کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

تبلیغات؛ تجاری سازی کودکان/

سوپر مصرف کنندگان در راهند/کودکان ابزاری برای فروش شرکت های تجاری و خدماتی

حضور کودکان در تبلیغات تلویزیونی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته چرا که انفجار جمعیتی کودکان؛ شرکت های تبلیغاتی را وادار به توجه ویژه به آنها و تاثیر پذیری مستقیم آنها بر فروش محصولاتشان کرده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، در زمانی که بازار راه نجات تمام مشکلات بشری است، این قدرت خرید و توان وادار کردن مصرف کنندگان به خرید است که می تواند تاثیرات زیادی بر درآمدزایی و سودآور شدن محصولات شرکت ها و فروش آن باشد.

 

در دهه های اخیر شرکت های تجاری و تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات خود توجه ویژه ای به کودکان نشان دادند، و با کاشت بذر رفتار مصرف گرایانه در کودکان آنها را تشویق به خرید کردند.

 

در حقیقت با سوء استفاده از کودکان، یعنی جمعیت هزینه بار و مصرف گرا به سمت محصولات تولیدی، درآمد والدین آنها را به نفع خود مصادره کردند.

 

کودکان همواره مورد توجه کارشناسان فروش قرار گرفتند، چرا که دارای قدرت فزاینده خرید هستند و برای به دست آوردن آنچه می خواهند، آنچه که تبلیغ می شود و آن چیزی که برای تولیدکننده درآمدزا است؛ مقدار زیادی پول خرج می کنند.

 

رسیدن به منافع مورد نظر خود توسط کارشناسان به وسیله کودکان، یک امر درک شده از سوی رسانه هاست که در این مسیر فعالان بازار با در دست گرفتن تبلیغات تلویزیونی در حقیقت تعیین کننده نبض بازار می شوند.

 

کودکان تعیین می کنند که چه محصولی باید خریداری شود و نفوذ آنها در خرید فعالان بازار را واداشته تا در تبلیغات سرمایه های هنگفتی را صرف کنند.

 

بازاریان با برندسازی ویژه کودکان به قدرت تمرکز برآنها می رسند و با بهره بردن از توانایی های کودکان از جمله نق زدن آنها را وادار به خرید به نفع خودشان می کنند.

 

برندهای تجاری همواره در مقابل دیدگان کودکان قرار دارند و آنها را محصور و اشباع می کنند، کاری که آنها را آسیب پذیرتر می کند.

 

بمباران تبلیغاتی رسانه ها فرهنگ مصرف را به کودکان می آموزد و کم کم بازار را به دست کودکان می دهد تا با القای حس آزادی به آنها، خرید کردن تمام کالاهای به درد نخور را به آنها تزریق کند.

 

اما در حقیقت این تبلیغات و شبکه های تلویزیونی هستند که کودکان را کنترل می کنند و از آنها می خواهند به نفع کمپانی ها و برای سودآوری آنها گام بردارند.

 

وارد کردن برند تجاری شرکت ها با هر ابزار ممکنی به زندگی کودکان هدفی است که به نسخه کارشناسان، محققان، مشاوران و جامع شناسان برندهای تجاری تجویز شده است.

 

تبلیغات غیرصادقانه شرکت ها در نهایت ذهن کودکان را مشکل دار کرده و یک فرایند بسیار مخفیانه به ضرر کودکان است تا آنها را از دنیای بازی های خلاقانه و مبتکرانه بازی کردن دور کند و کودکی آنها را فشرده تر کند.

 

بازاریان با زیرنظر گرفتن رفتار کودکان با اطمینان خاطر تولیدات مورد نیاز آنها را روانه بازار کرده و برایب فروش آن از روش های مختلف استفاده می کند نا در نتیجه به هدف خود که فقط سودآوری است، برسد.

 

در حقیقت کالاها و تبلیغات گران قیمت آنها به کودکان ارزش های را القا می کند، حس تجمل گرایی را در دختران و خشونت را در پسران رشد می دهد.

 

چرا که این کودکان خریداران فردا هستند و مشارکت کودکان در فرهنگ مصرف رشد چشمگیری دارد.

 

انواع برنامه های آموزشی که تبلیغات گسترده ای را شامل می شود تنها کودکان را از دنیای حقیقی دور کرده و منجر به عقب ماندگی ذهنی و جسمی در کودکان می شود.

 

کم توجهی، بیش فعالی، افسردگی، استرس، فشار خون، اضافه وزن، دیابت با تبعاتع وحشتناک و مداوم خود که قلب، جریان خون و چشم را متاثر خواهد کرد، همگی از جمله مواردی است که در نتیجه استفاده بیش از حد از محصولات و کالاهای ناسالم برندها است که سلامت عمومی کودکان را تحت الشعاع خود قرار می دهد؛ قسمت تاریکی از نتیجه مصرف در کودکان!

 

کودکان در نتیجه تبلیغات فشرده در نهایت زودتر بزرگ می شوند و سن امید به زندگی در آنها کاهش پیدا می کند! و این اتفاق برای اولین بار در طول تاریخ جهان روی خواهد داد.

 

بحرانی که وجود دارد و راه حل ساده ای ندارد، چرا که اثرگذاری کار والدین در نتیجه منفعت طلبی بازرگانان و تجار را هم تحت تاثیر قرار داده و آزادی تربیتی آنها را محدود و در نهایت نابود می کند.

 

در ابتدا به نظر می آید کودکان تنها با تاثیری که بر نظر والدینشان در انتخاب محصول می گذارند، سمت و سوی تبلیغات را متوجه خود ساخته اند، اما کودکان امروز در چشم شرکت ها مصرف کنندگان فردا هستند که با جلب نظرشان به یک برند خاص، می توان آنها را به مصرف کنندگان مادام العمر یک محصول تبدیل کرد.

 

در این مسیر رسانه ها با قدرت تبلیغی شگفت آور خود، خرید و مصرف را مهم ترین رکن زندگی یک کودک ایده آل نشان می دهند و از او موجودی می سازند که با مصرف هویت می یابد.

انتهای پیام/

    دوشنبه 17 اسفند 1394 | 11:39

    کد خبر : 14379

    منتشر کننده : S.A

    هیچ نظری ثبت نشده است!

    کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
    لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    نام *
     

    کد امنیتی Captcha image
     
       

    ADS

    ADS

    ADS

     

    پیشنهاد سردبیر:

    آرشیو پیشنهاد سردبیر
     

    کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید