کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

آقای استاندار، لطفا کشتی به گِل نشسته امور عمرانی کردستان را نجات دهید!

کشتی به گل نشستهف استاندار کردستان، استانداری، کردستان خبر، اخبار کردستان، معاونت استانداری کردستان، کار عمرانی، پروژه

آقای استاندار، قطعا خودشان بهتر می دانند مدیریت به گل نشسته معاونت امور عمرانی استان سالهاست قربانی منفعت طلبی سیاسیونی شده است که فردی را با مدرکی کاملا غیر مرتبط بر مسند این معاونت گذاشته اند، بدون شک اگر از کودک خردسال کردستانی هم نمره این معاونت را سوال کنید بیشتر از صفر به ایشان نخواهد داد! اما آنچه مهم است چرا نماینده عالی دولت در استان هم اینقدر قدرت ندارد تا نسبت به جابجایی مسؤول این معاونت کاملا بتن‌ر‌یزی شده اقدام نماید؟!

به گزارش کُردتودی، «عجب رسمیه رسم زمونه، قصه مرادنیا که هی گوید حرفای بی نشونه».

 

هرازگاهی در نشست‌های مختلف و جلوی دوربینها شاهد نگرانی‌های استاندار کردستان از وضعیت مدیریتی استان و نارضایتی از وضعیت  برخی ارگانهای اجرایی در استان هستیم! آنچه حائز اهمیت است اینکه آیا تنها ابراز نگرانی از سوی مدیران ارشد دردی از دردهای توسعه نیافتگی استان را دوا می کند؟! همه شواهد نشان از این است هنوز مردم به این اجماع نرسیده اند که استاندار کردستان چرا هنوز هم در گرداب حرف و سخن و وعده های بدون عمل گرفتار شده و کمترین حرکت در زمینه درو کردن مدیران ناکارآمد را از خود نشان نداده است!

 

آیا واقعا سیاسیون منفعت طلب در این استان اینقدر دارای قدرت و نفوذ هستند  که اجازه چینش مهرهای مدیریتی کارآمد را به استاندار نمی دهند؟! آن استانداری که در مجمتع فجر از سر دلتنگی فریاد کشید که ای مردم، من آمده ام تا شایسته سالاری واقعی را در گزینش مدیران در چیدن مدیریتها نهادینه کنم، اما متاسفانه  تاریخ مصرف این سخن و وعده استاندار کمتر از بیست و چهار ساعت طول نکشید! گویا بیرون از مجتمع فجر سیاسیون منفعت طلب دم ستادی خنجر به دست و مدعی،  صف کشیده بودند تا همچو گوشت قربانی ارث خویش را از مدیریتها ببرند که چنین هم شد، به ناگاه شاهد بودیم که ناظم مدرسه دم ستادی سر از فرمانداری یکی از شهرها درآورد! معلم یک مدرسه سر از سازمان شهرداریها درآورد! دم ستادی با مدرک شیمی سر از مدیرکلی روابط عمومی درآورد! خلاصه شمشیربه دستان اجازه ندادند که خواب شیرین استاندار تعبیر شود!

 

دلسوزان هر چه فریاد کشیدند و نوشتند، کوچکترین اثری در قلب  نداشت، گویا همین اندک سیاسیون منفغت طلب در درمانگاه سیاسی خویش واکسن اصلی مصونیت در برابر انتقادها را به استاندار کردستان تزریق کردند که این واکسن چنان اثر نمود که حتی گوشهای استاندار را هم بر شنیدن مطالبه دلسوزان واقعی استان مسدود کرد!

 

آقای استاندار، قطعا خودشان بهتر می دانند مدیریت به گل نشسته معاونت امور عمرانی استان سالهاست قربانی منفعت طلبی سیاسیونی شده است که فردی را با مدرکی کاملا غیر مرتبط بر مسند این معاونت گذاشته اند، بدون شک اگر از کودک خردسال کردستانی هم نمره این معاونت را سوال کنید بیشتر از صفر به ایشان نخواهد داد! اما آنچه مهم است چرا نماینده عالی دولت در استان هم اینقدر قدرت ندارد تا نسبت به جابجایی این معاونت کاملا بتن‌ر‌یزی شده ایشان اقدام نماید؟!

