واکنش شهردار به اتهام مقصر بودن شهرداری در تصادف مرگبار سنندج + عکس | کُردتودی
کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

واکنش شهردار به اتهام مقصر بودن شهرداری در تصادف مرگبار سنندج + عکس

تصادف اتوبوس سنندج، مقصران تصادف سنندج، مقصر تصادف سنندج کیست، شهرداری سنندج، حادثه سنندج، بلوار دکتر حسینی، ترمینال سنندج، اتوبوس سنندج تهران

شهردار سنندج گفت: اگر کارشناسان ترافیک شیب تند این بلوار را علت وقوع این حوادث می دانند و هر لحظه امکان حادثه مشابه دیگری در این بلوار هست باید از این پس پلیس راهور از تردد تانکرهای حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی ممانعت بعمل آورند.

به گزارش کُردتودی، حشمت الله صیدی، اظهار داشت: تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی یکی از دردناک ترین و تلخ ترین  حوادث رخ داده در سطح شهر بود.

 

صیدی ضمن ابراز تاسف از این واقعه ناگوار و تسلیت به بازماندگان و خانوادهای داغدار این حادثه اعلام کرد: از دقایق اولیه این حادثه  شهرداری با بسیج تمامی امکانات و نیروهای خود در جهت  امداد رسانی به حادثه دیدگان این واقعه تلخ اقدام نمود.

 

وی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر و براساس اظهارات  یکی ازمسئولان ترافیک کشوری شیب تند بلوار دکتر حسینی را یکی از دلایل وقوع این حادثه اعلام نموده اند که در راستای شفاف سازی این موضوع مطالبی در خصوص مشخصات فنی این  بلوار اعلام می گردد.

 

صیدی عنوان کرد: مطالعات احداث پروژه بلوار دکتر حسینی در سال 85 توسط مشاور ذیصلاح ( مهندسین مشاور سازیان ) طراحی و مطالعه  و کلیه نقشه ها و مشخصات اجرای این طرح توسط مشاور تصویب و نظارت شده است.

 

وی اعلام کرد: طول کل پروژه بلوار دکتر حسینی 6/3 کیلومتر و عرض آن با احتساب حریم سبز 90 متر در دو لاین رفت و برگشت است.

 

وی اعلام کرد: مطابق جدول 21 آیین نامه طراحی راههای شهری چاپ مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معاصر ایران و همچنین مطابق طرح هندسی خیابان های شهری وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور حداکثر شیب طولی بلوارهای شهری باید 8 درصد باشد.

 

 

صیدی تاکید کرد: با توجه به برداشت نقشه برداری از وضع موجود  شیب طولی بلوار دکتر حسینی در بدترین حالت  6/7 درصد  بوده که  از حدود آیین نامه که 8 درصد است نیز کمتر بوده و عدول نکرده است.

 

وی تصریح کرد: در هیج یک از مکاتبات قبلی پلیس راهور اشاره ای به شیب مسیر بلوار دکتر حسینی نشده و بعد از این حادثه برای اولین بار موضوع شیب تند این بلوار مطرح شده است.

 

صیدی  عنوان کرد: بلوار دکتر حسینی یک بلوار با کارکرد شهری است و نباید از این بلوار بعنوان مسیر کنار گذر استفاده شود.

 

شهردار سنندج بیان کرد: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی کلیه ملزومات ترافیکی شامل خط کشی، نصب سرعت کاه، تابلوهای هشدار دهنده و بازدارنده و تابلوهای بزرگ به منظورآگاه سازی رانندگان تانکرحامل مواد سوختی و همچنین چراغ چشمک زن در این بلوار توسط این شهرداری نصب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی هم کاملا نصب این علائم ترافیکی را تایید کرده است.

 

صیدی افزود: در محدوه وقوع تصادف هم ساختمان تعویض پلاک واقع شده که طبق طرح تفصیلی باید تعریض شود.

وی تصریح کرد: اگر کارشناسان ترافیک شیب تند این بلوار را علت وقوع این حوادث می دانند و هر لحظه امکان حادثه مشابه دیگری در این بلوار هست باید از این پس پلیس راهور از تردد تانکرهای حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی ممانعت بعمل آورند.

 

صیدی تاکید کرد: تنها راهکار جلوگیری از بروز حوادث ناگواری نظیر تصادف هفته گذشته در بلوار دکتر حسینی تکمیل کنار گذر شرقی شهر سنندج  بوده و یا حداقل از تردد کامیون های غیراستاندار که مشکل فنی در سیستم ترمز دارند جلوگیری شود.

 

شهردار سنندج ابراز امیدواری نمود با تکمیل این کنار گذر توسط  وزارت راه و شهرسازی شاهد حوادث ناگوری دیگری در مسیر بلوار دکتر حسینی نباشیم.

 

 

به گزارش کُردتودی، تصادف شدیدتانکر سوخت و اتوبوس مسافربری در 20 تیرماه در شهر سنندج 18 نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت.

 

بر اساس این گزارش یک تانکر حامل نفت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج- تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد و منجر به آتش سوزی اتوبوس حامل مسافران شد.

 

 این حادثه 18 نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد 11 نفر فوت و 7 نفر مصدوم شدند.

 

 

راننده تانکر‌ سوخت، راننده اتوبوس، شرکت حمل و نقل بار و شهرداری هر کدام سهم 25 درصدی در وقوع این حادثه دارند.

 

انتهای پیام/a.p

 

پنجشنبه 28 تیر 1397 | 09:25

کد خبر : 30403

منتشر کننده : a.p

شهروند پاسخ جمعه 29 تیر 1397 | 23:57

0
2

شواهد نشان می دهد که بنده خدا شهردار راست می گوید و تقصیر سازمانها و ارگانهای دیگر را نباید گردن شهرداری انداخت. مشکل جایی دیگر است یعنی ضعف شدید زیرساخت ها و نظارت های ضعیف یا شاید هم عدم نظارت. احداث جاده کنارگذر می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث داشته باشد. ضمنا اگر مرکز تعویض پلاک عامل موثری در وقوع این تصادف و سایر تصادف های رخ داده در این محل بوده است، چرا نباید آن را جابجا کرد؟ به هر حال حفظ جان و مال و امنیت مردم از اوجب واجبات است و در این شهر جاهای زیادی برای احداث مرکز تعویض پلاک وجود دارد.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

پیشنهاد سردبیر:

 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید