Go Up
kurdtoday
گروه : اقتصادی

گَرد بی‌توجهی مسئولین بر پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی

جاده ساحلی سنندج, بلوار کُردستان, پروژه های عمرانی شهری

پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی سنندج کماکان از جمله طرح‌های عمرانی نیمه کاره شهری است که با گذر چندین شهردار و تغییر 2 3 استاندار، گرد فراموشی و بی توجهی مسئولین بر آن نشسته است.

به گزارش کُردتودی به نقل از نوای آبیدر، بلوار کُردستان در شهر سنندج از جمله پروژه‌های عمرانی موفق دردهه 70 شمسی بود که توانست شاهراهی جدید در هسته مرکزی شهر برای سهولت تردد خودروها ایجاد کند.

 

این طرح که بهمراه مجموعه پارک جنگلی آبیدر در دولت سازندگی انجام شد، کماکان از جمله پروژه‌های کاربردی سنندج بوده که نظیر آن را در سنندج به ندرت می‌توان یافت.

 

بلوار کُردستان سنندج که قرار است شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند، از ابتدای میدان لشکر 28 آغاز و بر اساس نقشه قرار است تا جاده ساحلی سنندج در شرق شهر متصل شود.

 

یکی از موانع بوجود آمده در مسیر این بلوار شهری، محدوده پل بیمارستان توحید، آخرین نقطه اتصال لوار به جاده ساحلی است که چندسالی است گرد فراموشی را به خود گرفته است.

 

با تحقیقات میدانی نوای آبیدر این مهم مشخص شد که یکی از موانع پیش روی این طرح بزرگ شهری، مسئله ساده جمع آوری آب‌های سطحی این مسیر – به دلیل وجود فاضلاب اصلی شهر – است که تا لحظه نگارش این گزارش، این مهم به اتمام نرسیده است.

 

با عبور از این منطقه و به دلیل مجاورت بسیار نزدیک با درب ورودی بیمارستان توحید سنندج، بوی نامطبوع فاضلاب به مشام می‌رسد که در شان یک مکان پزشکی و درمانی نیست.

 

با نگاهی به تابلوی نصب شده در این پروژه، وظیفه جمع آوری آب های سطحی موجود در مسیر این پروژه بر عهده شرکت آب و فاضلاب شهری قید شده و شهرداری نیز بر این قضیه تاکید دارد که در صورت حل این مشکل، پروژه در کمترین زمان ادامه خواهد یافت.

 

نوای آبیدر - پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی در سنندج

 

تابستان سال 94، محمد صدیق فتحی، معاون عمرانی شهرداری سنندج در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از این پروژه شهری با گلایه از آبفا گفته بود که مشکل اصلی این پروژه را عدم پوشش کانال فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب است.

 

وی افزوده بود که در صورت پوشش کانال فاضلاب عملیات اجرایی 700 متر باقیمانده این طرح آغاز خواهد شد.

 

از طرف دیگر، مجموعه مدیریتی استان و معاونت عمرانی استانداری کُردستان اختلافی مابین شهرداری و آبفا نمی‎بیند و معتقد هستند که وظابف دستگاه‌ها به خوبی مشخص شده است.

 

نکته قابل تامل و مورد پرسش اینجاست که چرا با گذشت چندین سال و تکمیل فازهای بالاتر، این چند صد متر تکمیل نمی‌شود؟ اگر اختلافی در بین شهرداری و آبفا وجود ندارد، چرا شهرداری مکررا اعلام کرده که آبفا فضلاب روباز این بخش را پوشش نمی‎دهد؟

 

نوای آبیدر - پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی در سنندج

 

البته علاوه بر مشکل پوشش و جمع آوری آب‌های سطحی این نقطه، بحث مقاوم سازی پل اصلی ورودی بیمارستان توحید نیز بسیار مورد بحث و جدل است.

 

ترافیک شهری سنندج در چند سال اخیر با رشد فزاینده‌ای مواجه بوده و خیابان‌های باریک شهر به هیچ عنوان گنجایش این حجم بالا از خودروها را ندارد؛ از طرف دیگر، تاخیر در تکمیل پروژه‌های حیاتی همچون بلوار کُردستان که می‎تواند نقشی کلیدی در روانسازی ترافیک شهری باشد، مشکلات و تبعات زیادی را به مردم و شهر وارد می‌کند که لازم است مسئولین با اقدام و عملی واقعی این پروژه را در اسرع وقت تکمیل نمایند.

 

نوای آبیدر - پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی در سنندج

 

انتهای پیام/

یکشنبه 14 آبان 1396 | 09:44

کد خبر : 27353

منتشر کننده : ف.ف/n

نظرات :

شهرام پاسخ یکشنبه 14 آبان 1396 | 11:52

0
2

وقتی شورای شهر ( بلای شهر) دردولت احمدی نژاد درست شد شهر ها بجای آبادانی شدن روبه خرابی میرود. شهردار قبلی سال گذشته چند صد میلیارد تومان بودجه برای شهرداری سنندج گرفته چند شهرک اسفالت و چند پروژه انجام شده ولی شورای شهر برای اینکه ... کم بود ایشان را عوض کردن و حالا دوماه حقوق کارمندان شهرداری اتش نشانی رفت گرها وغیره پرداخت نکرده اند.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

مقـالـه / یادداشت

بیشتر ...

ADS

ADS

کانال رسمی کردتودی در تلگرام

سنه بازار

ADS

ADS

ADS