 

باید گفت متاسفانه عده ای از سیاسیون منفعت طلب سالهاست چنان بر مدیریتهای کلان استان  چنبره زده‌اند که  جدا کردنشان با تیغ تیز جراحی هیچ جراح حاذقی هم امکان پذیر نیست! اما آنچه جای سوال است این است که آیا استاندار کردستان خودشان هم از گفتن این همه حرفها و سخنان تکراری و کلیشه‌ای در جلسات و همایشها خسته نشده اند؟؟ باید گفت  جناب مرادنیا   «دوصد گفته چون نیم کردار نیست!».

 

آیا وضعیت عمرانی موجود در استان در هر زمینه ای خود بهترین گواه بر ناکارآمدی مدیریت عمرانی نیست؟! اما کشنده تر از این وضعیت سکوت مصلحتی استاندار و عدم هیچگونه اقدام عملی از سوی ایشان برای مردم هست! این سکوت مصلحتی مرادنیا بیانگر این مهم است که گویا ویروس این سیاسیون هم در خون استاندار تا حدود زیادی  نفوذ کرده و گرنه آقای مردانیا در این مدت حضورشان آیا غیر از انتصاب چند مدیر و ناظم مدرسه تحمیلی برستادی چه دست آورد مثبتی داشته است؟!

 

اینکه استاندار کردستان،  پشت صندلی گردان و جلوی دوربین خبرنگاران و کنار شیرینی و میوه  از دردها بگویند، اما برای درمان این دردها عملا هیچ راهکاری نداشته باشند، قطعا یک تراژدی خطرناک است. آقای استاندار باید مقداری  از گفته هایش بکاهد و بیشتر به حرفه عملگرایی روی بیاورند چون مردم  واقعا خسته شده اند از شعارهای بدون عمل مدیران ارشد استان.

 

آقای استاندار، اگر تدبیری اساسی برای این جنس مدیریتها نداشته باشید، روزها خواهد گذشت و دیر یا زود شما هم بسان دیگر استانداران رفتنی خواهید شد، آن وقت مردم استان به جای که بگویند  « مراد » « بیا » از سر دلتنگی بر سرت فریاد خواهند کشید تو را به خدا « مراد » دیگه اصلا این دور و برها  « نیا » !

 

نویسنده مطلب: هدایت کردستانی   

 

انتهای پیام/h.e

یکشنبه 28 مرداد 1397 | 11:26

کد خبر : 30634

منتشر کننده : sh.s

آشنا پاسخ یکشنبه 28 مرداد 1397 | 15:35

13
17

اگر این بنده خدا لیسانس جغرافیای برنامه ریزى شهرى دارد آن تحفه اراکى که بوسیله نوکران فرصت طلب بومى اش ( این چند نفر برستادى ) بدنبال لیسانسه تاریخ یا آمار است ، که جایگزینش کند، فیروزى مسول مستقیم ماندگارىاین هم ولایتش است ،حذف نیروهاى بومى کارآمد و خانه نشین کردن آنها ،کار این چند نفربرستادى است

کارشناس دوشنبه 29 مرداد 1397 | 23:42

خرم آبادی نه اراکی

ناشناس چهارشنبه 31 مرداد 1397 | 01:18

خرم آبادى دوست تحفه اراکى است و به واسطه او بر سر ما مردم یتیم کردستان منت نهاد تا استان مان را با تکیه بر کرامات و امدادهاى غیبى و با جادو و جنبل ،نه بر اساس دانش مربوطه ، آباد کند!!

شهروند پاسخ یکشنبه 28 مرداد 1397 | 17:26

14
15

پاشنه آشیل استانداری کردستان، همین معاونت عمرانی است. حداقل در ۷ سال گذشته این معاونت هیچ نقش مؤثری در تصویب، اجرا، تسریع، یا تکمیل طرح های عمرانی استان کردستان نداشته است. شخصی هم که در رأس این معاونت قرار دارد با وجود بومی بودن، متأسفانه به مراتب نقش بسیار محرب تر و منفعلانه تری از یک نیروی غیر بومی دارد. امیدوارم آقای استاندار برای نجات استان کردستان از رکود، بی برنامگی و بی علاقگی برخی مدیران به خدمت به مردم، طرحی نو دراندازد.

کارشناس پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 00:06

12
14

درود

vvv2222222222hرضcbbرررررضرضائی پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 07:53

14
15

آقای قادری حالا که آقای استاندار نمیخواهند شما را کنار بگذارند به خاطر مردم خودتان بروید . پیشنهاد بدهید وبروید جای دیگر. خواهش میکنم. آقای قادری فقط بروید.

ر5555 پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 09:04

13
13

آقای قادری قبل از رفتن تان تکلیف پیاده راه فردوسی را مشخص کنید.!!!

0000 پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 09:40

11
12

درشرایط که کاری انجام نشود معمولا مدیران ضعیف و توانمند خیلی نمود عینی نداردواین امر برتداوم واستمرار وضع موجود کمک میکند . سالها دربراین پاشنه بوده اماهزاران دلیل برای عدم توسعه یافتگی استان ردیف شده که هیچگاه هم منتج به نتایج عملی نشده است کمبود اعتبار وتخصیص یکی از شاخص ترین دلایل اما غافل ازاینکه بخشی از این مدیران هنرمندانه در بازگشت همان میزان اعتبار تخصیصی به خزانه نقش ایفا نموده اند... بی انصافی است که یادی نکنیم از دوره رحیمی وشهبازی که منشا خدمات ارزشمندی در عملیات عمران وآبادانی استان بودند و آثار عینی عملکردشان نمود عینی داشت حتی مردم ورسانه ها هم نقد داشتن وهم پیشنهاد اما در اوایل دولت تدبیر وامید وجریان اصلاح طلب استان تمام اهتما خود را برنقد دوره پیش از خود گذاشته و از تمام ظرفیت رسانه ای برای زیر سوال بردن اقداما ت آنان از جمله مسکن مهر وطرحهای دیگر گذاشته وحتی به بدیهی ترین وجوه اخلاقی هم ورود کردن از جمله پاسخ دادن تلفن همراه استاندار (شهبازی) را ودر دست رس بودن ایشان را امری پوپولیستی مطرح نمودند این درشرایطی بود که خود هیچگاه در مقابل افکار عمومی پاسخگو نبودن وهمین امر موجب رنجش خاطر رای دهندگان استان از تیم مدیریتی شد ولی باحضور جناب آقای مرادنیا واستقبال معنی دار مردم استان وهم چنین اعلام برنامه ها امید ونشاط اجتماعی فراوانی ایجادشد که انتظار تحول در بدنه مدیریتی وجهش توسعه را برای علاقمندان فزونی بخشید ... اگر امروز رسانه ها یک بخش اداری راسیبل میکنند دلیل برخصم و کین از افراد و جریان های شناسنامه دارنیست بلکه بطور غیر مستقیم انتظار خودرا از مدیر ارشد استان اعلام میکنند تابلکه اطرافیان ناکارامد را یا همراه نموده یادر غیراینصورت معذول نماید بااین اوضاع نمیشود به سرانجام خوبی رسید.

0000 پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 12:25

12
14

خداکند یک اتفاق خوب بیافتد وسط این همه نابسامانی هایمان، وسط این بلبشوی مدیریتی استانمان ،که شده نگرانی شبانه مان، وسط زخم های دلمان.انجاکه زندگی را هیچوقت زندگی نکردیم ... یک اتفاق خوب بیافتد که خاطرات سالها جنگیدن وخواستن ونرسیدن را ازیادمان ببرد. انگونه که یک اتفاق خوب ازپشت کوه های صبرمان طلوع کند وغروب غصه هایمان باشد. خدایا کمی پایان خوش می خواهم برای این دولتمردان و این روزهایم

رضائی پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 12:27

16
14

حیف شد ارسلان نوسودی رفتن شما جاش نشستین آقای قادری خسته وناکارامد.

کارشناس جمعه 2 شهریور 1397 | 22:52

خسته از چی ؟ ازکارنکردن ؟

حق بیان پاسخ دوشنبه 29 مرداد 1397 | 13:35

12
13

با سلام به عوامل محترم کورد تودی.این مطلب شما را به فال نیک می گیرم و گریزی کوتاه به چند صباحی قبل می زنم.در نیمه دوم دهه هشتاد همین آقای قادری مدیر کل دفتر فنی استانداری بود و انصافا هم کارها در استان با درایت و مدیریت خوب آقای مهندس مراذیانی که معاون عمرانی بودند خیلی خوب و عالی پیش می رفت.آن موقع همه مدیران دلسوز و جانانه و انقلابی پای کار بودند.معاونت عمرانی رییس کارگروه گردشگری استان بود و مرتب جلسات آن تشکیل می شد و چون بدنه مدیران همگی کارکشته و کارآمد بودند ، ضعف احتمالی برخی ها به چشم نمی آمد و کارها به نحو مطلوب پیش می رفت.ولی در این پنج سال به جز سیاسی کاری و اهمال کاری چیز دیگری در استان شاهد نبوده ایم.مدیران کل بیشتر به فکر پر کردن جیب خودشان هستند و هیچ برنامه کاری ندارند.همین اواخر ماه گذشته بود که معاون عمرانی و مدیر کل دفتر فنی طی نامه ای رسمی به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که با پایان سال مالی بیش از 97 درصد از اغتبارات عمرانی خود را هزینه نکرده و این موضوع خود نشانه بارز دیگری از ناکار؟آمدی مدیران استان است اول خودشان و سپس مدیران سایر دستگاهها.در دوره مهندس مرادیانی ،هر سه ماه یکبار و گاهی حتی ماهیانه گزارش کار از مدیران خواسته می شد و در جلسات ماهانه کارگروهها عملکرد دستگاهها ارزیابی می شد .ولی الان چه؟؟؟همه استان و حتی دولت دچار رخوت و بی انگیزگی هستند.هیچ مدیری احساس میئولیت نمی کند و هیچ کس پاسخگو نیست.به نظر من ایشان مقصر نیستند.سیستم حاکم فشل و ناکارآمد است.مدیران سیاسی کار و غیر مسئول مقصرند.؟آنها که با حضور در ستاد انتخاباتی فقط و فقط به دنبال سهم خواهی و پست و مقام بودند و الحمدلله مانند همین مدیر کل میراث فرهنگی معلوم شد که هیچ برنامه و عرضه ای برای مدیریت و پیشبرد اهداف سازمانی ندارند و تنها به فکر حفظ وضع موجود و مدیریت نیم بند خود هستند.تغییرات از پایین به بالا باید در استان صورت گیرد تا شاهد توسعه در استان باشیم.

صادق پاسخ سه شنبه 30 مرداد 1397 | 10:25

14
17

با تشکر از این متن عالی. ببینید از ضعف های آقادری این هست که بخاطر همشهری بودن با معاون فنی اداره کل ....کردستان یکسره از این موجود اذیت کن و تخریب گر و ...حمایت کرد. در کمیته های فنی پشت هزاران پیمانکار را زمین زد بخاط یک روانی به نام ....در معاونت فنی ...

ناشناس پاسخ سه شنبه 30 مرداد 1397 | 15:16

14
17

خدا وکیلى این آدم هم ضعیف است و هم ضعیف النفس و پنج سال است با باج دادن ، لابى گرى و توطئه علیه نیروهاى کار آمد ، خودش را حفظ کرده است ، ولى خدایش راستش را بفرمائید چه شده بعداز خواب چند ساله بیدار شده اید و مى خواهید ریشه اش را بزنید؟ کدام کوتوله ناتوان را در آب نمک خوابانده اید؟

علی پاسخ پنجشنبه 1 شهریور 1397 | 07:36

1
16

اصلاح طلبان کلا این استان رو به بدبختی کشانیدن با تفکرات مادی گرایانه و سازمان مدیریتی شان. حقیقتا باند و پارتی بازی دارن و خدارو هم نمیشناسن.

حبیب پاسخ جمعه 2 شهریور 1397 | 00:00

4
11

بحث اصلاح طلب نیست در میان این افراد انسان های شریف ومدیر کم نداریم این هایی که مدیریت ها رو اشغال کردن با حمایت گروه دفن ناتوان ترین و کوتوله ترین منصوب شدند البته برای اربابان بهترینند

سنندجی پاسخ جمعه 2 شهریور 1397 | 13:49

1
22

در شرایطی که کلا کاری در استان انجام نمیشود تخریب یک فرد و انداختن مشکلات به گردن یک نفر دور از نظرات کارشناسی استت
خود آقای استاندار ضعیف و با توجه با اخبار رسانه ها و نظرات نماینده بیجار و اخبار 90میلیون یوروبسیار ضعیف است
وی بیشتر به فکر تهران و آینده خودش است نه استان کردستان
پس میتوان نتیجه گرفت که کلا مجموعه
ضعیف عمل کرده و نباید مشکلات را به گردن یک نفر انداخت
این نظراتی که نوشته شده بیشتر جنبه تخریبی دارد
نقد کردن خوب است اما...

حمید پاسخ جمعه 2 شهریور 1397 | 15:06

2
25

این خبر کاملا جهت دار و تخریبی است
فردی که برای این پست توسط جناب استاندار معرفی شده
لیسانس تاریخ و غیر بومی است
آیا با تغییر فراد مشکلات استان حل میشود
امیدواریم که حل شود اما یقینا حل نخواهد شد

رامین پاسخ پنجشنبه 8 شهریور 1397 | 21:32

0
10

از زمان آقای رحیمی معاون عمرانی بومی استان و از اهل تسنن بوده اما گویا جناب آقای استاندار بعد از سالها طولانی میخواهد سنت شکنی کرده و یک غیر بومی اهل تشیع با لیسانس تاریخ رادر این پست قرار دهد که جای تاسف است مگر از متخصصین بومی اهل سنت دراستان کم داریم که جناب استاندار چنین تصمیمی دارد
خیلی امیدوار بودیم که با آمدن استاندار بومی به استان فضا برای استفاده از نیروهای اهل سنت فراهم خواهد شد اما متاسفانه شواهد نشان میدهد که جناب استاندار به جای استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت در فکر حذفشان است
کم کم داریم به جای میرسیم که بگویم صد رحمت به استانداران سابق....

کارشناس پاسخ شنبه 10 شهریور 1397 | 21:55

2
4

ظاهرا کسی مامورشده این ارقام مخالف را نسبت به موافقها بیشتر کند لطفا مدیریت سایت فکری به حال موضوع بکند عمرا" این آقای معاون اینقدر طرفدارداشته باشه ؟

آشنا یکشنبه 11 شهریور 1397 | 16:54

با نطر شما موافقم ، قطعا کسى را گذاشته مرتب وارد سایت شود و آمار ها را وارونه کند تمام دوران مدیریتش به توطئه و باج دادن سپرى شد ، ایشان براى رفع ابهام و اثبات خودشان کارنامه کارى خود را مستند منتشر کنند !!!!!! البته این پیشنهاد را براى عالى جنابان فیروزى ، دره وزمى، نصراللهى زاده ، کاظمى ، دادور دارم

همشهری پاسخ یکشنبه 11 شهریور 1397 | 22:51

2
5

درشبکه های مجازی هر روز شاهد گزارشی از مدیران حوزه ایشان هم رو می شود:
مدیردفتر شهری که از یاران غار ایشان می باشد 300 - 500 میلیون کارشناسی کرده در شهر مریوان
مدیردفترشهری 46 کار از نظام مهندسی را به عهده دارد
پس این آقا کی برای مردم کار می کند ؟
مدیربحران ایشان 50 میلیون به عنوان اشتغال از صندوق مهر وام گرفته برای اشتغال حتما خودش نه اینکه اصلا در استان حادثه نداریم
جدا" سوال اینه مسولین استان اینها رابررسی کردند؟ اتفاق افتاده یا نه ؟
اگر واقعیت داره انصافا" در حوزه معاون عمرانی رو باید گل گرفت و بست و خیال همه رو راحت کرد والسلام

واحدی پاسخ دوشنبه 12 شهریور 1397 | 08:22

5
1

در جهت تخریب کسی نیستم و کاری هم به شخص یا اشخاص ندارم
جناب کارشناس ،آشناو...که به نظر میرسد
اکثر نظرات بالا توسط یک نفر با نامهای متفاوت نوشته شده است و در جهت تخریب مجموعه مدیریتی استان و بویژه تخریب یک شخص است که اصلا کار منطقی نیست
با این نظرات‌که در بالا دیده میشود نقد جای خود را به تخریب داده است
یکی از دوستان به خوبی گفته اگر واقعیت داشته باشد
اتهام زدن آسان است اما اثباتش و بازی با آبروی افراد تاوان دارد
بیاید همیشه نقد کنیم اما نه دور از انصاف

ناشناس دوشنبه 12 شهریور 1397 | 16:51

جناب واحدى ، پس چرا عملکرد 5 ساله شان و آثار مثبتى که در حوزه عمرانى استان داشته و مردم نتایج این تلاشها را لمس کرده باشند را منتشر نمى کنند ؟ تا سیه روى شود هر که در او غش باشد . واما سوالى مطرح است ، چرا استان ما در تمام شاخص ها در ته جدول استانها قرار دارد ؟ این نتیجه بى تدبیرى و عافیت طلبى اینان است

همشهری پاسخ چهارشنبه 11 مهر 1397 | 23:09

0
1

بالاخره رفت رفت رفت به تاریخ پیوست

همشهری پاسخ چهارشنبه 11 مهر 1397 | 23:09

0
1

بالاخره رفت رفت رفت به تاریخ پیوست

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر

ADS

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید