Go Up
kurdtoday
گروه : اجتماعی

حل مشکل قتلگاه دیواندره در انتظار احداث بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه

کُردتودی: سالهاست مردم منطقه هوه تو شاهد تصادفات ناگواری هستند که در مسیر دیواندره به زرینه اتفاق می افتد و هر هفته خانواده ای را داغدار می کند.

به گزار ش کُردتودی به نقل از سارال خبر، پروژه ملی بزرگراه میاندوآب به کرمانشاه سالهاست که در دست اجرا می باشد این پروژه با توجه به اهميت بهبود عبور و مرور محورهاي شمال ـ جنوب و سهولت ترانزيت كالا از جنوب غرب كشور به شمال غرب و مرز بازرگان، انجام مطالعات مقدماتي بزرگراه‌ مياندوآب ـ كرمانشاه در سال 1382، به شركت مهندسين مشاور ره آور ابلاغ شد. اين مطالعات تا پايان همان سال به تصويب دستگاه اجرايي رسيد.

 

در سال 1383، مطالعات مرحله اول بزرگراه مياندوآب ـ كرمانشاه به شركت مهندسين مشاور ره آور ابلاغ گرديد. يك سال بعد، پس از اتمام مطالعات مرحله اول، عمليات اجرايي در نقاطي از مسير آغاز شد.

 

مطالعات مرحله دوم قطعات مختلف اين مسير توسط مشاورين متعدد در زمان‌هاي متفاوت انجام شده كه در بيشتر موارد، تغييرات و واريانت‌هايي نسبت به مطالعات اوليه لحاظ شده است. عمليات اجرايي اصلي طرح با انعقاد قراردادهاي متعدد با پيمانكاران از سال 1385 آغاز شد(منبع:http://a-ghafouri.blogfa.com).

 

کل پروژه بزرگراه کرمانشاه به میاندوآب 420کیلومتر است که 312 کیلومتر آن ازداخل استان کردستان عبور می کند که 52کیلومتر آن چهار خطه و بقیه دو خطه است. قسمت عمده آن را كوهستان و تپه ماهور تشكيل مي‌دهد.

 

در این میان قطعه هایی که مربوط به شهرستان دیواندره است یا پیمانکار دست به کار نشده یا به دلیل بدهی از ادامه کار سرباز زده است.

 

سه قسمت مربوط به دیواندره شامل قطعات زیر می باشد:

3/الف‌ (ايرانخواه‌ ـ ‌ديواندره) به طول 18/5 کیلومتر

3/ب به طول 16/7 كيلومتر

4 (كنارگذر ديواندره) بطول 25/3 كيلومتر

 

اما آنچه که ما ناظر آن هستیم تا حالا به جز خاک برداری و شن ریزی قسمت کوچکی شاید به طول 10 کیلومتر در مسیر دیواندره به زرینه کاری صورت نگرفته است و جالبتر اینکه ما دراین فصل عمرانی شاهد فعالیت شرکت نیستیم ولی در موقع برف و کولاک زرینه شاهد خاکبرداری و ماسه کشی تریلر های پیمانکار محترم می باشیم که جاده آسفالت اصلی را به طور وحشتناکی گلی کرده و مانع تردد مناسب ماشین های مسیر می شوند که  گویا در این منطقه فصل عمرانی همزمان با زمستان شروع می شود. آخه  نیست که هوای خنکی در منطقه هوه تو حاکم است فصل کارهای عمرانی را نیز در زمستان برای این نقطه تعریف کرده اند چون شاید آسفالت و بتن ها در تابستان و بهار در زرینه یخ بزند پس زمستان بهترین وقت کار در منطقه هوه تو تشخیص داده اند.

 

همه همشهریان دیواندره همیشه خبر یک تصادف در هفته را از مسیر زرینه به دیواندره شنیده اند و هر هفته ما شاهد وقوع یک تصادف در این مسیر تپه ماهوری بوده ایم و این جاده نامناسب خانواده های زیادی را داغدار کرده است هر چند که اعتبارات این پروژه ها ملی بوده و شهرستان دخالتی در آن ندارد ولی از نمایندگان مجلس و مسئولین عزیر انتظار می رود که در جهت تسریع در انجام کارها تلاش و توان خود را بکار گیرند چون در حقیقت این مسیر قتل گاهی است که به دلیل نا آشنایی مسافران و نیز نداشتن دید مناسب به دلیل تپه ماهور بودن همیشه تصادفاتی را شاهد بوده ایم که ضررهای جانی و مالی زیادی را به دنبال داشته است.

کلمات کلیدی

    شنبه 15 شهریور 1393 | 09:26

    کد خبر : 2259

    منتشر کننده : رامان

    نظرات :

    هیچ پاسخ پنجشنبه 14 اسفند 1393 | 15:09

    0
    0

    هیچ وقت تمام نمی شه کار نمی کنند

    کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
    لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    نام *
     

    کد امنیتی
     
       

    مقـالـه / یادداشت

    بیشتر ...

    ADS

    ADS

    کانال رسمی کردتودی در تلگرام

    سنه بازار

    ADS

    ADS

    ADS