نگاهی به تبلیغات داغ انتخاباتی در کردستان/کوچ ستادها از فضای مجازی به سطح شهر | کُردتودی
کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

نگاهی به تبلیغات داغ انتخاباتی در کردستان/کوچ ستادها از فضای مجازی به سطح شهر

کوچ ستادها از فضای مجازی به سطح شهر، تبلیغات انتخاباتی در کردستان، نصب بنر در سطح شهر سنندج، وعده های انتخاباتی کاندیداها در کردستان

چه روزهای پرالتهاب و پرنشاطی است این انتخابات و شور و شوق تبلیغات، در گذری از حال و هوای این روزهای شهرهای مختلف استان صدای تبلیغات به‌وضوح به گوش می‌رسد، تبلیغاتی که گاهی از جنس وعده‌ووعید است و گاهی رنگ شعار به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، 29 اردیبهشت‌ماه دروازه‌های پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دست مردم به روی افراد منتخب به امید رفع مشکلات، تغییر وضعیت و فردایی بهتر گشوده خواهد شد و اینجاست که حس حضور در بستر وحدت، همدلی و هم‌زبانی جای می‌گیرد.

 

چه روزهای پرالتهاب و پرنشاطی است این انتخابات و شور و شوق تبلیغات، در گذری از حال و هوای این روزهای شهرهای مختلف استان صدای تبلیغات به‌وضوح به گوش می‌رسد، تبلیغاتی که گاهی از جنس وعده‌ووعید است و گاهی رنگ شعار به خود می‌گیرد.

 

اگر به‌ تبلیغات انتخاباتی در جای‌جای شهر نظری بیندازیم این تنوع شعارهاست که توجه مردم را جلب می‌کند، شعارهایی که گاه محور اقتصادی دارد و گاه سیاسی و اجتماعی.

 

زمانی اگر محل اصلی تجمع‌ها، سخنرانی‌ها و تبادلات فکری صرفاً ستادهای انتخاباتی محسوب می‌شد، امروز شاهد استفاده قابل‌توجه از شبکه‌های مجازی برای تبلیغ هستیم استفاده‌ای که به تعبیر برخی گاهی شکل سوءاستفاده به خود گرفته و گاهی می‌تواند با انتشار خبر و واقعه‌ای کل عملکرد یک ستاد انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

هر ساعت که می گذرد بر حجم تبلیغات وسیع و گسترده های افراد کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستاها در استان کردستان افزوده می شود و افراد سعی می کنند که با استفاده از شیوه های مختلف خود را برای جلب آراء مردمی عرضه کنند.

 

هر چند که ماه ها قبل از رسمی شدن تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افراد داوطلب و طرفداران آنها با حضور گسترده در فضای مجازی و با خرید ممبرهای غیرواقعی در تلگرام به دنبال جذب آرا بیشتر مردم بودند ولی این روزها و با رسمی شدن تبلیغات، فضای واقعی و مجازی در تسخیر افراد قرار گرفته است.

 

اما در کنار این معرفی‌ها و ارائه برنامه‌ها رفتارهای نامتعارفی نیز از سوی برخی کاندیداها انجام می‌شود که در جای خود بسیار قابل‌تأمل بوده و به‌جای اینکه آرای آن‌ها را افزایش دهد سبب می‌شود که ازنظر مردم رد صلاحیت شوند.

 

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برخی افراد شرکت‌کننده در رقابت انتخاباتی با رفتارهایشان به‌جای اینکه خود را خدمت‌گزار مردم بدانند، مردم را ابزاری برای رسیدن به اهدافشان می‌دادند.

 

سیروان رضایی گفت: آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان بدون فکر همه کاری انجام می‌دهند و با این کارها به شعور مردم مستقیماً توهین می‌کنند.

 

ابراهیم یکی دیگر از شهروندان سنندجی است که ساکن ناحیه منفصل شهری نایسر است که می گوید: برخی از کاندیداهای شورای شهر تصور می‌کنند که همه مردم نیازمند بوده و به همین منظور از هم‌اکنون بسته‌های حمایتی برای جلب آرای آن‌ها ارائه می‌کنند.

 

وی می گوید: خرید بلیت کنسرت، زمین فوتبال، استخر و شام و نهار دادن نیاز امروز جوانان این شهر نیست، پول‌های بادآورده‌ خود را در جیب بگذارید و برای داشتن آرای بیشتر از فکر و ذهنتان مایه بگذارید.

 

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع نزدیک به ۹ هزار نفر ثبت نام کردند که البته در طی مدت زمان بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت شماری از این افراد انصرف دادند.

 

علیرضا آشناگر بیان کرد: در مجموع در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان ۹۱۸ نفر بیش از دوره چهارم ثبت نام کردند و به همین دلیل میزان رشد ثبت نام افراد داوطلب نیز با افزایش ۱۱.۵  درصدی همراه بوده است.

 

محمد سعیدی یکی از شهروندان سنندجی  بابیان اینکه باید به فکر حل مشکلات شهر بود و با وعده‌های دروغین ناامیدی را در جامعه رواج نداد، گفت: برای انتخاب فرد اصلح در این حوزه باید در مورد افراد و سابقه فعالیت آن‌ها تحقیق و بررسی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آنچه در انتخاب فرد اصلح مهم است تعهد و عمل به برنامه‌هایی است که وعده می‌دهد، عنوان کرد: شهروندان زمانی تمایل به شرکت در انتخابات دارند که نتیجه انتخاب‌های قبلی خود را ببینند.

 

شهروند سنندجی در ادامه افزود: کسانی که به‌عنوان داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام می‌کنند باید تنها باهدف حل مشکلات مردم و شهر و داشتن شهری بهتر قدم در این عرصه بگذارند چراکه در برابر شهروندان مسئول‌اند.

 

از لحظه آغاز تبلیغات پنجمن دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان، فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها شروع شده است و هر چه زمان می گذرد بر حجم این فعالیت های تبلیغاتی افزوده می شود و البته در این دوره مدیریت و نظارت قابل توجهی در خصوص وضعیت تبلیغات به چشم نمی خورد.

 

جدای از جذاب شدن فعالیت های افراد در فضای مجازی، در این دوره از انتخابات در و دیوار شهر مملو از بنرهای رنگی افرادی است که هر کدام در حد توان خود بنرهایی با اندازه های متنوع را بر در و دیوار نصب کرده و البته هر ساعت بر شمار این بنرها افزوده می شود.

 

نصب پوسترهای رنگی و در اندازه های مختلف و البته غیرمتعارف نیز این روزها در سنندج و سایر شهرهای بزرگ استان به یک واقعیت تبدیل شده است و افراد دیوارهای معابر عمومی و حتی تیرهای چراغ برق را به محلی برای نصب پوسترهای خود تبدیل کرده اند.

انتهای پیام/M.I

شنبه 23 اردیبهشت 1396 | 10:07

کد خبر : 24922

منتشر کننده : M.I

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید