Go Up
kurdtoday
تاملی بر سخنان استاندار در سایه کُردستان/گروه : سیاسی

آقای مدیر، مسئولین متولی رسیدگی به مطالبات معیشتی و توسعه‌ای کُردها هستند/جاده‌های کُردستان قتلگاه است

مطالبات معیشتی کوردها، قتلگاه های کردستان، وضعیت جاده های کردستان، مسئولین کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در سخنانی گفته که توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان به مطالبه دولت و ملت تبدیل شده است این در حالی است که کُردها همواره مطالبات معیشتی و توسعه‌ای خود را دولت یازدهم خواستار بودند که کمتر به نتیجه رسیدند.

به گزارش کُردتودی، به نقل از نوای آبیدر، زیرساخت‌های حمل و نقل کُردستان از دیرباز با ضعف و نقایص بسیاری همراه بوده است که هر دولتی به نوبه خود توانسته بخش‌های از آن را حل و فصل و البته گره‌ای به مشکلات آن نیز بیفزاید.
 

 

جاده‌های کُردستان که لقب «قتلگاه‌های مرگ» را به خود گرفته، تنها در سال 95 موجب مرگ بیش از 376 نفر از شهروندان شد.
 

 

علاوه بر آن، حس بد ورود به جاده‌های استان کُردستان به دلیل باریک بودن آن و وجود پیچ‌های متعدد و خطرناک – مسیر سنندج به مریوان – از جمله دلایل و شواهد ضعف بزرگ زیر ساخت حمل و نقل استان است.
 

 

دولت یازدهم که با وعده آبادانی و توجه ویژه به کُردستان قدم گذاست، در حوزه بهبود راه‌ها و جاده‌های کُردستان و کم کردن آمار مرگ و میز جاده‌ای شاید توانسته باشد درصد ناچیزی از آن را تسهیل نماید اما گفتن اینکه تنها در این دولت جاده‌های کُردستان مورد توجه قرار گرفته، تبلیغی سیاسی بیش نیست.
 

 
"حسین فیروزی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفته که فراموش نکنیم زمانی که قیمت هر بشکه نفت 140 دلار بود و درآمد 8 ساله کشور از نفت 750 میلیارد و از گاز 100 میلیارد دلار بود از هر طرف که وارد کردستان می شدیم جاده ها باریک می شد اما خوشبختانه امروز توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان به مطالبه دولت و ملت تبدیل شده است.
 


جالب اینجاست که خود این فرد و مجموعه کاملا سیاسی استانداری کُردستان در سال‌های ابتدایی ورود به استانداری تنها به فکر تبلیغات سیاسی و جناحی کردن استان بودند و کمترین توجه را به مشکلات استان داشتند که اکنون اینگونه خود را در کنار مردم قرار می‌دهند.
 


جناب آقای مدیر، لازم است که بدانید مردم کُردستان همواره و در همه دولت‌ها مطالبه رسیدگی به جاده‌ها و زیرساخت حمل و نقل و بهبود معیشت خود را داشته و مختص به دولت یازدهم نبوده است.
 


علاوه بر آن، عجیب است که شما چگونه باریک شدن جاده‌های کُردستان را لمس کرده‌اید چرا که برخی از مسئولین یا در مرکز استان و در زیر کولر گازی اتاق‌های خود بوده‌اند و یا با ماشین‌های آنچنانی به مسافرت پراخته‌اند که تجربه خطر جاده‌های کُردستان را درک نکرده‌اند.
 


مقوله چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد و تکمیل تدریجی کریدور شمال به جنوب که بخشی از آن از کُردستان عبور می‌کند نیز در ماه‌های پایانی دولت یازدهم برجسته سازی و تسریع پیدا کرد تا تبلیغاتی کاملا سیاسی برای دولتی‌ها باشد.
 


بهره برداری جناحی و سیاسی از پروژه‌های آبادانی کُردستان به وفور در دولت یازدهم مشاهده شد و مردم نیز به خوبی تفاوت خدمت و منت را درک می‌کنند.
 
انتهای پیام/M.I

سه شنبه 17 مرداد 1396 | 07:00

کد خبر : 26248

منتشر کننده : M.I

نظرات :

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

مقـالـه / یادداشت

بیشتر ...

ADS

ADS

کانال رسمی کردتودی در تلگرام

سنه بازار

ADS

ADS

ADS