Go Up
kurdtoday
فرار از شفافیت در شورای ترافیک کردستان/گروه : اجتماعی

تصمیم‌گیری برای معضل ترافیک شهرهای کُردستان پشت درهای بسته

شورای ترافیک, معضل ترافیک سنندج, ترافیک, رسانه ها, خبرنگاران, کاهش بار ترافیکی

چندی است که نشست های شورای ترافیک استان کردستان که مستقیم با امورات مردم سر و کار دارد بدون دعوت از رسانه ها که چشم و گوش مردم هستند برگزار می شود.

به گزارش کُردتودی، در شورای ترافیک استان کردستان در حالی طرح ها و نقشه هایی برای مردم شهر کشیده می شود که کسی از چند و چون دقیق آن باخبر نمی شود.


در این شورا بخش ها و ارگان های مرتبط مختلفی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری و راهنمایی و رانندگی حضور دارند و می توانند تصمیمات مهمی بگیرند و برنامه ریزی های جدی و با توان تاثیرگذاری بالایی برای شهرهای استان داشته باشند.


ترافیک در شهر سنندج مرکز استان کردستان در حال تبدیل شدن به یک معضل جدی است اما جلسات شورای ترافیک منجر به تغییر ملموسی در این شرایط نشده است.


این شورا نه تنها نتوانسته است مشکل ترافیک شهر سنندج را حل کند حتی نتوانسته است از سرعت گسترش مشکل موجود بکاهد و مسئله ترافیک شهر همچنان با سرعت به سمت معضل شدن پیش می رود.


تصویب ایجاد زیرگذر و روگذر در این شهر به ندرت روی می دهد و در صورت گرفتن چنین تصمیمی ساخت و بهره برداری از این معدود طرح های جدی برای حل مشکل ترافیک، سال ها طول می کشد.


تونل انقلاب سنندج که حدود چهار سال پیش ساخت آن آغاز شد از نمونه طرح هایی است که به منظور کاهش ترافیک شهری مصوب شده بود اما همچنان به بهره برداری نرسیده است.


سنندج به عنوان مرکز استان کردستان از مراکز استان های همجوار خود از لحاظ برخوردار بودن از طرح های ترافیکی به شدت عقب افتاده است. اگر در هر چند ماه به همدان یا کرمانشاه سفری داشته باشید متوجه ساخت یک روگذر و زیرگذر جدید در این شهرها می شوید که این ساخت و سازها چهره شهر را تغییر می دهد.


حال شورای ترافیک استان کردستان حتی توان ایجاد یک پارکینگ طبقاتی برای کاهش ترافیک را نداشته است. بارها در این شورا مطرح شد که در مرکز شهر سنندج و در نزدیکی میدان آزادی نیاز به چنین پارکینگی وجود دارد اما بازهم اعضای شورا نتوانستند اولین گام را هم برای ساخت این پارکینگ بردارند.


اما خبر می رسد شورای ترافیک در آخرین نشست خود تصمیم گرفته است که در زیر میدان آزادی سنندج و در مرکز شهر 11 هزار متر مربع شامل 370 واحد فضای تجاری ایجاد کند.


چنین تصمیمی درست خلاف نظر کارشناسان است که تاکید می کنند باید مراکز تجاری و اداری را در مرکز شهر کمتر کرد تا درخواست برای حضور در این قسمت شهر کاهش یابد و از تراکم جمعیت و خودروها کاسته شود.


بی شک یکی از دلایل چنین تصمیماتی در شورای ترافیک کردستان نبود رسانه ها به عنوان چشم و گوش مردم است. اگر رسانه ها در این نشست ها حضور داشته باشند با دقت بیشتری می توانند به بررسی تصمیمات این شورا بپردازند.


شورای ترافیک کردستان به جای اینکه پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد ترجیح می دهد رسانه ها را به عنوان ناظر بر آنها و چشم و گوش مردم در این جلسات راه ندهد.  


تنها روابط عمومی استانداری توانسته است در این شورا حضور یابد و این روابط عمومی نیز بر اساس وظیفه ای که برایش معیین شده است تنها به بازتاب سخنان معاون استاندار در این نشست اکتفا می کند.


به این ترتیب مردمی که این شورا برای آنها تصمیم می گیرد از نحوه تصمیم گیری آن و ریز دقیق تصمیمات احتمالی یا احیانا کم کاری شورا خبردار نمی شوند.


در حالی که مجلس شورای اسلامی کشور با تصمیمات مهم و جدی آن که دارای گستردگی کشوری است در حضور خبرنگارها به برگزاری جلسات خود می پردازد و به آن نیز اکتفا نمی شود و از رادیو فرهنگ به طور مستقیم روند برگزاری مجلس پخش می شود، چرا شورای ترافیک استان کردستان علاقه ای به شفاف بودن ندارد و ترجیح می دهد در تاریکی به فعالیت بپردازد.


یادداشت: امید بهمنی

انتهای پیام/s.a

دوشنبه 30 فروردین 1395 | 09:22

کد خبر : 15345

منتشر کننده : ف.ف/n

نظرات :

محمد پاسخ دوشنبه 30 فروردین 1395 | 15:16

0
3

فکر میکنم اگر یک بار هم که شده قلمتان را با کمترین حمایت بچرخانید به نظر خوب خواهد بود همیشه انتقاد کردن ساده ترین راه است برای دفاع،که شما برمی گزینید.

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

به انتخاب سردبیر

بیشتر ...

مقـالـه / یادداشت

بیشتر ...

ADS

ADS

کانال رسمی کردتودی در تلگرام

سنه بازار

ADS

ADS

ADS