کُردتودی اخبار کردستان، ایران و جهان

سرپرست سازمان تاکسیرانی سنندج در گفتگوی اختصاصی با کُردتودی:

فرسودگی 40 درصد از ناوگان تاکسیرانی سنندج/ارائه خدمات بیمه عمر و حوادث به رانندگان تاکسی/افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال آینده بر اساس پارامترهای اقتصادی

ناوگان تاکسیرانی سنندج، مدیر عامل تاکسیرانی سنندج، بیمه عمر و حوادث به رانندگان تاکسی، فرسودگی ناوگان تاکسیرانی

سرپرست سازمان تاکسیرانی سنندج با اشاره به تراکم زیاد تاکسی ها در سطح شهر سنندج گفت: نسبت به سهمیه اعطای تاکسی انتقاد دارم به این دلیل که اختصاص سهمیه تاکسی به افراد بر اساس شاخص هایی استاندارد صورت نگرفته است.

به گزارش کُردتودی، رانندگان تاکسی در تمام شهرها و به ویژه شهر سنندج جزء اقشار زحمت کش جامعه هستند و همواره با مشکلات متعددی در حوزه کاری خود دست و پنچه نرم می کنند.

 

تعیین نرخ کرایه های پایین و غیرکارشناسی برای تاکسی ها، ترافیک و نامنظم بودن خطوط سطح شهر و هزینه های استهلاک ماشین از یک سو و حضور مسافرکش های شخصی و تجاوز به حریم ایستگاه های آنها از سوی دیگر عرصه کاری را بر آنان تنگ کرده است.

 

در راستای گره گشایی از این مشکلات و نابسامانی ها در حوزه کاری تاکسیرانان شهر سنندج، تصمیم گرفتیم با علاءالدین جماعتی، سرپرست سازمان تاکسیرانی سنندج مصاحبه ای انجام دهیم که در ادامه می خوانیم.

 

آماری از تعداد تاکسی ها، اعم از گردشی و مسیری در ناوگان تاکسیرانی سنندج ارائه نمایید؟

3100 دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی سنندج داریم که از این تعداد 1517 دستگاه تاکسی مسیری و 1550 دستگاه تاکسی گردشی هستند و  50 دستگاه تاکسی نیز در قالب تاکسی بیسیم(تلفنی) خدمات مسافربری ارائه می دهند.

 

آیا تعداد تاکسی ها در ناوگان تاکسیرانی، نسبت به جمعیت شهر سنندج استاندارد است؟

نسبت به سهمیه اعطای تاکسی انتقاد دارم به این دلیل که اختصاص سهمیه تاکسی به افراد بر اساس شاخص هایی استاندارد صورت نگرفته است.

باید در هنگام واگذاری سهمیه تاکسی، ترافیک شهر و گنجایش آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر اختصاص تاکسی بر اساس سرانه جمعیتی انجام گیرد.

با توجه به اینکه باید به ازای هر یک هزار نفر 3 دستگاه اختصاص داده شود که این در ناوگان تاکسیرانی پیاده نشده است و به عبارتی بصورت فله ای  و بدون برنامه صورت گرفته است.

بطوریکه در عین حال که با تراکم چشمگیر تاکسی ها در سطح شهر مواجه هستیم اما در زمان های پیک مسافر، شاهد کمبود تاکسی هستیم.

دلیل اصلی این تناقض این است که اختصاص سهمیه تاکسی به افرادی صورت گرفته است که واجد شرایط لازم از جمله تاهل، نداشتن شغل، دارا بودن سابقه در ناوگان تاکسیرانی، نبوده اند.

ما تعدادی از تاکسی ها را شناسایی کرده ایم که یک سال بدون استفاده در خانه نگه داشته شده است و صرفا به دلیل استفاده از سهمیه سوخت در سال های قبل اقدام به خرید نموده است.

لذا شخصا نسبت به تخصیص سهمیه تاکسی در شهر سنندج انتقاد شدید دارم و به منظور بهبود این وضعیت و کاهش ازدحام و تراکم ناهمگون تاکسی در شهر سنندج مکاتبه ای با فرمانداران شهرستان های استان نموده ایم که هر شهرستان که نیازمند دستگاه تاکسی است می تواند از تاکسی های ناوگان تاکسیرانی سنندج خریداری نماید.

 

آماری از آژانس های مسافربری به تفکیک آژانس بانوان و سایر ارائه نمایید و چگونگی ساماندهی و نظارت بر عملکرد آنها را از سوی سازمان توضیح بدهید؟

106 آژانس آقایان و 12 آژانس بانوان در سطح شهر سنندج دایر است که تحت نظر سازمان تاکسیرانی هستند.

سازمان صنعت، تجارت و معدن استان تعدادی از آژانس ها را تحت نظر خود راه اندازی کرده است؛ با توجه به اینکه وزارت کشور، سازمان تاکسیرانی را متولی اصلی حمل و نقل درون شهری می داند لذا این نقض آشکار قانون است، به همین دلیل در این راستا مکاتبه ای با وزارت کشور نموده ایم که این موسسات را نیز تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قرار دهیم.

در برخی موارد فعالیت این نوع آژانس ها منجر به ایجاد اختلافات شدید خانوادگی در بین مسافران آنها شده است و از سوی دیگر با توجه به اینکه بانوان محترم تمایل ویژه ای به استفاده از ماشین های آژانس دارند لذا باید حریم امن را برای آنها فراهم آوریم.

نظارت و کنترل بر فعالیت های آژانس های سطح شهر، حساسیت ویژه ای می طلبد و به همین منظور برای اعطای مجوز به آنها تاییدیه اداره اماکن، عدم نداشتن سوء پیشینه برای مالکان و رانندگان آژانس انجام می شود.

در این راستا سازمان تاکسیرانی با همکاری اداره اماکن و پلیس انتظامی راهور آژانس های متخلف که ماشین های آنها شناسنامه دار نیستند را پلمپ می کند و آنها را ملزم به شناسنامه دار کردن ماشین ها، نصب آرم بر روی ماشین، داشتن کارت  برای رانندگان مبنی بر عضویت آنها در آژانس و ... می نماید.

 

آیا به منظور ارائه خدمات مسافربری به مکان های خاص از جمله ادارات و سازمان ها، هتل ها و بیمارستان ها و ... تاکسی های ویژه ای را اختصاص داده اید؟

در حال حاضر انجام خدمات تاکسیرانی به منظور حمل مسافر به صورت ویژه فقط در فرودگاه سنندج با ایجاد ایستگاه مشخص در آن انجام می شود و اخیرا شعبه ای نیز در خیابان ناصرخسرو برای تاکسی های بیسیم ایجاد کرده ایم که آماده خدمات به همه مردم و ادارات هستند.

به منظور گسترش خدمات مسافربری سازمان تاکسیرانی، تعدادی از نقاط در سطح شهر سنندج شناسایی شده اند که پرتردد هستند از جمله ورودی های شهر در ایام خاص، هتل شادی که مرکز برگزاری بسیاری از کنفرانس ها و همایش های بزرگ است و ... تا بتوان با ایجاد ایستگاه در آن نقاط خدمات حمل مسافر توسط تاکسی های بیسیم را ارائه داد.

یک برنامه کاملا استراتژیک و مهم در دست داریم و آن تعامل با سازمان میراث فرهنگی استان مبنی بر ایجاد واحدی در سنندج است که سازمان تاکسیرانی به عنوان تورلیدر بتواند به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات جابجایی و گردشگری ارائه دهد.

در این راستا رانندگان دارای تحصیلات و مهارت های ارتباطی قوی و آشنا به مناطق دیدنی استان را شناسایی کرده و در این واحد قرار می دهیم که این طرح به عنوان پایلوت در ایام عید نورور 95 اجرا خواهد شد.

با توجه به اینکه پویا شدن صنعت توریسم در استان، هم فرهنگ غنی کُرد را به دنیا می شناساند و هم جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان را فراهم می نماید.

 

در بسیاری از شهرهای کشور، سازمان تاکسیرانی تعدادی از تاکسی ها را برای "سرویس به مدارس" اختصاص داده است، در شهر سنندج چنین امکانی فراهم شده است؟

در اوایل سال جاری با همت فرمانداری با اداره آموزش و پرورش وارد مذاکره شدیم که بتوانیم خدمات تاکسیرانی را به مدارس شهر سنندج ارائه دهیم اما متاسفانه با توجه به اینکه هنوز بسیاری از مسئولین و مدیران مدارس به صورت سنتی فکر می کنند از این طرح استقبال نکردند و خود یا آشنایان آنها به سرویس دهی به مدارس مشغول هستند.

دانش آموزان مدارس با توجه به اقتضای سن آنها شرایط ویژه ای دارند لذا باید رانندگانی به منظور سرویس رفت و آمد برای آنها در نظر گرفته شود که منجر به تاتیر پذیری منفی در آنها نشود که برنامه سازمان تاکسیرانی هم در این راستا بود اما متاسفانه آموزش و پرورش همکاری لازم در این زمینه را نداشتند.

 

با توجه به اینکه عمده مشکل تاکسیرانان سنندج، وجود مسافرکش های شخصی در سطح شهر، به ویژه در ایستگاه های تاکسی است، برای ممانعت از حمل مسافر توسط آنها چه اقداماتی انجام داده اید؟

معضل مسافرکش های شخصی فقط مختص به شهر سنندج نیست بلکه معضلی است که کلیه تاکسیرانان در شهرهای دیگر نیز با آن مواجه هستند و این معضل نیاز به یک خرد جمعی و بررسی آن در سازمان های ذیربط کشوری شورای ترافیک، کمیته فنی و ... دارد.

در شهر سنندج پلیس انتطامی راهور نقش قابل توجهی را در مهار آنان داشته است بطوریکه با ابزار کنترلی و جریمه کردن مسافرکش های شخصی، تغییرات ساختاری مثبتی در جهت کنترل و جلوگیری از مسافرکش های شخصی بویژه در ایستگاه های تاکسی صورت گرفته است.

بازرسان سازمان نیز به عنوان بازوی کنترلی و نظارتی سازمان در سطح شهر سنندج نقش موثری در حمایت از تاکسیرانان در مقابل مسافرکش های شخصی داشته اند.

 

بسیاری از رانندگان تاکسی، بر این باورند که بجز پلیس انتظامی راهور، باید خود سازمان تاکسیرانی نیز اهرم های فشاری برای مهار کردن مسافرکش های شخصی داشته باشد؛ در این باره چه توضیحی دارید؟

در واقع بازرسان سازمان تاکسیرانی با حضور در ایستگاه های تاکسی حمایت همه جانبه ای از تاکسیرانان در برابر مسافرکش های شخصی انجام می دهند و با همکاری پلیس می توانند اقدام به جریمه کردن و حتی توقیف مسافرکش های شخصی نمایند.

اما متاسفانه اعمال خشونت و اهرم های فشار بیشتر امکان پذیر نبوده و این موضوع به خود مسافران برگشته و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

شهروندان باید به این مسئله واقف شوند که استفاده از تاکسی امنیت کامل و آسایش برای آنها را فراهم می کند و در مسافرکش های شخصی موضوع امنیت در برخی موارد تحت الشعاع قرار می گیرد.

صدا و سیما به عنوان موثرترین متولی در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می تواند با انجام تبلیغات، فرهنگ استفاده از تاکسی را در بین شهروندان تقویت نماید.

 

با توجه به اینکه برخی از مسافرکش های شخصی به دلیل نداشتن شغل و درآمد، اقدام به مشافرکشی می کنند؛ سازمان تاکسیرانی به منظور ساماندهی آنها در قالب آژانس و یا تاکسی موقت، برنامه ای دارد؟

سازمان تاکسیرانی تجربه تلخی در این زمینه داشته است بطوریکه ساماندهی مسافرکش های شخصی و بکارگیری آنها منجر به تولید ناهمگن در ناوگان تاکسیرانی شده بود و از طرفی ناوگان تاکسیرانی شهر سنندج اشباع شده است و جایی برای ورود شخصی ها به ناوگان نداریم.

 

در راستای هوشمندسازی تاکسی ها اعم از افزودن تاکسیمتر، قابلیت کنترل و نصب GPS، افزودن امکان پرداخت الکترونیکی و ... در ناوگان تاکسیرانی شهر، چه اقداماتی انجام شده است؟

تعبیه تاکسیمتر بر روی تاکسی های ما کارایی لازم را ندارد بلکه وقتی مناسب است که تاکسی به مثابه آژانس، فردی یا گروهی از افراد را از یک مبدا واحد به یک مقصد واحد حمل کند که در این صورت کارایی لازم را دارد.

اما با توجه به نحوه کار تاکسی ها در شهر این روش موثر نمی باشد، بطوریکه در کلان شهرها نیز عملکرد تاکسیمتر با شکست مواجه شده است.

اما در آژانس ها کارایی دارد اما چون آژانس های ما دارای پلاک قرمز نمی باشند هنوز نتوانسته ایم آنها را ملزم به نصب تاکسیمتر نماییم.

در سایر موارد هوشمندسازی نیز تاکسی های بیسیم در سطح شهر مجهز به GPS شده اند.

 

در برخی از شهرها، به منظور افزایش کارایی نظارت و کنترل در خطوط تاکسیرانی، در کنار بازرسان سازمان، شورایی از رانندگان تاکسی تشکیل شده و نماینده تعیین شده از سوی آنها، بر خطوط مشخصی  نظارت و کنترل می نماید، تا چه اندازه این روش را موثر می دانید؟

در سازمان تاکسیرانی کمیته انضباطی داریم که با تشکیل آن بسیاری از رانندگان را به صورت حضوری فرا خوانده و با ارائه جلسات توانسته ایم بسیاری از نابسامانی ها و مشاجرات بین راننده و مسافر را حل نماییم.

خوشبختانه موارد مطرح شده در کمیته انضباطی کاهش پیدا کرده است و اخیرا شاهد اتفاقات امیدوار کننده ای از سوی رانندگان تاکسی بوده ایم؛ تعدادی از رانندگان به من مراجعه کرده اند که می خواهند بصورت رایگان در ایامی خاص و یا برای افراد مستحق و بیمار خدمات ارائه دهند که این نشان از فرهنگ بالا و حس نوع دوستی در بین رانندگان تاکسی است.

البته بازرسان سازمان نیز وظیفه خطیر نظارت بر کلیه موارد عملکرد رانندگان، نحوه برخورد آنان با مسافر، دریافت کرایه ها و تردد در خطوط را بر عهده دارند و به عنوان نمایندگان تام الاختیار سازمان تاکسیرانی در سطح شهر به منظور برقراری نظم و آرامش بر نحوه عملکرد تاکسیرانان نظارت دارند.

البته در هر یک از خطوط تاکسی، نمایندگانی از از رانندگان داریم که بسیاری از مشکلات و مسائل را در خطوط به سازمان انتقال می دهند و سازمان نیز با تشکیل جلساتی از مشورت و همفکری آنها استفاده می کند.

 

بسیاری از رانندگان تاکسی از پایین بودن نرخ کرایه در بعضی از خطوط ابراز نارضایتی می کنند و اساس تعیین کرایه ها را تصمیمات غیر کارشناسی می دانند؛ آیا برای حل این مشکل و ارائه نرخ های کارشناسی شده و عادلانه، چه اقداماتی انجام داده اید؟

من هم با نظر رانندگان تاکسی موافق هستم و باید نرخی که به کرایه های تاکسی اختصاص داده می شود بر اساس شاخص های استاندارد اقتصادی و جمعیتی صورت گیرد.

بطور مثال شهرک بهاران در مقابل شهرک نایسر قرار دارد و می توان گفت ساکنین شهرک بهاران از نظر معیشت اقتصادی در وضعیت بالاتری قرار دارند و باید طبیعتا نرخ متفاوتی را در کرایه تاکسی های این دو محل قائل شد.

در این راستا به منظور استفاده از نظرات کارشناسان با سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی مکاتبه کرده ایم تا بتوانیم با در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی تورم، شاخص های بانک مرکزی، سهم حمل و نقل در سبد اقتصادی خانوار، محل اقلیمی سکونت و ... آنالیز دقیقی از نرخ کرایه های تاکسی ارائه دهیم و تصمیم گیری های شورای شهر در سال آینده برای تعیین نرخ ها بر اساس آن قرار گیرد بطوریکه مسافر و راننده در دو کفه مساوی ترازو قرار گیرد.

 

اکثر رانندگان تاکسی از اینکه هیچ گونه خدماتی به آنها داده نمی شود، گله مند هستند؛ آیا سازمان تاکسیرانی مواردی اعم از تسهیلات و وام ضروری، خدمات رفاهی برای خانواده هایشان، بیمه تکمیلی درمان، تعاونی مسکن و ... برای رانندگان در نظر گرفته است؟

رانندگان تاکسی باید از خدمات دو بخش نظارتی و رفاهی سازمان تاکسیرانی بهره مند شوند که نظارتی آن در حیطه سازمان تاکسیرانی و رفاهی در حیطه تعاونی تاکسیرانی است که البته تعاونی تاکسیرانی می تواند با همکاری سازمان تاکسیرانی قدم های مثبتی را بردارد.

من به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی از اینکه تا بحال نتوانسته ایم برای قشر ضعیف از رانندگان تاکسی خدمات رفاهی ارائه دهیم معذرت خواهی می کنم.

در راستای حمایت از رانندگان تاکسی، با تعدادی از ادارات بیمه تعامل داشته ایم تا به عنوان اولین بار در ایران برای رانندگان تاکسی در سنندج، بیمه عمر و بیمه حوادث اعطا کنیم.

از دیگر خدمات که برای رانندگان تاکسی در سنندج در نظر گرفته ایم انعقاد قرارداد با امداد خودرو است که بر اساس آن تاکسی های دارای نقص فنی در ناوگان شهر سنندج بصورت رایگان توسط امداد خودرو ویزیت می شوند.

با پیگیری های سازمان تاکسیرانی قرار است یک قطعه زمین در بلوار کردستان در آینده ای نزدیک تبدیل به یک درمانگاه تخصصی برای رانندگان تاکسی شود.

با یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده لاستیک مکاتبه ای انجام دادیم که رانندگان تاکسی بتوانند به صورت اقساط طولانی مدت با سود 6 درصد لاستیک با کیفیت برای خودروهایشان تهیه نمایند.

با شرکت سایپا نیز قرارداد انعقاد نموده ایم که بر اساس آن خودروهای پراید را که نیازمند تعمیر هستند بصورت خارج از نوبت و با تخفیف ویژه تعمیر نماید.

طرح های ویژه تشویقی برای ایام خاص نیز برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.

 

از اردیبهشت ماه سال جاری در برخی از شهرهای کشور، بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی( به دلیل عدم پرداخت قدرالسهم دولت) قطع شده است؛ آیا این موضوع شامل تاکسیرانان شهر سنندج نیز شده است؟

بله این مشکل ابتدای سال به وجود آمد و البته قطعی کامل صورت نگرفت اما در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی مشکلاتی به وجود آمد که خوشبختانه چند وقت پیش وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی این مشکل را حل کرد و بیمه تامین اجتماعی رانندگان در کل شهرهای کشور و از جمله سنندج احیا شده است.

 

سهمیه بنزین و یارانه سوخت تاکسی ها حذف شده است؛ این اقدام باعث شده تا یک تاکسی که شرایط امن و ایمن و نظارت شده ای را برای حمل و نقل مسافران فراهم می کند با یک مسافربر شخصی از لحاظ تامین سوخت در شرایط یکسانی قرارگیرد؛ سازمان تاکسیرانی در این مورد چه حمایتی می تواند از تاکسیرانان داشته باشد؟

حذف یارانه سوخت تاکسی ها در کل کشور انجام شده است و مختص به شهر سنندج نیست و دلایل عمده آن به مسائل کلان اقتصادی از جمله تحریم ها و قیمت نفت و .. در کشور برمی گردد که متاسفانه منجر به قطع شدن سهمیه سوخت تاکسی ها شده است و امیدواریم با رفع تحریم ها این معضل در کل کشور و بویژه در شهر سنندج حل شود.

 

مشکل دیگر که در خطوط تاکسیرانی شهر دیده می شود، تمرکز تاکسی ها روی لاین های بخصوص و نبود آنها در لاین های دیگر است. آیا برنامه مطالعاتی برای تعیین ظرفیت لاین های مختلف سطح شهر و همچنین ایستگاه ها در نطر گرفته شده است؟

اقدام اساسی در این زمینه که باید انجام شود این است که برای پوشش همه نقاط در اکثر نقاط شهر باید ایستگاه تاکسی ایجاد شود؛ مهمترین مسئله ای که در اینجا وجود دارد فاصله طولانی بین ایستگاه های تاکسی در سطح شهر است بطور مثال از میدان انقلاب تا شهرک بهاران باید مسافتی حدود 9 کیلومتر طی شود که این یک ایراد به لحاظ ترافیکی و اصول حمل و نقل است و تعداد ایستگاه ها در بین این مسیرهای طولانی باید افزایش یابد. در این صورت دیگر با تراکم در تعدادی از لاین ها و یا کمبود در سایر نخواهیم بود و خدمات به مسافران نیز بهتر و بیشتر خواهد شد و همچنین با سهولت تردد برای تاکسی ها دیگر مسافرکش ها نیز قادر نخواهند بود به حریم آنها ورود پیدا کنند.

یکی از اقدامات موثر که در این راستا انجام شده است حذف پارکینگ حاشیه ای در خیابان فردوسی بود.

این مسئله باید آسیب شناسی شده که نیازمند برنامه ریزی مدون و مطالعات کارشناسی است و باید نسبت به سرانه جمعیت هر یک از نقاط، تاکسی اختصاص داده شود که با همکاری کمیته فنی شورای ترافیک و سازمان تاکسیرانی می توان این بازنگری های را انجام داد.

 

بیشتر تاکسیرانان در مورد ممنوعیت تردد تاکسی در خیابان مولوی ناراضی هستند و معتقدند حجم قابل توجهی از مسافران آنها بخاطر همین ممنوعیت، جذب مسافرکش های شخصی می شوند. نظر شما در این باره چیست؟

با این اقدام غیر کارشناسانه کاملا مخالف هستم چرا که در هیچ جای دنیا و حتی در کشورهای جهان سوم نیز معبر را برای تاکسی نبسته اند و ممنوعیت تردد برای تاکسی وجود ندارد.

خیابان مولوی از طریق خیابان فلسطین و خیابان پاسداران دسترسی به مجتمع های پزشکی را برای مسافران فراهم می کند اما متاسفانه با یک اقدام غیرکارشناسانه این معبر را برای تاکسی ها بسته اند.

بنده شخصا طی یک مکاتبه به کمیته فنی خواستار لغو ممنوعیت تردد تاکسی در خیابان مولوی شده ام.

 

چند درصد از ناوگان تاکسی شهر سنندج فرسوده است و چه اقداماتی برای نوسازی آن انجام شده است؟

980 دستگاه تاکسی حدود بیش از 40 درصد از ناوگان تاکسیرانی شهر سنندج فرسوده می باشد که به یکی از دغدغه های سازمان تاکسیرانی تبدیل شده است و در این راستا با اتحادیه تاکسیرانی هماهنگ کرده ایم که اقدامات نوسازی ناوگان را انجام دهیم.

البته مشکل عمده در اعطای تسهیلات با درصد سود بالاست که باید بانک های عامل با پایین آوردن درصد سود و طولانی کردن مدت بازپرداخت وام طوریکه در توان رانندگان تاکسی باشد با سازمان همکاری نمایند.

 

چندی پیش اعلام شد که سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی سنندج ادغام می شود؛ عملیاتی شدن این طرح چه میزان می تواند در بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل درون شهری موثر واقع شود؟

طرح ادغام این دو سازمان در حال عملیاتی شدن است که به شخصه نسبت به این طرح انتقاد دارم و معتقدم که سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی دارای دو فرهنگ جدا از هم هستند و این برگرفته از خاستگاه درونی شهروندان است.

 

آیا در نظر دارید که الگوی واگذاری بخش های اجرایی سازمان تاکسیرانی به شرکت های خصوصی، که در شهرهای بزرگ تهران، مشهد، اصفهان و ... انجام شده است را در تاکسیرانی سنندج پیاده نمایید؟

به شخصه از بخش خصوصی استقبال می کنم و معتقدم که بخش خصوصی می تواند توانمندتر و بهتر از بخش دولتی خدمات را ارائه نماید.

در همین راستا تلاش داریم تا به منظور تسهیل ورود بخش خصوصی به این حوزه، امور دست و پاگیر بروکراسی را در سازمان تاکسیرانی تا حد امکان کاهش دهیم.

مصاحبه از: لیلا علی بیگی

انتهای پیام/

سه شنبه 29 دی 1394 | 12:33

کد خبر : 12651

منتشر کننده : M.I

جواد پاسخ دوشنبه 5 بهمن 1394 | 13:15

0
0

سازمان تاکسی رانی تهران ، چند روز پیش به تاکسی داران تهرانی قول داد که به زودی چند هزار تاکسی فرسوده از دور خارج خواهند شد و به جای اون تاکسی های تازه وارد شهر خواهند شد، آیا مسئولین شهر سنندج هم توانایی انجام چنین کاری رو دارن؟ نه تو حرف، بلکه تو عمل

ا پاسخ یکشنبه 2 اسفند 1394 | 23:38

0
0

یک شهرونداختصاص اتومبیل از نوع سمند و پژو به شهری مثل سنندج که دخل تاکسیهای آن زیر 50هزار تومان است، ابدا مقرون به صرفه نیست و باز پرداخت وام آن با این سطح درآمد بسیار سخت است. بهتر است به جای سمند و پژو، از پراید رووای سال و تیبا استفاده شود که هز

کردتودی نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
 

کد امنیتی Captcha image
 
   

پیشنهاد سردبیر:

آرشیو پیشنهاد سردبیر

گزارش و تحلیل:

آرشیو گزارش و تحلیل
 

کُردتودی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید