کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

به کجا چنین شتابان؟!

اندر احوالات سفر خارجی برخی از اعضای شورای شهر سنندج به ترکیه!

سفر به آنتالیا، سفر به ترکیه، اعضای شورای شهر سنندج، شهرداری سنندج

اخیرا دو نفر از اعضای شورای شهر سنندج بعنوان همسفر شهردار این شهر، به رسم  زنده نگه داشتن سنن برخی از  شورائیان قبلی در رویه مسافرتهای خارجی، کشور ترکیه را برای مسافرت پاییزی خودشان انتخاب کردند.

به گزارش کُردتودی، وقتی این خبر را شنیدیم؛ کلی دلمان فروریخت و گفتیم: خدایا چه مصیبتی بود  که گرفتارش  شدیم، این هم یک نوع دیگر از فرار مغزها! البته ناگفته  نماند سفر پاییزی شورائیان در حالی انجام می شود که در این روزهای بحرانی متاسفانه سفره بسیاری از  نیروهای شهرداری از معیشت خالی  می باشد، هنوز هم چند ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری سنندج و هنوز هم  یک دوم عیدی سال قبل نیروهای شرکتی پرداخت نشده است.

 

 بیگمان این موارد و معضلات شرمساری این سفر را بر مسافرانش دوچندان خواهد کرد.

 

سفر رئیس کمیسیونهای عمران و فرهنگی شورای شهر به ترکیه در خود جای تامل دارد، البته بی انصافی است که اگر با  عینک بدبینی به این سفر نگاه کنیم، زیرا شاید این عزیزان می خواستند آن اندیشه و  تفکرات ناب فرهنگی و عمرانی خویش را در ترکیه طی یک مزایده بزرگ به فروش برسانند، البته شاید رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرمان یار همیشه غایب جلسات شورا که باصطلاح شورای شهر شده اما بیشتر وقتش را در روستاها سپری کرده و باید او را عضو شورای روستا نامید تا یک عضو از شورای شهر!

 

حالا با آن همه برنامه و پروژه های  مهم  فرهنگی  و جورواجور  که در این یک سال و اندی شورا بودنشان  در شهر سنندج پیاده کرده اند، اینک عزم ترکیه نموده تا  با رسوخ به فرهنگ کشور ترکیه، حداقل برنامه «ریگا» را نیز وارد رسانه های ترکیه نمایند، البته بدک هم نخواهد بود که خودشان هم مجری شوند!

 

در کنار این سفر خارجی ، عزیمت رئیس ‌کمیسیون عمران شورای شهر سنندج به ترکیه هم شاید نویدبخش این پیام باشد، گویا این همه طرح عمرانی رنگین کمان را  که در سنندج رونمایی کرده اند،  این جنس طرحها را هم به شهرداری ترکیه در قالب یک پکیج عمرانی به فروش برسانند،  یا اینکه بعنوان یک الگو  مدرنیته عمرانی نمونه پل هوایی میدان آزادی سنندج را در یکی از میادین استانبول و یا آنتالیا پلی مانند پل میدان آزادی سنندج را نصب نمایند!

 

القصه و الخلاصه واقعا حیف است که  از آن همه کار عمران شهری رنگارنگ  انجام شده در سنندج در مدت شورای دور پنجم ، چند درصد از تجربه این طرحها  را به ترکیه منتقل کنند!

 

از قبیل آسفالت چندین کوچه در نایسر تدبیر و ننله، شاید این سفر خیر و برکتی برای نواحی منفصله استانبول و آنتالیا داشته باشد که آنها هم با الگو برداری از خدمات ارائه شده در نواحی منفصله نایسر، ننله و حسن آباد مسیر عمران و آبادانی را طی کنند!

 

خلاصه امیدوارم که چمدان مسافران پاییزی ترکیه پر از طرحها و برنامه های متنوع عمرانی و فرهنگی باشد ؛ زیرا هزینه این سفر از جیب تکیده و خالی شهرداری سنندج تامین شده است ، پس اگر چمدانی از برنامه با خود نداشته باشند ، سفرشان واقعا به ترکستان بوده است!

 

اگر با عینک خوشبینانه به این سفر نگاه کنیم ، امیدوار  هستیم که مسافران مثلثی ترکیه قطعا دور و بر آنتالیا و سواحل زیبایی آن نرفته باشند ، زیرا  در این وضعیت بد و بحران مالی در شهرداری سنندج، سواحل قلبهای کارکنان شهرداری سنندج مملو از درد و رنج و غبار است!

 

بالاخره اگر مرحوم ناصر خسرو شرق زده  و مارکوپولو غرب زده زنده بودند؛ رمانی از این سفر تاریخی به رشته تحریر در خواهند آورد ، تا  این گشت و گذر  در این برگ ریزان پاییزی که جیب کارکنان شهرداری سنندج هم دچار خزان شده است؛ از یادها نرود.

 

اینک که این عزیزان از سفر ترکیه با کلی هزینه  بازگشته اند، در این شهرمان هم رفتگرانی وجود دارند که حتی صدای خش خش جارویشان پر از موسیقی غمناک فقر و نداری است! البته شاید از سر فقر و نداری اینان را نفرین کنند که چرا در این وضعیت که ما حتی پول خرید نان خشک را برای نمایش بر روی سفره هایمان نداریم شما کبکتان چنین هوای ترکستان و استانبول و آنتالیا  کرده است!!

 

در این روزها که کارکنان شهرداری سنندج حال و روز خوشی ندارند، چرا کسی نیست از این سفر کرده گان ترکیه این پرسش را داشته باشد ، آیا هزینه این سفر را از جیب  خویش پرداخت کرده اید یا طبق معمول از جیب مبارک شهرداری!؟

 

بدون شک از جیب مظلوم کارکنان شهرداری پرداخت شده است ، آیا واقعا به اندازه یک هزارم هزینه سفرتان، سود و منفعت را برای شهرمان به ارمغان آورده اید؟!

 

البته وقتی همه چیز این جنسر سفرها  مفت و رایگان هست؛ آنهم کنار سواحل آنتالیا؛  قطعا هر جبنده ای در این کره خاکی میل به چنین سفرهایی خواهد کرد!

 

اما جناب  استاندار کردستان شما را به خدا بگوئید که شما کجائید،  چرا از احوال بسیار ناخوش  کارکنان شهرداری سنندج  در این روزها سراغی نمی گیرید؟ باور بفرمائید سفره معیشیتی آنان خالی است،  اکثرا کارت یارانه اشان را برای گرفتن نان در خبازیها گرو گذاشته اند! آن وقت نمایندگان شورای شهر در این بحران مالی دلشان هوای ترکیه می کند و راهی آن دیار می شوند تا خستگی آنهمه تلاش برای مردم از تن مبارکشان بیرون برود!

 

آقای استاندار، چرا از هدف و میزان هزینه و خروجی چنین سفرهای بدون خاصیت  بازخواست نمی کنید؟ گویا مدیران تحت امرتان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را به‌ فراموشی سپرده اند؟!

 

البته ناگفته نماند پیشنهاد می گردد ای کاش به دوستان خویش در این سفر پیامی داده و دستور دهید تا مقدمات برگزاری جشنواره «انار» در  سال آینده بدور از هر جار و جنجالی همراه با  فرماندار «جشنواره دوستتان»، در کنار سواحل آنتالیا را فراهم کنند، زیرا امکانات برگزاری چنین جشنواره هایی در آنجا جور جور است! و با این اقدامتان قطعا دل دوستان سیاسی منفعت طلب شادمان خواهد شد.

 

انتهای پیام/sh.s

چهارشنبه 14 آذر 1397 | 08:37

کد خبر : 31588

منتشر کننده : sh.s

شهروند پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 08:57

0
11

خاک تو سر اون شهر و دیاری که این حضرات می خواهند از آن بازدید کنند و یا آبادش کنند. اگر نیم جو غیرت دارند، بیایند از نایسر بازدید کنند و همین نایسر را آباد کنند. آخه شمارا چه به ترکیه؟

همشهری پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 09:31

0
12

باسلام
هرچند روشنگری از عملکرد دست اندر کاران امور مردم در ذات خود عملی پسندیده است اما چنین روشنگری هازمانی در جهت کاستن از الام مردم واصلاح امور کار ساز خواهد بودکه گوش شنوایی در مدیریت اجرایی برای ساماندهی امور ورفع مشکلات وجود داشته باشد دهن کجی به افکار عمومی وبی مبالاتی به مقررات وقوانین در استان ما نتیجه وضعیت بی سروسامان مدیریت اجرایی عالی استان است که متاسفانه این امر مهم از دید ناظرین عالی حاکمیتی در استان هم مغفول مانده است .
روشنگری شما در مورد عمل شرم اور مورد اشاره هم ادای دین یک رسانه در حق مردم است لیکن خروجی اینگونه روشنگریها به دلایل ذکر شده غیر از پاشیدن نمک به الام دردمندان خروجی دیگری ندارد وداغ تازه ای است بر روی داغ های کهنه . موفق باشید

همشهری سنندجی پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 09:32

0
12

کاش بجای اینکه بفکر رفتن به سواحل ترکیه با هزینه ملت و جیب خلق الله باشید یک هزارم آنهم بفکر سرو سامان دادن به اوضاع شهری باشید. اوضاع نابسامان پیاده روها و خیابانها، ساخت و سازهای بی رویه و تجاوز به حریم عمومی، حقوق پرداخت نشده کارکنان و....... را هم مد نظر برنامه هایتان قرار دهید بد نیست!!!....
جالب تر اینکه کسی از مسئولان هم نیست از آقایان بپرسد به کجا چنین شتابان.......

رفتگر شهرداری پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 09:59

0
12

این اقایان ازدوستان نزدیک جناب استاندار هستند وجناب شهردار وحضرت مندمی ازترتیب دهندگان این سفر هستند البته باهماهنگی پشت پرده استاندار خستگی ناپذیر وپرتلاش استان کردستان که دوست ودشمن به پیگیری وتلاش شبانه روزیشان غبطه می خورند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در جواب رفتگر عزیز چهارشنبه 14 آذر 1397 | 22:42

استانداری که خودش از اینها بی خیال تره
معلومه که زیر مجموعه اش هم همین خواهد بود
دفنی ها هم که به فکر خودشونن
خدا به این استان کردستان با چنین ناخدایی رحم کند.
این استاندار با این مجموعه.استان را به گل نشانده اند

سنندجی پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 10:04

0
12

اقا چرا ایراد ازاین اقایان میگیرید چرا ازاستاندارسوال نمی کنید در طول هفته چند روز دراستان همیشه مظلوم کردستان ودراستانداری تشریف دارند ؟ آیا سوال کردید که این آقا هرازگاهی باید به سفر خارجی بروند واستان را بقول خودشان بخدا بسپارند ؟پس خانه از پی ویران است جانم

رضائی پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 10:15

0
10

ازماست که برماست...وقتی بازیگر طنز را با بازیگر سیاست اشتباه میگیریم وبه اشخاصی رای میدهیم که توانایی شرکت درجلسات را هم ندارند نباید انتظار داشت وضع عمرانی وفرهنگی شهر ازین بهتر شود.مجری برنامه ریگا به شورا بودن اکتفا نمیکند او چندین سال خیز برای نماینده مجلس بودن را برداشته است...

شهروند پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 10:18

0
13

با سلام وخسته نباشید.
حتما" اعضای محترم برای رفع پاره ای از مشکلات( پاره ای از مشکلات) و به نتیجه رسیدن مصوبات مسافرت کردن....

خادم قران کریم پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 13:12

0
11

إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَى ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا ﴿۱۰﴾
در حقيقت كسانى كه اموال يتيمان را به ستم مى ‏خورند جز اين نيست كه آتشى در شكم خود فرو مى ‏برند و به زودى در آتشى فروزان درآيند (۱۰)
ایه 10 از سوره مبارکه نساء
سلام علیکم و عرض ادب
هریک از مردم نجیب می دانند که اساسا بودجه شهرداری و شورای شهر بنوعی از طرف مردم تامین می گردد. به عنوان نمونه اگر هر کسی با اتوبوس به تهران برود در بلیط مبلغی به عنوان عوارض شهرداری از مسافر اخذ می شود برای پول اب و برق و گاز و سایر خدمات متعدد مبلغی به عنوان عوارض شهرداری از عامه مردم گرفته و به شهرداری داده می شود . در بین هیچکدام از مردمی که از انان عوارض گرفته می شود هیچگونه استثایی برای خانواده یتیم دار نیز وجود ندارد به عبارتی واضح یتیم نیز عوارض شهرداری می پردازد و مستثنی نیست. اگر کسی مال یتیم را بظلم بخورد ایه شریفه فوق صراحتی دارد که با معنایش نوشتم ان ایه قران و کلام مستقیم خداوند است جزای مال یتیم خور ان است که خداوند فرموده است. خود پایمال کردن حق غیر یتیم که حرام است ولی الله الله الله از خوردن مال یتیم
ان شاءالله که این اقایان از مال شخصی خود به مسافرت ترکیه رفته باشند و از مال مردمی که در ان یتیم وجود دارد برای خود استفاده شخصی نکرده باشند اگر چنین حرمتی نگه داشته نشود اتش در شکم خوردن است پناه بر الله جل جلاله پناه بر الله جل جلاله پناه بر الله جل جلاله از مال مردم خوری و مال یتیم خوری/ بخدا هرکسی چنین کاری بکند زرنگ نیست بلکه بیچاره و بدبختی است که با چشم خود می بیند مردم فوت می کنند و اگر قسمت باشد در بهشت محمدی(ص) دفن می شوند ولی به فکر خود نیستند که برای دفن شدن در بهشت محمدی(ص) نیز برای شهرداری پول گرفته می شود و تفاوتی بین یتیم و اغنیاء وجود ندارد
حسبنا الله و نعم الوکیل

سلمان فارسی پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 14:06

0
2

با پرسنل زحمت کش شهرداری چرا چنین رفتاری میشود .چرا این همه توهین و بی احترامی .چرا اینها اینقدر بی انصاف و بی وجدان هستند .چنین مسافرتی چه ضرورتی داشت .چرا یواشکی و بدون اطلاع .چرا به دور از چشم همکاران شهرداری .
خروجی و دست اورد چنین مسافرتی در چنین شرایطی برای شهر و شهرداری چیه ؟؟؟؟

احمدی پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 14:20

0
2

البته اعضاء شورای شهر سنندج؛ با انتخاب شهردار صیدی طبق سفارش برهان مندمی ، دنبال اهداف خودشان هستند!!
اینان اصلا هیچی برایشان مهم نیست!!
شهر را هم آب ببرد بی خیال هستند!!

شهروند پاسخ چهارشنبه 14 آذر 1397 | 15:07

0
2

باید به حال این شوری ها تاسف خورد بعد از یک دوره شوری بهترین ماشین و خونه میخرن آیا این با حقوق ماهانه ست یا چپاول ؟عضو شوری شهر مریوان بستگان خودشون رو استخدام کردن و ماهانه ۹۰میلیون به حساب اونا واریز میشه درحالی که پول رفتگران بیچاره رو بعد از یک سال میدن اگه قانون وجود داشت این خانم محترم باید خلع میشدن

پورمحمدی پاسخ پنجشنبه 15 آذر 1397 | 08:08

0
3

نویسنده محترم
استاتدار به فکر خودشه
بی خیاله شهر را سمرده به غده ی جدیدی به نام صیدی
استان و استانداری را هم سپرده به باند دفنی ها
خودش هم تهرانه..
بی خیاله
امور روزمره هم که پیش میره

پور محمدی پاسخ پنجشنبه 15 آذر 1397 | 08:09

0
0

مدیریت محترم لطفا اصلاح فرمایید
شهر را سپرده

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر

گزارش و تحلیل:

آرشیو گزارش و تحلیل
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید