رفع همپوشانی اطلاعات مقریبگیران بیمه بیکاری ؛
راه اندازی سامانه بیمه بیکاری

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از پوشش 204 هزارنفری صندوق بیمه بیکاری خبر داد و گفت: با راهاندازی سامانه بیکاری از دی ماه سال گذشته، رفع همپوشانی اطلاعات مقرری بگیـران و جلوگیری از پرداخت غیرحق مقرری انجام شده است.
به گزارش کُردتودی، با بیان اینکه سامانه بیمه بیکاری تامین اجتماعی از اردیبهشت سال گذشته بتدریج در 10 استان پایلوت شد اظهار کرد: این سامانه از دی ماه به صورت جاری فعال است و دو روز پیش رسما از سوی وزیر رفاه افتتاح شد و در حال حاضر 204 هزار نفر حقوق بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی افزود: از جمله محاسن سامانه بیمه بیکاری این است که دیگر در شعب، کار دست و پاگیر صدور چک و دیگر درگیری های مالی برای پرداختی ها را انجام نمی دهیم و امور مالی یکجا چک صادر می کند و دیگر این اتفاق که حقوق ها در استانها با تاخیر پرداخت شوند رخ نمیدهد؛ در واقع همه حقوق ها در یک روز واریز می شود و از این منظر با اهمیت است.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزایش بهره وری و استفاده بهتر از باقی مانده اعتبارات تجمیع شده را یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که رخ داده، رفع همپوشانی هاست، پیش از این افرادی را داشتیم که ممکن بود یکجا شاغل باشند و از یک جا حقوق بگیرند و از ما نیز حقوق بیمه بیکاری دریافت کنند.
با توجه به تکلیف قانونی مقرر در ماده «10» قانون بیمه بیکاری مبنی بر نگهداری جداگانه حساب های درآمد حق بیمه بیکاری، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و ارائه گزارش به ریاست جمهوری و اعضای شورای اقتصاد بصورت سالیانه و با توجه به اینکه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این حوزه شامل اقلام آماری، مالی و مدیریتی بدون تعامل سیستمی میان واحدهای ذیربط انجام پذیرفته و عدم تجمیع وتمرکز داده ها تحت یک مجموعه واحد، مشکلات متعددی را فراهم کرده بود ایجاد سامانه مکانیزه و متمرکز بیمه بیکاری به عنوان یکی از ضرورت های معاونت فنی و درآمد سال گذشته در پنج فاز طراحی و در دستور کار قرارگرفت.
ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز مقرری بگیران بیمه بیکاری، همپوشانی اطلاعات مقرری بگیـران و جلوگیری از پرداخت من غیرحق مقرری، مدیریت صحیح منابع و مصارف، حذف حدود 500 حساب فرعی وجلوگیری از رسوب منابع در واحدهای اجرائی، فراهم شدن زمینه اعمال نظارت ستادی بر عملکرد واحدهای اجرائی، تسهیل فرآیندها، کاهش حجم کار و هزینه ها در واحد های اجرائی، رفع مشکلات مربوط به تخصیص بودجه و جبران کسری اعتبار استان ها و بهره گیری از خدمات نوین بانکی در ارائه خدمات از اهداف کلان تشکیل سامانه بیمه بیکاری است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
چهارشنبه 13 مرداد 1395 | 09:01
کد خبر : 17811
پیشنهاد سردبیر:
مرخصی «جهرمی» مسبب قطعی 10 روزه اینترنت در کشور/ دستگاه قضا به خسارتهای وارد آمده به مردم و کشور ورود میکند؟
لحن صحبت رئیس جمهور با مردم تمسخرآمیز است
عفو و بخشش از نوع خدمت بی منت
افزایش قیمت بنزین با چه قیمتی؟
چرا دولت روحانی تصمیم گرفت اینترنت را در کشور محدود کند؟
پیشرفت کنونی ایران محصول چهل سال بی اعتمادی به آمریکا است/ تا زمانی که مقاومت در ایران جاری باشد سربلند هستیم
چهره بزک کرده آمریکایی ها قابل اعتماد نیست/ استفاده از ظرفیت های داخلی در دستور کار دولت قرار گیرد
ضامن بقا و موفقیت یک نظام سیاسی رأی و نظر مردم است نه خواست و مطالبه ابرقدرت ها
5 کیلومتر راه روستایی از سال 83 تاکنون منتظر آسفالت است!
مالیات بر عایدی سرمایه موجب متعادل شدن سرعت گردش مسکن می شود
گوناگون:
امکان پشتیبانی و استفاده مشتریان ایرانسل از کد دستوری#۲۰۲۰* فراهم شد
مهمترین جاذبه های هند و چین
جاذبه های گردشگری دنیا
سیستم پایش پسماند در محل دفن پسماند سنندج نصب و راهاندازی شد
مشکلات جسمانی در پرواز با هواپیما و راهحلهای آنها
گزارش و تحلیل:
شرایط سخت و بحرانی معیشتی مردم و سکوت فرصت طلبان کردستان!
اینجا بازار آصف است، قلب تپنده کُردستان!
درس خواندن با چشمهای بیسو!
مدیریت شهری سنندج اصلی ترین قربانی بلامنازع بازی سیاسی برستادیها!
گل و لای مهمان ناخوانده آب مناطقی از بیجار شد/کیفیت آب پایین است ، مردم کوچه کوهستان شرقی آب لوله کشی استفاده نکنند
کردستان در وعده اتصال به راه آهن/ آخرین وعده؛ 1400 و نهایتا 1402!
کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید