ها و از دستگاه قضایی در خواست رسیدگی قاطع داریم

فاتح پاسخ یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 15:41

2
2

فرهنگ کوردی یعنی فرهنگ شرف و ناموس که آموزه هایش از قرآن و اسلام و دستورات امام شافعی (ره) نشأت گرفته و بر پایه ی دین مقدس آسمانی اسلام بنا شده و آن عده مزدور دست پرورده ی غرب و اروپا که سعی دارند فرهنگ غنی و اسلامی کورد را به انحراف کشانده و به ترویج فساد در کردستان بپردازند و با توهین به فرهنگ کورد آن را بی بند وبار نشان دهند به یاری خدا دستشان بیشتر از این برای مردم رو میشود در ضمن جای بسی تعجب نیست چنین افرادی در کردستان دارای مقام و منصب و مدیر شدند چون برای اربابان خود خوش خدمتی های زیادی به قیمیت های زیاد کرده اند . خدا انشالله جزای این خیانتها را بدهد

شهروند پاسخ یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 19:12

3
13

چرا اینگونه اظهار نظرها فقط در هنگام برگزاری مراسم و جشن های محلی مانند جشن انار، جشن نوروز، روز سنه و... اتفاق می افتد و برخی نکات دینی موضوعیت پیدا می کند؟ آقای دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر! امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع بسیار مهم در دین اسلام است که در جای جای قرآن به آن سفارش شده است و هیچ کس منکر آن نیست. اما اینکه شما صرفا در برخی مواقع به این موضوع اشاره نموده و آن را برجسته نمایید، باعث ایجاد شک و شبهه برای مردم می شود. چرادر جشن ها و مراسم دیگری که اغلب رنگ و بوی دولتی نیز دارد این موضوعات اصلا به چشم شما نمی آید؟
ضمنا کسانی که هنجار شکن هستند، خوشبختانه در اقلیت هستند و ارتباط دادن آنها با کلیت فقه امام شافعی اصلا درست نیست.

معلم پایه اول پاسخ دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 | 08:45

1
1

\"امر به معروف\" و \"نهی از منکر\"، دو ترکیب متعارف و از پایه های نگهدارنده مردم جامعه واهرم ایجاد اعتدال و ابزار دوری از تکروی نا همگونی و مانعی بر سراه افراط وتفریط است، ظاهرا متاسفانه این پدیده مبارک در مملکت ما تحت عنوان یک ستاد رنگ وبوی حکومتی دارد. این درحالیست که مردمی بودن آن بیشتر کارایی داشته ودارد . وابسته بودن این نهاد به جناحی خاص و سیاسی بودنش زمانی مشخص میشود که فقط در برابر عملکرد نهادهای دولتی واکنش نشان می دهد . ویا اینکه \"معروف\" را در پوشیده نگه داشتن زنان و...خلاصه می کند.در حالیکه مصادیق منکر بسیار گسترده تر از اینهاست.از جمله اختلاس، سوء استفاده ازبیت المال ،تحریک وتهییج مددجویان فلان نهاد خدمات رسان به نفع کاندیدایی مشخص،دیدار وعکس گرفتن با فلان خواننده مستهجن صرفا بخاط جذب آرای مردم ، زمین خواری ، دورزدن قانون ، تخریب منابع ملی و.........
اگر این ستاد محترم که از بودجه عمومی استفاده می کند همه جانبه و کلی نگر باشد هم قدرت چانه زنی بیشتری پیدا خواهد کرد هم مصوباتنش ضمانت اجرایی خواهند داشت.
امیدوارم این کامنت هم به سرنوشت کامنتهای گذشته بنده دچار نشود...

کُرد دیندار دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 | 10:22

اینکه به برنامهای ضدفرهنگی دولتیان معترض است باید بگید که این ستاد حکومتی است!!!! واقعا جای تعجب داره چرا هر چیزی که در تضاد با منافع شماست را برنمی تابید!!!!!!؟؟؟ یا اینکه خیابانها و معابر سنندج شبیه به ویرانه شده و اینچنین برای یک مراسم هزینه های سرسام اور می کنند سوء استفاده از بیت المال نیست؟؟؟؟ آقای معلم شما سوء استفاده از بیت المال را در چه می دانید شما که معلم هستید بعیده از شما!!!! در دولت تدبیر و امید بیش از هر زمان دیگر منابع طبیعی تخریب شد، سوء استفاده شد، اختلاس صورت گرفت، دزدی شد و ... مسؤولیت اینها با کیست؟؟؟/ چه کسی بایداز حق مردم دفاع کند؟ اگر کسی هم دفاع کند باید اینگونه به او حمله کنید؟؟؟؟!! به کجا می روید!!!!!

رضائی پاسخ دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 | 09:05

2
6

تو سین برنامه ها هیج جا رقص مختلط گنجانده نشده حالا یه خانواده باهم تو یه چند سانتیمتری با هم هه ل په رکی داشتن به متولیان این برنامه هیچ ربطی نداره... مگر تو اسلام فقط رقص مختلط منع شده.. اختلاس . دزدی . احتکار. دروغگویی به مردم و... منع نشده چه گیری دادن به این رقص مختلط که ما اصلا تو هیچ برنامه فرهنگی ندیدیم.....

احمد پاسخ دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 | 10:16

1
4

مسؤولین دولتی همه چی رو به بازی و شوخی گرفته اند واقعا چرا باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر خودش به تنهایی در مقابل بی اخلاقی ها موضع بگیره پس نهادهای فرهنگی دولتی چه وظیفه ای دارند؟؟

شرمسار پاسخ چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 | 10:07

0
0

این مشکل مهمی نیست آقا ، هزار و یک مشکل دیگه داریم که باید به اونها رسیدگی بشه . این آقا ی الله مرادی بهتره اول در مورد بیکاری جوانان کردستان صحبت کنه .

یارعلی پاسخ پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 | 11:03

0
0

ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، ای کاش در مورد بیکاری جوانان هم صحبت می کردند .

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید