Go Up
kurdtoday
گروه : سیاسی

آقای رئیس شورای شهر سنندج، ای‌ کاش و هزاران ای کاش!

مراسم تودیع و معارفه شهردار سنندج، حشمت الله صیدی، شهردار سنندج، رئیس شورای سنندج

آقای رئیس، ای کاش از سخن منتقدان برآشفته نمی‌گشتید و بسیار زود جبهه‌گیری نمی‌کردید؛ ای کاش آستانه صبرتان بیشتر می گردید؛ ای کاش بجای تهدید کردن به بگم و نگم با مردم روراست بودید و بیشتر شفاف‌سازی می‌کردید!

به گزارش کُردتودی، روز گذشته در مراسم معارفه شهردار جدید سنندج رئیس شورای شهر پشت تریبون رفت و توپ برخی از  قصورات و ندانم کاریهای شورا و شهرداری را به زمین بعضی از نهادها و سازمانهای دیگر انداخت. چنین وانمود کردند که گویا شورا و مدیریت شهری مدینه فاضله است اگر همیاری و همکاری مثبتی از سوی سایر نهادهای دیگری باشد.

 

 اما ای کاش این رئیس به اصطلاح کهنه کار و قدیمی شورای شهر ذره ای به گذشته ها چرخی می زدند و عملکرد خود و دوستانش را زیر ذره‌بین واقعیت قرار می دادند  آنگاه تمامی قصورات را از گردن خویش ساقط نمی کردند؛ رئیس شورای شهر از کوچک سازی بدنه شهرداری و نیروهای مازاد شهرداری سخن گفتند اما ایکاش این رئیس مقداری جانب انصاف را رعایت می کردند که اولا بزرگ شدن بدنه شهرداری تاثیرش از کدامین عوامل بوده است؛ چرا کمیته ای را در شورا تشکیل نمی دهند که بررسی نمایند این نیروهای مازاد توسط چه افراد و اشخاصی به بدنه شهرداری تزریق شده اند! چرا بررسی نمی کنند که خواهر و برادر و عمو و پسرعمو و پسردایی و اقوام پدرزن کدامیک از افراد به  بدنه شهرداری بدور از فرایندهای قانونی و تنها به صرف تبصره پارتی بازی  جذب شده اند؟!

 

 ای کاش وقتی از تعدیل نیروها صحبت می کنید ابتدا این تعدیل نیرو را از اقوام و فامیلهای خود و دوستانتان شروع می کردید آن هنگام مردم دیگر در صداقتتان کمتر شک می کردند! ای کاش شفاف و صادقانه به مردم توضیح داده می شد که مشکل اضافه شدن نیرو به شهرداری ازآن بخت برگشته  بدون پارتی با چندین نفر بیکار نیست بلکه مشکل اصلی  برخی از دوستان شما بودند که بدون ضابطه سالها نیرو به این مجموعه اضافه کردند!

 

آقای رئیس، ای کاش زمانی  که از جیب مبارک شهرداری مبلغ پنجاه میلیون تومان  برای امری خداپسندانه یعنی کمک به زلزله زده گان اختصاص می دادید ( کمک به این عزیزان یک وظیفه انسانی است ) ای کاش بجای حاتم بخشی از جیب مردم این شهر مقداری بیشتر حس انساندوستی شما و دوستان فوران می کرد و لااقل از گرفتن حداقل یک هفته حق جلسات خود در شورا گذشت کرده و آنرا به زلزله زدگان اختصاص می دادید آن وقت مردم کمتر به تظاهرگرانه بودن چنین اقداماتی شک می کردند !

 

آقای رئیس، ای کاش به برخی از دوستان شورائیت این توصیه را می کردید که مقداری کمتر عکسهای جوراجور با کت و شلوارهای اتوکشیده  خود را در کانالهای مجازی نمایش دهند، بجای این همه عکس سلفی و با چشمان حدقه زده و نیشخند مقداری هم  از دردهای کارگران شهرداری در کانالهایشان بنویسند؛ از آنانی که معیشتشان در معرض خطر قرار گرفته است؛ از آنانی که رایشان در شورا شدن برخی موثر بود!

 

آقای رئیس، اینک که شهردار جدید کارش را شروع کرده است ای کاش شورا مطابق با قانون  تنها یک نقش نظارتی بر شهرداری داشته باشد نه اینکه خدای ناخواسته حتی در چیدمان آبدارچی های شهرداری هم نقش زیرپوستی ایفا کند؛ ای کاش این اجازه را به شهردار جدید داده میشد تا تیم کاری خویش را مطابق با برنامه های  خویش انتخاب  نماید نه اینکه زبانم لال لال مدیریت سازمانها و مناطق را مانند گوشت قربانی در بین خویش قطعه قطعه نمایند!

 

آقای رئیس شورا، ای کاش این اجازه را به شهردار جدید داده می شد تا حداقل  برای چهار سال شهردار بماند که بتواند  برنامه هایش را عملیاتی نماید نه اینکه پس از گذشت حداکثر ده ماه باز هم افسانه و  شاهنامه هیجده صفحه ای بدون سرانجام برای ایشان هم به رشته تحریر درآید ای کاش اجازه می دادید تا  طول عمر مدیریت شهری سنندج مقداری طولانی‌تر شود!

 

آقای رئیس، ای کاش از سخن منتقدان زیاد برآشفته نمی گشتید و بسیار زود جبهه گیری نمی کردید؛ ای کاش آستانه صبرتان بیشتر می گردید ای کاش بجای تهدید کردن به "  بگم "  و " نگم" با مردم ذره ای روراست بودید و بیشتر شفاف سازی می کردید زیرا در مصاحبه‌ای بیان کرده بودید اگر بیشتر از این مورد انتقاد قرار گیرم  بسیاری از  ناگفته ها را خواهم گفت؛ ایکاش این ناگفته ها را بصورت شفاف  برای مردم بیان می کردید زیرا به نظر حقیر نگفتن این حرفهای اندرونی حضرتعالی خیانتی نابخشودنی به مردم این شهرخواهد بود چون مردم به شماها اعتماد کردند پس چه دلیلی دارد که حقایق را به مردم نگوئید! چرا باید در لفافه سخن گفت؟! پس بشکن سکوتت را که این سکوت خیانت است نه خدمت!

 

اما در پایان، ای کاش لااقل با خودمان روراست بودیم؛ ایکاش فکر نمی کردیم که مردم هیچی نمی دانند اما مردمان این دیار عاشقان واقعی نظام و رهبری هستند قطعا همه چیز را دانسته و خواهند دانست اما صبر مردم تا پای صندوقهای رای خواهد بود تا جواب این کم مهریهای برخی از دوستان را آنجا بدهند!

 

نویسنده: شهروند سنندجی

 

انتهای پیام/sh.s

سه شنبه 30 آبان 1396 | 10:14

کد خبر : 27638

منتشر کننده : a.p

نظرات :

رضائی پاسخ سه شنبه 30 آبان 1396 | 10:48

2
1

درودبرشیرمردان گلین وگزگزاره وروستای حوزه کامیاران اسمش را نمیدانم. اما مثلث آتش این سه تفنگدار تمام سنندج را به خاک وخون خواهد کشید!!!

تذکر به جناب اقای رضایی و نوسینده مطلب پاسخ چهارشنبه 1 آذر 1396 | 07:31

0
2

اقای رضایی لطفا بحث شهری و روستایی راه نیندازید و روستائیان را مسخره نکنید. بر اساسا ایات بینات قران کریم هیچ کسی بر دیگری غیر از تقوی فضیلتی ندارد . هیچ وقت روستایی و شهری نیز فی نفسه با هم تفاوتی ندارند بنا بر این نوشته شما خلاف مسلم است .به اقای نویسنده نیز تذکر چنین است. واقعا چه شده است؟اسمان و ریسمان بافتن برای چیست؟

سنه ایی پاسخ چهارشنبه 1 آذر 1396 | 08:03

2
1

در حقیقت همین رئیس مدعی شورای شهر در گذشته چندین نفر از فامیلها و اقوام نزدیک خویش را به شهرداری اضافه کرده است اگر آدم صادق و درستکاری هستند چرا از اقوام و فامیلهای خودشان شروع نمی کنند ، گویا زورشان تنها می رسد به عده ای کارگر بدبخت !! یا همان آقای پرادعای گلینی که ایشان هم از همه جور فامیل در شهرداری دارند . اینان فقط دارند شعار می دهند فکر میکنند مردم نادانند اما مردم همه چیز را بخوبی می دانند !! قطعا صیدی را هم برای این برنامه آورده اند که ته مانده افراد استخدام نشده فامیلشان را در این دوره به شهرداری اضافه کنند ، اگر صیدی زیربار نروند این بار آقای گلینی شاهنامه پنجاه صفحه ای هم برای استیضاح ایشان خواهند نوشت . بدون شک دوران شهرداری مهندس صیدی هم یکسال طول نخواهد کشید. حالا چهار نفر دیگر هوادار صیدی نیز از هم اکنون لیست استخدامیهای خودشان را درجیب دارند ، خدا بهمان رحم کند با این شورای شهر!!!

مجید پاسخ چهارشنبه 1 آذر 1396 | 11:08

2
1

از سایت کردتودی بعنوان یک رسانه کاملا حامی این درخواست را داشته و داریم که یک گزارش تهیه کنند در مورد این شبهه که گویا یک یا دو نفر از اعضاء فعلی شورای شهر سنندج بدون داشتن مدرک دکترا در زمان تبلیغات از عنوان دکتر استفاده کرده اند زیرا اگر چنین باشد کاملا خلاف قانون بوده و باید مبادی قانونی با این مسئله برخورد جدی را بنمایند. زیرا این یک دروغ و کلاهبرداری بزرگ باید محسوب گردد. واقعا بررسی کنید و بدون واهمه گزارشی تهیه شود امیدوارم که اینجوری نباشد.

استخدام پاسخ چهارشنبه 1 آذر 1396 | 12:10

0
1

استخدام و داشتن شغل طبق قانون اساسی کشور حق همه افراد می باشد داشتن خانه حق همه افراد می باشد . بسیار متاسفم که سنه ابی بدنبال تحقیق و تفحص در این مورد است که چند نفر کارگر و نظافتچی و ابدارچی با مدرک بالا از فامیلهای شورای شهر در شهرداری استخدام شده اند . از همین الفباء خودمان را باید ارزیابی کنیم یا اقای مجید اقا از دکترا داشتن و یا نداشتن یک یا 2 نفر فرموده اند فرض بر این باشد که فرمایش جنابعالی درست باشد حالا چرا؟ چرا همان وقت به مسئولین رسیدگی کننده اعلام نفرمودید؟ این اقایان در یک روند دمکراتیک رای اورده و انتخاب شده اند اینجانب به فقط 2 نفر از شورای فعلی رای داده ام و به افرادی هم رای داده ام که رای نیاورده و انتخاب نشدند ولی وظیفه دارم به انتخاب مردم احترام بگذارم حال انتخاب مردم را چرا اقای سنه ابی از جانب مردم می نویسند؟ این اقایان که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند چرا باید با اسم دفاع از مردم زیر سوال برد؟ کدام منطق این می پذیرد؟

شهروند پاسخ پنجشنبه 2 آذر 1396 | 02:02

0
1

واویلا لیلی٬ بدبختیمون خیلی! ای داروغه های شورای شهر لطفا شهرمان را روستا نکنید. آنچنان که از بیانات شهردار جدید بر می آید ایشان فاقد هر گونه ایده و برنامه ای برای مدیریت شهر سنندج هستند و بزودی شاهد نایسرهای متعدد در اطراف سنندج و تبدیل مرکز استان به یک روستای بزرگ خواهیم بود.

مجید پاسخ پنجشنبه 2 آذر 1396 | 08:42

0
0

آقای استخدام ،،، حرف شما منطقی که استخدام حق طبیعی همه افراد جامعه است اما در یک شرایط مساوی و برابر ، آیا خودتان در جریان نیستید که در سنندج خانواده هایی هستند که چندین نفر لیسانس و فوق لیسانس بیکار دارند ، آیا استخدام تنها حق اقوام و فامیلهای شورای شهر است ؟ چرا یک تحقیق نمی کنید بیش از یک هزار نفر شهرداری نیروی مازاد دارد ، این همه نیرو از کجا آمده اند ؟ آیا شورای شهر برای خدمت به همه مردم سنندج سرکار می آیند یا فامیل و افراد درون ستادی ؟ برادر یا خواهر بزرگوار باید کمی واقع بین باشیم شورای شهر برای خدمت آمده اند نه اینکه گرفتن امتیاز و استخدام !!! اما در مورد آن دونفری که بدون داشتن مدرک دکترا اما با عنوان دکتر وارد شورای شهر سنندج شده اند ، باید بدانید تخلف تخلف است ، کدام روند دمکراتیک که شما از آن دم می زنید این را قبول دارد که با جعل عنوان و کلاه سر مردم گذاشتن رای مردم را جمع کنند ؟ کدام قانون می گوید که افرادی که مرتکب تخلف شده اند را باید به صرف دمراتیک بودن آزاد و رها نمود ؟ آیا استفاده از عنوان دکتر در تبلیغات توهین آشکار به این مردم نیست ؟ آیا گذشت از این نوع افراد راه را برای تخلفات بیشتر دیگران باز نمی کند ؟! بله در همان موقع باید فرماندار سنندج به این تخلف بسیار سنگین و توهین آمیز این یک یا دونفر رسیدگی می کرد حال چرا این مسئله را به حال خود رها کرده است باید خودشان پاسخگو باشند ،، کدام رای مستقیم ؟ رای که با تزویر و جعل عنوان به دست آمده باشد را نباید رای پاک دانست !!! اگر امروز با چنین افرادی برخورد نشود فرداها افرادی خود را با مدرک سیکل پروفسور نمایش خواهند داد !!!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

به انتخاب سردبیر

بیشتر ...

مقـالـه / یادداشت

بیشتر ...

ADS

ADS

کانال رسمی کردتودی در تلگرام

سنه بازار

ADS

ADS

ADS