کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

اهمیت بسته بندی مناسب صنایع دستی در کُردستان/ قیمت بسته بندی باید پنج درصد قیمت خود محصول باشد !

اهمیت بسته بندی مناسب،  صنایع دستی ، کُردستان، قیمت بسته بندی، پنج درصد قیمت خود محصول

کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی، اظهار کرد: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.

به گزارش کُردتودی، صنایع دستی به دلیل ماهیتی که دارد، می تواند معرف بسیار خوبی برای فرهنگ و تاریخ یک کشور باشد که این امر از جایگاه مهم صنایع دستی حکایت می کند.

 

صنایع دستی طی قرنها شکل گرفته و دست به دست میان نسلها منتقل شده و امروز به عنوان میراثی گرانبها به دست ما رسیده است که ما نیز باید آن را به بهترین نحو حفظ کنیم.

 

ایران از جمله کشورهایی است که صنایع دستی آن اهمیت فراوانی دارد و اطلاع از ویژگی های صنایع دستی این کشور به ایران دوستان و فرهنگدوستان، در شناسایی فرهنگ این کشور کمک شایانی می کند و استان کردستان نیز از این امر مستثنی نیست.

 

به علت ويژگي زندگي سنتي در بسياري از نقاط كردستان و عدم استيلاي بخش صنعتي، هنوز صنايع دستی کردستان از لحاظ كيفيت و گستردگي در سطح كشور مطرح مي باشد، به گونه اي كه فرش و گليم كردستان به همراه محصولات ظريفه مانند شطرنج شهرت جهاني پيدا كرده است.

 

صنايع دستی استان كردستان عبارتند از: نازك كاري چوب، دست بافي، خراطي، ساخت زينت آلات محلي، سوزن دوزي و روكاري، سفال سازي، حصيربافي، گيوه دوزي، نمدمالي و ساخت محصولات چرمي.

 

هر نقطه از کردستان صنایع دستی مخصوص به خود را دارد و این صنایع به گونه ای بسیار زیبا و دلپذیر با هنر و فرهنگ همراه شده اند و ترکیبی از هنر و فرهنگ هستند.

 

 

پنجمین نشست کمپین بسته بندی معاونت صنایع دستی کشور ویژه صنعتگران، هنرمندان، طراحان و علاقه مندان به صنایع دستی در سنندج برگزار شد.

 

رونق کسب و کاردربخش صنایع دستی بسته بندی اصولی است

 سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: یکی ازمهمترین راههای رونق کسب و کاردربخش صنایع دستی بسته بندی اصولی وخودداری از فروش و صادرات این محصول ارزشمند بصورت فله ای است.

 

علوی ضمن تمجید از صنعتگرانی که محصولات خود را با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می کنند گفت: طراحی، تولید، بسته بندی و بازاریابی مراحل تولید یک محصول تا فروش است که بسیاری از افراد شاغل در حوزه صنایع دستی هم برای تامین معیشت خود وارد این عرصه شده اند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش حمایت از بسته بندی کلیه محصولات و تولیدات استان را حمایت خواهیم کرد در این میان محصولاتی همچون "کلاش" که یکی از صنایع دستی اصلی استان است و طی سالجاری نیز جهانی شده است، در اولویت قرار می گیرد.

 

 

اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی

روح الله رحمانی کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در ادامه با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی، اظهار کرد: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.

 

وی در ادامه به طرح هایی که در معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش بسته بندی وجود دارد اشاره و تصریح کرد: ارتقای کیفیت، حفظ جایگاه، هویت سازی و شناسنامه دار کردن و جلوگیری از آسیب های وارده از جمله اهداف طرح گسترش بسته بندی است.

 

رحمانی به اقدامات حمایتی هم اشاره و خاطرنشان کرد: اعطای نمونه های رایگان، اعطای تسهیلات، سفارش گروهی، تشکیل بانک اطلاعاتی، فرهنگ سازی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه و برنامه های فرهنگی از جمله اقدامات حمایتی است.

 

 

فرهاد حامدی کارشناس صنایع دستی استان در ادامه به بیان کلیاتی در مورد بحث بسته بندی پرداخت و گفت: رویکرد جدید استفاده از مواد بازیافت پذیر برای بسته بندی کالاهای مختلف است.

 

وی عنوان کرد: هدف از بسته بندی هر کالا، آماده سازی، توزیع، انبار کردن، بازاریابی و شأن دادن به کالاست.

 

وی اظهار کرد: حفاظت فیزیکی، دربرگیری یا انباشتگی، انتقال اطلاعات مربوط به کالا، کاهش هزنیه های ناشی از صدمه دیدن محصول و دخل و تصرف در کالا، راحتی حمل و بازاریابی از جمله کارکردهای بسته بندی است.  

 

منبع: آفتاب دل

انتهای پیام/

سه شنبه 26 دی 1396 | 08:35

کد خبر : 28403

منتشر کننده : م ر/a

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید