کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

پایانی برای مشکلات پله برقی های پل عابر پیاده سنندج

معاون فنی و امور زیر بنایی شهرداری شهرستان سنندج گفت : از سال 96 به طور جدی مشغول بازسازی و بهبود شرایط پل عابر مرکزی میدان آزادی سنندج هستیم .

 مهندس ریحانی فرد، معاون فنی و امور زیر بنایی شهرداری شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: از سال 96 به طور جدی مشغول بازسازی و بهبود شرایط پل عابر مرکزی میدان آزادی سنندج هستیم و در حال حاضر مشکلات به حداقل خود رسیده است.

 

 

 

وی افزود : در سال 92 طرح این پل به تصویب رسید و ساخت آن با بودجه حدودا یک میلیارد تومان آغاز شد ،طرح ارتفاع پل بسیار بلند تر از پل فعلی بود اما به اصرار انجمن های زیست محیطی و شهری سنندج که ،نسبت به خراب شدن دید میدان آزادی سنندج اعتراض داشتند، به حداقل ممکن خود رسید،البته ناگفته نماند که ارتفاع ساختمان بانک های دور میدان آزادی سنندج بسیار بلندتر از این پل بوده است!!!

 

 

 

مهندس ریحانی فرد گفت : در سال 96 که مسئولیت ترمیم و بازسازی و تعمیرات این پل به کارگروه ما واگذار شد هر 6 دهنه پل خراب بود که با همت عزیزان این کارگروه و مذاکره های بسیار با شرکت پیمان کار این مجموعه که در تهران فعال هستند ،توانستیم دهنه های اصلی پل را تعمیر کنیم.تمامی پله برقی های تهیه شده زنگ زده بودند و میتوان به جرات بیان کرد که پل عابر پیاده میدان آزادی سنندج از سال 96 دستخوش تغییرات کیفی زیربنایی بسیاری شده است.

 

 

 

معاون فنی و امور زیر بنایی شهرداری شهرستان سنندج گفت :شهرداری به صورت دائم یک نفر را مسئول بازرسی و تنظیم روزانه ی این پل به کار گرفته است و از خود پیمان کار پله های برقی پل (شرکت فتحی الماس تهران ) گارانتی اخذ شد که دیگر مشکلات قبلی برای پله برقی های این پل پیش نیاید.

 

 

 

مهندس ریحانی فرد در ادامه اظهار داشت : خود پل را شرکت استن غرب واقع در استان کردستان ساخته است، اما پله برقی ها وارداتی هستند.درابتدا در سال 92 قرار بوده است که جنس کیفی پله ها هیوندای کره ای باشد، اما در حال حاضر با توجه به گرانی نرخ ارزو نبود قطعات مناسب،جنس کیفی فعلی تلفیقی از جنس درجه یک چین و کره می باشد.

 

 

 

وی افزود : مشکلاتی که درحال حاضر و در سال 97 پیرامون پل عابر برقی میدان آزادی سنندج وجود دارد، بیشتر به خاطر عدم استفاده ی صحیح از پل می باشد ، به طور مثال اغلب پل خاموش می شود که این به هیچ عنوان نقص برقی یا فنی از پله برقی نیست صرفا وقتی یکی از عابران محترم در بالای پل کلید قرمز توقف اضطراری را فشار می دهد کل پل در آن جهت از کار می افتد و باید جعبه پنل مدیریت که خود نیز دارای قفل ایمنی است ، باز شده و دوباره کلید روشن آن زده شود ، تا دوباره نفر بعدی آن کلید را دوباره از روی شیطنت بفشارد.

 

 

 

مهندس ریحانی فرد افزود: در هفته گذشته پل میدان آزادی سنندج دو بار تعمیر شده است که بخشی بخاطر خرابی و شکستگی حفاظ های آبی پل بوده و بخشی نیز سیستم برقی پل مورد مرمت قرار گرفته است ، خرابی های ناشی از ایجاد ضربه عابران به دیواره های پل عابر به وضوح قابل مشاهده است .

 

 

 

معاون فنی و امور زیر بنایی شهرداری شهرستان سنندج در پایان اظهار داشت : در ابتدا و در سال 92 قرار بوده است که طرح زیر گذر جایگزین پل عابر هوایی برقی سنندچ شود اما به دلیل رد شدن شریان های حیاتی زیر ساخت مانند فیبر نوری و گاز از میدان اصلی شهر سنندج این طرح قابل اجرا نبود ، پل عابر میدان آزادی سنندج نیز به کمترین میزان مشکلات خود رسیده است که باز هم قرار است امکانات و با نگری هایی در آن صورت پذیرد ، بیش از پیش از صبر و شکیبایی ملت فهیم و شریف سنندج کمال سپاس را داریم و درخواست داریم که با استفاده ی صحیح از پل و نزدن کلید قرمز توقف اضطراری ، باعث از کار افتادن پله برقی های آن نشوند.

 

 

 

انتهای پیام/m.r

    پنجشنبه 3 آبان 1397 | 10:11

    کد خبر : 31262

    منتشر کننده : م ر/a

    هیچ نظری ثبت نشده است!

    کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
    لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    نام *
     

    کد امنیتی Captcha image
     
       

    پیشنهاد سردبیر:

    آرشیو پیشنهاد سردبیر
     

    کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید