Go Up
kurdtoday
گروه : اجتماعی

تولیدات تلویزیونی و رادیویی پوچ و بی محتوا

رادیو و تلویزیون ملی ایران، تاریخچه رادیو و تلویزیون در جهان، ورود تلویزیون و رادیو به ایران، تولیدات هالیوودی

با آغاز فعالیت دانشمندان برای ارتباط دور برد از راه امواج بی سیم در حقیقت رادیو نیز پا به عرصه ظهور رساند، یعنی از به طور دقیق نه اما از سال های 1860 میلادی بعد فعالیت رادیو نه به طور رسمی آغاز شد. 

به گزارش کُردتودی، اما رسما رادیو برای اولین بار در سال 1910 توانست اولین تولید خود را پخش کند، که با آغاز جنگ جهانی با وقفه همراه شد و در نهایت ده سال بعد رادیو عملا مورد استفاده عمومی قرار گرفت.


در ایران هم در سال 1303 در وزارت جنگ وقت به منظور برپایی مقدمات راه اندازی تلگراف بی سیم، دستگاه فرستنده بی سیم در چند شهر سفارش داده شد و در نهایت به صورت رادیو و تولید برنامه در سال 1319 اولین پخش رادیویی در کشور آغاز به کار کرد.


در بخش تلویزیونی هم در سال 1337 اولین تولیدات به صورت محدود در ایران آغاز شد و در نهایت بعد از انقلاب اسلامی در سال 1357 سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران رسما بنیان گذاشته شد.


هم گام با تولیدات جهانی تلویزیون و رادیوی ایران هم اقداماتی داشته و در حوزه کاری خود همگام با اعتقادات ملی گام های را برداشته اند، اما متاسفانه هرگز نتوانست به حد کمال برسد.


با وجود تمام پیشرفت های که در عرصه تولیدات جهانی در تلویزیون و رادیو بود، اما متاسفانه تولیدات ایران نتواست هرگز جایگاه خود را بیابد و بتواند همگام و هم سو با اعتقادات و افکار مردم جامعه پیش برود.


تولیدات رادیویی و تلویزیون ایران همواره با تمام هزینه های که برای رسانه ملی به دنبال داشت، دافعه داشته و هرگز نتوانست نیازهای جامعه را برآورد کند.


تولیدات در رسانه ملی ضعیف بوده و متاسفانه یا پیش از زمان حرکت می کند، یا زیادی عقب می ماند و یا اینکه تولیدات هیچ ربطی با گروه های سنی و مردم ساکن در محوطه جغرافیایی ایران اسلامی ندارد.


این ضعف و اتلاف نیرو، انرژی و هزینه ها در شبکه رسانه ملی هرگز جوابگوی نیاز نبوده و فقط مردم را از داشتن شبکه ای منسجم، مفید و ارزشمند ناامید می کند.
در مقابله رسانه ملی ایران، هالیوود به عنوان ابر قدرت تولیدات تلویزیونی فعالیت های بزرگ با هزینه های بالای دارد تا بتواند به راحتی شبکه های کوچک تر از جمله رسانه ملی ایران و دیگر کشورهای منطقه را حذف کند و با تولیدات خود ترویج یک فرهنگ ایده آل خود را داشته باشد و اعتقادات مردم در نقاط مختلف جهان را همسو با خود بکند.


رسانه به عنوان قدرت برتر جهان بوده و هر کس برای غالب کردن تفکر خود در هر زمینه ای با استفاده از این عنصر ارزشمند و کاربردی به راحتی به خواسته خود می رسد، اما متاسفانه در ایران مسئولان هنوز به ارزشمندی این عنصر پی نبرده و میدان را به نفع هالیوود خالی کردند.


چرا که تمام تولیدات رسانه ملی در تمام ابعاد و در تلویزیون و رادیو کاملا خالی از محتوا و پوچ است که هیچ کدام از مخاطبان را اقناع نمی کند و صرفا در مواردی که استفاده می شود از بی امکاناتی و فقط برای گذراندن وقت توسط گروه های کم درآمد جامعه که هیچ گزینه ای دیگری برای وقت گذرانی ندارند، مورد استفاده می شود! که این خود یک تلنگر سنگین و پتکی دردناک برای رسانه ملی است.


گاها اطلاعاتی که در رسانه ملی ابلاغ می شود یا عملا کاربردی ندارد و یا صرفا قدیمی و به درد نخور است، که متاسفانه در چند سال اخیر بهره گیری از همین ضعف بزرگ منجر به پیروزی شبکه های ماهواره ای در مقابل رسانه ملی شد و بیش از 50 درصد مخاطبان ایرانی از شبکه ملی ریزش و به نفع شبکه های جم و فارسی وان جذب شدند.


همین کم کاری مسئولان مربوطه در حوزه رسانه ملی بازار اهمیت و ارزش تلویزیون و رادیو را کساد کرده و به نفع غربی ها جاخالی اساسی داده اند، که در سال های نه چندان دور آینده هم این بی خیالی کار دست تلویزیون و رادیو می دهد و کلا مخاطبان پر...! 

 

انتهای پیام/

دوشنبه 15 آبان 1396 | 11:40

کد خبر : 27395

منتشر کننده : o.o

نظرات :

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

مقـالـه / یادداشت

بیشتر ...

ADS

ADS

کانال رسمی کردتودی در تلگرام

سنه بازار

ADS

ADS

ADS