کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

واکنش تند ستاد امر به معروف کردستان به موضوع انحرافی برنامه چریکه‌ی شه‌و

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، چریکه شو، افتضاح، گاف صدا و سیمای کردستان، سوتی شبکه کردستان

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نسبت به جمله رکیک یکی از مجریان برنامه زنده چریکه‌ی شه‌و از سیمای مرکز استان واکنش نشان داد.

به گزارش کُردتودی، صدا و سیما یکی از دستگاه‌های فرهنگی اثرگذار بر جامعه و در عین حال فرهنگ‌ساز است که برنامه‌های آن نیاز به نظارت قوی و بیشتر دارد.

 

برنامه چریکه‌ی شه‌و یکی از برنامه‌های پرمخاطب شبکه کردستان است که موضوع آن موسیقی و استعدادیابی در این زمینه است که با استقبال قابل‌توجه مردمان کرد از اقصی نقاط کشور مواجه است.

 

در پخش زنده دوشنبه‌شب این برنامه و در مابین ورود به یکی از آیتم‌های آن، یکی از مجریان آن جمله‌ای غیراخلاقی و خلاف عرف و ارزش‌های اسلامی بیان می‌کند که امروز تمامی گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی به این موضوع پرداختند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نسبت به این قضیه واکنش تندی نشان داد و گفت: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان باید با نظارت بیشتر از بروز چنین موضوعاتی جلوگیری کند.

 

محمود الله‌مرادی افزود: جمله‌ای که در آن برنامه مطرح شده بود موجب جریحه‌دارشدن قلب تمامی مردم کردستان و خاصتا قشر خبازان است که نوعی توهین و افتراست و نیاز به برخورد جدی دارد.

 

وی تصریح کرد: بنده به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به این موضوع به شدت ناراحت هستم و باید مسوولین صدا و سیما مراقب باشند چرا که رسانه ملی جای توهین و صحبت‌های ناشایست و به دور از شان جایگاه یک دستگاه فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

الله‌مرادی ضمن انتقاد به برنامه خورهه‌لات، یکی دیگر از برنامه‌های زنده صدا و سیمای مرکز کردستان، گفت: بنده براساس اصل هشتم قانون اساسی و وظیفه شرعی یک انسان مسلمان  و به تاسی از آیات قرآن کریم، توصیه می‌کنم از افرادی در برنامه‌های صدا و سیما استفاده شود که شان و منزلت آن جایگاه را رعایت کرده و برای نظام اسلامی هزینه ایجاد نکنند.

 

وی در پایان گفت: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان باید ضمن برخورد با بانیان این قضیه، نظارت بیشتری بر برنامه‌های این مرکز داشته باشد.

 

فارس

 

انتهتی پیام/a.s

چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 07:11

کد خبر : 32419

منتشر کننده : sh.s

یاور پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 07:40

4
12

اگردرست فکرکنیم برنامه چریکه شو که خودسرگرم کننده برای مردم کوردتان است ولی درقالب آن انسانهای هوشیاروآگاه ازنحوه برخوردمجری آن وبعضی ازخواننده گان که پشت تریبون قرارمی گیرند که الب آنان ازمجری آقای مهرپناهی گرفته تابعضی ازخوانندگان جوان باآرایش کاملاً زنانه وابرو های درست شده پشت تریبون قرارمیگبرند که این خودبرای افرادآگاه وهوشیارومردم کوردبسیارزننده است ازجناب آقای امان اللهی تقاضادارم دیگرازافرادآرایش کرده مانندآنهایی که لبهای خودآرام ماتیک وابروهای خودرامانندزن گرفته پشت تریبون قرارندهند

سعید پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 12:29

3
10

انصافا چریکه شو دتره به کدام سمت میره , از طرز ارایش خانم گونه مجری و حرفهای غیر اخلاقی سایر مجریان گرفته تا دعوت غیر گزینشی جوانان و نوجوانانی که زیر و بم ابروهایشان را گرفته ریش سه تیغ و خط ریش زیر لب واقعا ادم تعجب میکنه از برنامه یک شبکه کورد زبان چون معمولا کرد ها را با مرد بودن و غیرت مردانه اش میشناسیم ن ارایش غلیظ و لباس های ناهمنگن غربی

کورد چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 22:04

نظرتون چیه بجای مجری های جوون و خوشتیپ امروزی مثل اقای مهرپناهی بریم چهار تا کور و کچل و کوتوله بیاریم بذاریم جای ایشون که مردم فیض ببرن شما ناراحت نشی؟؟؟؟؟اتفاقا از دیرباز تا حالا جوونای کورد به خوشتیپی و زرافت معروف بوده و هستند و اقای مهرپناهی هم نمونه ای از این جوانان هستند و البته در جریان هستید که اقای مهرپناهی دو سال متمادی مجری برتر سال شدند؟؟؟

جلیل پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 15:54

چوب خدا بی صداس زمانی که ۱۱ نفر از بهترین ومومن ترین جوانای کشور برای دفاع از ناموس مردم ایران تو خون خودشون غلط می خوردند این بزرگواران به برنامه مفتضحشون ادامه دادند وحرمت نگه نداشتن تا امروز خدا حرمتشون رو بشکنه واینطوری روسیاه بین ملت متمدن کرد بشن.

کند پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 13:39

3
7

یا من معنی تند رو درست نمیدونم یا این واکنش از مخمل هم نرم تره!
این افتضاح رو اگر جای دیگه به بار آورده بود الان جناب الله مرادی کفن پوش شده بود
لطفا عنوان خبرتان را اصلاح کنید
واکنش نرم و مخملی ستاد....
با تشکر

کاریزما پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 13:52

3
7

چریکه‌ی شه‌و از ابتدا تا الان از مزخرف‌ترین برنامه‌هاست؛ از برنامه و شبکه‌ای که در راه ترویج یک پدیده‌ی حرام در اسلام که موسیقی است گام برمی‌دارد بیشتر از این هم انتظار نمی‌رود.\\r\\nبا این حال به نظر من علی رغم اینکه حرف مجری بسیار تند و زننده بود و اصلا مورد تایید نیست ولی یه شوخی بود که ممکنه در بین خیییلی از مردم با دوستانشان رواج داشته باشه و از این دست شوخیها با هم بکنند؛ مشکل اینجاست که فقط رسانه‌ای شده و ابعادش بزرگ شده؛ و گرنه اینم یه مدت بحثش داغه و بعد به فراموشی سپرده میشه،\\r\\nبنابراین زیاد جدی نگیرید\\r\\n\\r\\nروزگاری که شیث رضایی و محمد نصرتی اون حرکت زشت رو در زمین فوتبال انجام دادند\\r\\nو یا خانم آزاده نامداری در سوییس سوتی افتضاحی داد\\r\\nو یا بازیگرانی مثل گلشیفته فراهانی و صدف طاهریان و رابعه اسکوئی و امثالهم کشف حجاب کردند\\r\\nتمام این هیاهوها وجود داشت اما به فراموشی سپرده شد\\r\\nلذا حساس نباشید؛ راحت بگذرید بره،،،\\r\\n\\r\\nو اما شما به عنوان بانیان امر به معروف و نهی از منکر؛؛ فقط یه سوال از شما دارم: از زمانی که ستاد شما تاسیس شده و فعالیت می‌کند؛ تا کنون معروفات جامعه زیاد شده و منکرات کاهش یافته؟؟؟ یا برعکس!! منکرات سر به فلک کشیده و معروفات دفن شده؟؟؟؟ کدومش؟؟؟\\r\\n\\r\\nخودم جواب میدم\\r\\nاز مقایسه‌ی جامعه‌ی امروز ما با ۲۰ سال پیش به خوبی روشن می‌شود که ما از لحاظ اخلاقی و دینی و سلامت روان و... صدها پله سقوط داشتیم؛ و در ورطه‌ای از گند و کثافت دست و پا میزنیم،، الان شما بفرمایید، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کجا بوده این مدت و چکارها کرده؟؟؟؟\\r\\nعاقلان دانند

سرباز صفر پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 17:25

4
6

سلام.واقعا اخلاق دوگانه این مجری بی شرم برای همه معلوم شد.درخواست بستن این برنامه رو دارم.

علی پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 20:50

2
3

حرکت زشت وزننده ای بود مدیران محترم حراست وگزینش مجموعه های فرهنگی وفرهنگ ساز باید دقت فوق العاده ای داشته باشند از افراد وخانواده های دارای اصالت وفرهنگ استفاده کنید ترویج اهنگ های ضدانقلاب خارج نشین در مچموعه جای تامل دارد البته بنده از بینندگان همیشگی برنامه ام

کورد پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 22:01

3
2

در اینکه حرف زننده ای بود و نیاز به تنبیه و برخورد جدی هست شکی نیست اما من به شخصه مشکلی در برخورد مجری های دیگه نیمبینم و برنامه چریکه شو از جمله برنامه های پرمخاطب بین خانواده های سنندجی هست..واقعا بیایم تر و خشک رو باهم نسوزونیم..یه نفر دیگه بی شخصیت بوده و حرفای رکیک زده روا نیست به بقیه هم توهین کنیم

گزارشگر پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 22:38

3
6

باسلام
به نظرمن هر دو مجری بی ادب و بی شخصیت بودند. چرا که آقای آرمان هم به سخن بسیار بی ارزش و تخریب کننده ملیت کورد خندید. لازم به ذکر است که در حالیکه جوانان کردستان از بیکاری رنج می برند آقای آرمان هم در صدا و سیما کار می کنند و هم به عنوان کارمند در اداره آب و فاضلاب مشغول بکار هستند.

ایمان پاسخ چهارشنبه 15 اسفند 1397 | 23:07

4
6

سلام. برنامه چریکه شو از اول مزخرف بود و در شان مردم با فرهنگ کردستان نبود و نیست این برنامه به قول کردی لوتی بازاره و از چنین برنامه ای توقع دیگری نباید داشت. و مجری نیز « داخ له دل سنه کی خانه و شاطر زمان منالی خویی بو. »

ناشناس پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 01:37

2
6

با سلام، به نظر من مشکل از این بنده خدا ها نیست مشکل از جایی است که چنین کسانی رو گرداننده برنامه های سطحی این چنینی می کنند . آیا انتخاب اونا بر اساس اخلاق ،تجربه و دانش هنری و فرهنگی اونا بوده.ایا چنین افرادی در محضر پیش کسوتان مراحل رشد را تدریجی طی کرده اند تا به مرحله بلوغ و پختگی حرفه ای برسند و این نمونه کوچکی از جامعه ماست چنانچه نیازمند تاملی دوباره بر ارزشهای اخلاقی ،پرهیز از سطحی نگری و توجه به محتوا هستیم.

ایثارگر پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 04:22

2
3

باسلام و تشکر از دبیر ستاد امر به معروف استان واقعا این برنامه چریکه شو اصلا پیام مثبتی در محتوا ندارد واین اشائه بی بندوباری را در پیش دارد لکن باید این برنامه حذف وهردو مجری انواع اخراج کردند و همچنین استعفای مدیرکل صدا و سیما استان را از طریق ارگانهای مرتبط خواستاریم وپیگیری خواهیم کرد ..ج.س

رحیمی پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 04:29

3
2

گذشت خصلت مردان بزرگ است اگر پی به اشتباه خود برده بعد از اینکه فهم نداشت چه شغل شریفی دارد

گزارشگر پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 06:39

2
6

باسلام به نظرمن هر دو مجری بی ادب و بی شخصیت بودند. چرا که آقای آرمان هم به سخن بسیار بی ارزش و تخریب کننده ملیت کورد خندید. لازم به ذکر است که در حالیکه جوانان کردستان از بیکاری رنج می برند آقای آرمان هم در صدا و سیما کار می کنند و هم به عنوان کارمند در اداره آب و فاضلاب مشغول بکار هستند.

kurda پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 09:06

9
3

این برنامه و مجری هاشو دوست داریم چون از برنامه های مزخرف شماها خسته شدیم . این چیزا رو بزرگ نشون می دین تا بحث از مشکلات مردم کم بشه و چون این شخصیت (آغه مامو) در مورد مشکلات مردم صحبت می کرد به این بهانه اخراجش کردین و خیلی حرفای زشت که در این سایت ها وجود داره .

ناشناس پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 13:04

0
5

واقعا دیگه می ترسیم حتی برنامه های شبکه های داخلی رو نگاه کنیم. من همیشه فکر میکردم با خیال راحت میتونم بچه مو جلو تلویزیون بزارم و کارامو انجام بدم.با این حرفای رکیک آبروی خودشونو بردن.اونا باید الگو باشن ولی....

سنه پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 14:31

1
1

سلام به عنوان یه کورد ازتون تمنا داذم برنامه مزخرف چریکه شو را پروندش رو بسته و کنار بگذارید‌.آخ مگه استان کردستان فقط خوانتدگی بلده .آقای فریدی به بدبیاری اورد که اگر به دنبال مقصر میگردید اول باید تهیه کننده مجازات بشه بعد مجری .یا آرمان نمیدونم کدوم بنده خدایی ایشون رو به عنوان مجری دوساله کشور معرفی میکنه.اخه کجاش درست و حسابی. اون از آرایش ش یا. گذاشتن گونه هاش یا شاید به خاطر همین آرایش هستش که مجری برتر میشه.حالا به جای اینکه آقای فریدی رو اخراج میکنید به دنبال باعث و بانی برنامه بگردید.والا جای قباحت داره برای استانی مثل کردستان این برنامه رو درست کردن.....شما باید مدیر صدا و سیما را هم توبیخ کنید خواهشا و لطفا..

کرد پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 14:39

1
3

بنظرمن دیگه بایدبرنامه ی چریکه شه وباتمام عواملش جمع بشه واسه همیشه چون بدآموزی داره دیگه پخش این برنامه هیچ ارزشی نداره .

کوردستان پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 14:41

2
3

بنظرمن برنامه ی چریکه ی شووتمام عواملش بایدواسه همیشه جمع بشن چون بدآموزی داره دیگه پخش این برنامه ارزشی نداره

کرد باغیرت پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 15:58

1
4

رفتار وبرخورد هرانسان بسته به شخصیت خانوادگیشه .کبوتر با کبوتر باز باز .آقای آرمان هم اگر از این قماش نبود یارو جرات نمی کرد به خودش اجازه به زبان آوردن این چرت وپرت ها روبخودش نمیداد

صدیق پاسخ پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 19:02

1
1

هر برنامه ای اگر خیلی خوب وجالب هم باشه باید مدتی ادامه پیدا کند .این برنامه شده بود پاتوق عده ای که ازهنر وفولکلور کوردی چیزی نمیدونستن البته کسانبکه خبره بودن راه دا ده نمیشدن .آرمان برای یک خیاط که لباسهای من درآوردی تولید میکرد تبلیغ میکرد .این برنامه درابن اواخر مخاطبان خود را ازدست دا ه بود .اگر یک نظرسنجی میکردن این افتضاح به بار نمی آورو

کژال سنه پاسخ جمعه 17 اسفند 1397 | 11:06

2
4

هر کردی که چنین فرهنگ و ادبیاتی را در ملا عام میتواند قبول کند و یا به آن واکنش نشان ندهد. نه کرد است و نه ایرانی و نه مسلمان!!! اشتباه در هر جا سرمیزند ولی این آقای نا محترم سالیان سال است که از بیت المال حقوق میگیرد و مردم را سر کار میگذارد. و خدا خواست که شخصیتش برای ملت نمایان شود. اولین پیش شرطهای استخدام در سازمانهایی مانند صدا و سیما پایبند بودن به "اخلاق" است که آن را هم دیدیم. از صدا و سیما خواهش میکنم که چند برنامه آموزشی و فرهنگی اصیل به جای این دلقک بازیها و مزخرفات برای مردم پخش کنند.

علی پاسخ جمعه 17 اسفند 1397 | 17:55

0
3

حقیقتا این دو مجری به ظااااهر باشخصیت نمی تون هرگز جای مجری اسبق شبکه کردستان ( استاد فرشاد ) رو در شبکه اصالت و فرهنگ پر کنند من که از استاد فرشاد به عنوان استاد اخلاق و ادب یاد می کنم
واقعا شبکه کردستان که شبکه اصالت و فرهنگ می باشد باید به جای چنین برنامه هایی بی محتوا و بدون بازخورد از مجریانی با شخصیت و محترم و باسواد استفاده می نمود و همچنین محتوای برنامه های آن نیز شناساندن شخصیت های علمی و تاریخی و ادبی و حماسی و فرهنگی و هنری کرد زبان می بود نه عده ای لوتی و ...
واقعا جناب مدیرکل و سایر همکاران بسیار محترم شون می خوان چی رو به فرزندان این مرز و بوم یاد بدهد ؟؟؟

یاقوت پاسخ جمعه 17 اسفند 1397 | 21:49

1
4

باسلام.میدونید چیه آرمان مجری برنامه چریکه شو خودش از دست شاطرها فراری بوده ک ب چرت و پرت گفتن مردم میخنده.در ضمن خوشگلی خودشم فراموش نکنین.

... پاسخ جمعه 17 اسفند 1397 | 23:35

0
1

تا حالا به این فکر کردین چرا آقایان خواننده برنامه جریکه شو تو برنامه های استانی خودشون هیچ جایگاهی ندارن ولی پاتقشون شده برنامه جریمه.......

... پاسخ جمعه 17 اسفند 1397 | 23:36

1
1

من همشه برنامه چریکه شو رو میبینم شاید جالب باشه و البته برای من باعث تعجب که چقدر راحت هر خواننده ای به راحتی در برنامه زنده میتونه بیاد مثلا آقای صفامنش این آقا زمانی صداوسیمای استان کرمانشاه بود انداختنش بیرون ولی راحت پاتقش شده برنامه چریکه شو

سنندح پاسخ شنبه 18 اسفند 1397 | 02:41

0
2

با سلام
به نظر من که چریکه شو واقعه از ابتدا تا الان برنامه ای بوده مزخرف و خرتوخر.اون از آرمان و شرکت کننده هاشه اینقدر آرایش میکنن که باید زیاد توجه بکنی تا بفهمی مردن یا زن.آخه مگه استان فقط لوتی گری و مزخرف بازاری بلده ‌بابابرین از فرهنگ و ادب و خلاصه هر چیز دیگری بجز لوتی گری های مزخرف‌.نمیگم نباشه باشه اما به صورت محترمانه مثل برنامه ژیله مو ارومیه که واقعا. جای تحسین داره از هر لحاظ .هم مجریش و هم خوانتدگانش.حالا آقای فریدی یه حرفی زده.یه شوخی دونفره بوده فقط همین نه برین. اخراجش کنید..ولی اگه. قراره کسی توبیخ و اخراج بشه. باید ارمان مهرپناهی هم توبیخ بشه. نباید اون خنده رو میکرد‌‌.در ضمن امان اللهی رییس صدا وسیما. هم خدایش باید توبیخ بشه چون تا حالا از این برنانه ۹۰ درصد ناراضی هستن .نه راضی.

سینا پاسخ شنبه 18 اسفند 1397 | 18:52

0
1

باسلام.ی درخواست از رئیس امر ب معروف و نهی از منکر و رئیس صدا و شبکه کردستان دارم،خواهشمندم از این جور ادما واسه این برنامه ها استفاده نکنین،ما میام فرهنگ سازی کنیم بعد میرینن توی جامعه.اقای محترمی ک میای تهمت و افترا ب مردم میبندی خودت تجربه این کارو داشتی حتما خجالت بکش.

حامد پاسخ یکشنبه 19 اسفند 1397 | 07:34

0
0

این ادا بازی ها چیه؟؟ این حرف ها رو یعنی ما ها تا حالا نشنیدیم و نگفتیم؟؟؟ این همه مشکلات داریم باید به این گیر بدیم؟؟

ناصر سنه پاسخ یکشنبه 19 اسفند 1397 | 09:50

2
1

کاش .این آقایون مذهبی که رگ گردنشون بخاطر یک شوخی زشت یه مجری زده بیرون واسه دزدی و اختلاس بزرگاشون هم کمی ناراحت میشدن!

سید سینا پاسخ یکشنبه 19 اسفند 1397 | 19:42

1
1

باسلام.بنده ب نوبه خودم و خانواده ام تقاضای مجازات این فرد بی شرم و حیا رو دارم ک بخاطر هیچ و پوچ افترا و تهمت ب صنف شاطران زحمت کش نونوایی ها رو زیر سوال برده،ب جای فرهنگ سازی میاین از افرادیی استفاده میکنین ک در سطح برنامه های این چنینی نیستن.لطفا رسیدگی و این فرد رو برای کلیه برنامه های صداوسیما منع کنید.باتشکر از عوامل محترم امر ب معروف و نهی از منکر و رئیس صدا و سیمای مرکز کردستان.

علی پاسخ سه شنبه 21 اسفند 1397 | 10:11

0
0

با سلام و عرض ادب و احترام
جمله زشت و غیراخلاقی آن مجری که وجه ی نجابت استان را زیر سئوال برد، محکوم است و غیر قابل دفاع!!
اما عزیزان! مردم این استان با سرور شادیشان، با تاریخ و فرهنگشان،با علم و آگاهیشان، با غرور و مردانگی شان، با نیکی و احسانشان، با مهربانی و مهمان نوازیشان، با رشادت و ایثارگریشان و با شهامت،شجاعت و شهادتشان، مُهر فرهنگی بودن بر پیشانی استان زدند؛ همانطور که زبان یک انسان شخصیت، عقل، دانش، معرفت، منش، صلابت و ... ، او را به دیگران معرفی می کند؛ صدا و سیما نیز زبان گویای مردم هر استان و هر کشور است. خواهشی که داریم اولاً در صدا و سیما، انتخاب افراد که معرّف ما به کشور و جهان هستند دقت شود؛ ثانیاً به همه شاخص هایی که نام بردیم توجه شود چون هرکدام مکمل دیگری است و موجب سربلندی و افتخار.

کوردستان پاسخ سه شنبه 21 اسفند 1397 | 23:33

0
0

سلام. ....بنظرمن هرآدمی درطول زندگیش خطاهای زیادی میکنه...امااونیکه میبخشه بررگترین کاردنیاروکرده وهیچوقت بزرگیش وعزتش درمقابل پروردگارکم نمیشه...امابجای اینکه حکم کسی رو اعلام کنیم بیایم خودمونرواصلاح کنیم چون واقعاسرتاپامون خطاست..ما آدما اگه هزارسال خوب باشیم و همیشه رفتارمان عالی باشه فقط برای یک ثانیه غفلت خوبیه هزارسالمون ازبین می ره چون همیشه اطرافیان نیمه پرلیوانومیبینن.وخیلی زود یه طرفه به قاضی میرن وخیلی هم سریع حکم صادرمیکنن..اماباری تعالی بخشنده ترومهربون ترازبندگان ش هستش وهیچوقت بنده هاشوشرمنده نمیکنه

سنه سربرز پاسخ چهارشنبه 22 اسفند 1397 | 07:15

0
2

باسلام ،اینا هیچ کدومشون اخراج براشون مهم نیست،چون باپارتی بازی چن جاکارمییکنن،همین اقای فریدی توشوراهم کارمنده،اینا چون پارتی دارن بعدازمدتی هم دوباره میان سرکار،خداازشون نگذره،که دل مردمو به درد اوردن،خداحق این مردم ازشون بگیره مرتیکه ...،اگه انسان بود،این حرفاروحتی توجمع دوستانه هم نمیگفت

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

ADS

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید